Welke fan reading hoort bij welke fan op mijn triplefan GPU?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• hardwarelover
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-03 16:43
Hi Tweakers!

Mijn MSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming Z TRIO 8G LHR heeft drie fans, waarvan de fan speed van slechts 2 uitgelezen kunnen worden (zie screenshot). Dit is volgens deze thread normaal.

Ik vraag me echter af: welk fan speed reading in GPU-Z (of een ander programma) hoort nu bij welke fan op de GPU? Laten we voor de duidelijkheid fan 1 de fan noemen die het dichtste bij de DisplayPorts en HDMI-poorten zit, fan 2 de fan in het midden en fan 3 de fan die het verste van de poorten af zit.

Wie heeft het antwoord voor mij? Bedankt!

P.S. Het klopt dat de fans nu even uitstaan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPKetYyN8LGLil0VDR3QPM4zjHw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/340aSADQ4nmsXGeqjNMYxRZs.gif?f=user_large

[ Voor 2% gewijzigd door hardwarelover op 25-09-2021 09:15 . Reden: Toevoeging van dat fans nu uitstaan ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05 16:53

cobo

I’m not make it, I create it

Het kan zijn dat 2 fan gekoeld kunnen zijn door een splitter in de fan kabel. Maar is er veel verschil tussen die 2 fan waardes? Gezien de fan lay-out op de videokaart zal hierin geen verschil moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:44
Ik gok dat fan 1 de 2 buitenste fans zijn, en fan 2 de middelste. Of net andersom natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 13:16

BLACKfm

o_O

Simpel. stress je gpu en houd 1 van de fans stil/vast en kijk welke RPM verlaagd. En herhaal dit voor alle fans.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zorg dat de GPU belast wordt en stop één van de fans met je vinger.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4