Vraag

• Evavh
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-09-2021
Hi,

Gisteravond heb ik een nieuwe tv gekocht; de Sony Bravia A8 J 55. Deze wil ik graag aan een bestaande muurbeugel hangen.
Maar helaas lijken de 4 schroeven aan de achterzijde van de tv ontzettend strak te zijn gedraaid in de fabriek. Ik heb meerdere schroevendraaiers van verschillende maten gebruikt maar tot nu toe helpt het niet.
Ik heb al redelijk wat druk gegeven maar wil natuurlijk de schroeven niet doordraaien..

Heeft iemand dé tip?
Alvast heel erg bedankt!

Beste antwoord (via Evavh op 26-09-2021 17:51)

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Probeer het eens met een tangetje: bek over de kop van de schroef zetten en op die manier kun je een grotere 'arm' maken dan met een schroevendraaier.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Alle reacties

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:07
Zijn dat wel echt de Vesa schroeven? Klinkt haast alsof ze met loctite vast zitten. Dan kan verwarmen helpen, maar das wel wat spannend misschien op je tv.

Evt uitboren, wie weet heeft iemand nog een makkelijkere tip...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:40
Zijn het inderdaad wel de vesa schroeven / bouten?

Post anders eens een foto?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58
Gewoon meer kracht zetten?

Zolang de kop/bit niet uit de schroef komt en grip heeft kun je meer kracht zetten.

Heeft de kop/bit geen grip dan moet je een betere gebruiken.

Maar een setje foto's lijkt me handig.

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 25-09-2021 08:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:43
Evavh schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 07:33:
Ik heb meerdere schroevendraaiers van verschillende maten gebruikt maar tot nu toe helpt het niet.
Je moet de juiste maat gebruiken, en let ook op dat je geen PZ-schroevendraaier in PH-schroeven stopt (of andersom), anders sloop je de schroef.

• Evavh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iExEQHDZN7tC2mPTy8axj0DLyk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RhHgCq6FeoDVdZl33rPOne72.jpg?f=fotoalbum_large

Het zijn 4 van deze schroeven.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Linksom draaien. :+

Sorry, ik kon het niet laten. Met een hamer een tik uitdelen wil soms helpen, maar dat is bij een tv minder wenselijk.

De tip van verwarmen(aansteker) en afkoelen kan nuttig zijn.

Uit je foto kan ik niet opmaken of het om de juiste schroeven gaat helaas. Wellicht iemand anders wel.

Alles kan stuk.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:36
Meestal zijn die vesa mount gaten leeg vanaf de fabriek.

Misschien even checken of je muurbeugel wel geschikt is voor de nieuwe tv.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:40
Kuhr89 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:56:
Meestal zijn die vesa mount gaten leeg vanaf de fabriek.

Misschien even checken of je muurbeugel wel geschikt is voor de nieuwe tv.
Inderdaad zijn bijna altijd lege gaten waar je dan een M zoveel bout in kan draaien.

Heb je niet een wat meer overzichts foto van de achterkant?

En anders inderdaad even checken of de tv wel geschikt is.

[ Voor 15% gewijzigd door Dracula op 25-09-2021 12:20 ]

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Dracula schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:19:
[...]

Inderdaad zijn bijna altijd lege gaten waar je dan een M zoveel bout in kan draaien.

Heb je niet een wat meer overzichts foto van de achterkant?

En anders inderdaad even checken of de tv wel geschikt is.
Volgens de handleiding zitten deze er standaard wel in een moeten er dus uit kunnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKYepLPtL7vAu0O50DaghohEfp4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/68o5AT0UUmuYAfozpaBwltIO.png?f=fotoalbum_large

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Evavh
@Boeryepes Ja, dat zijn de schroeven ik heb. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w283Sfqa0jzdL-805SAcn86tBCs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VAdlwZ3rg8PzwlFIqyhLW9WH.jpg?f=fotoalbum_large

Ga later even bezig met alle tips! Ik houd jullie op de hoogte. Bedankt voor alle antwoorden ik ieder geval. Wordt gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Evavh schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 07:33:
Hi,

Gisteravond heb ik een nieuwe tv gekocht; de Sony Bravia A8 J 55.
Is dit een bestaand type Sony TV?

Met een precies passende kop op een elektrische schroefmachine?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Probeer het eens met een tangetje: bek over de kop van de schroef zetten en op die manier kun je een grotere 'arm' maken dan met een schroevendraaier.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58
Inderdaad, griptang erop en draaien.

Maar met een goede schroevendraaier met juiste type en maat kop moet het ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Om grip te verhogen bestaat een truc met een stukje elastisch plastic zoals van een ballon, tussen schroef en schroevendraaier. Dat voorkomt ook beschadiging van de schroef.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evavh
@Aiolos Super! Met een waterpomptang heb ik genoeg druk kunnen uitoefenen.
Bedankt allemaal en een fijne zondagavond.
Pagina: 1