Ik probeer iedereen zo te antwoorden.
@
pickboy
Eisenpakket oven
@
DrivinUCrazy
Heteluchtoven (bereiden van ovenschotels/sudderen/diepvriespizza en af en toe taarten)
Inbouw
60 cm breedte.
Hoogte maak niet veel uit.
La van boven naar beneden.
Grill/Boven-/onderwarmte basisfuncties.
Geen magnetron of stoom.
Rond de 60-70 liter.
Soft open (niet doorslaggevend)
Rekje moet half uit de over steken.
Klok en een tijdinstelling
Draaiknoppen. (met/zonder touch/drukknoppen). Maar zeker geen uitsluitende touchknoppen.
Emaillen binnenzijde
4-5 steekniveaus
Rond de 400 Euro
Geen B merken (ik las hier dat Siemens/Bosch goede keuzes zijn)
Voor de oven dacht ik aan een
Etna. Komt mede omdat ik hem mooi vind. Mijn lijstje kom aardig overeen met deze oven.
Mijn huidige gasfornuis/oven is ook een Etna. En deze doet het nog steeds na jaren hem in gebruik te hebben. Zelfs mijn oma heeft erop gekookt. Weliswaar heeft mijn huidige geen bijzondere ingebouwde chips. En moet ik de temperatuur van de oven haast verdubbelen.
De vraag is. Als ik deze Etna tegenover een
Bosch zet. Wat dan?
@
ari3 pyrolyse is geen vereiste. Zo vaak ga ik de oven niet gebruiken.
Koel/vriescombinatie
Ik had dus eergisteren een
[b]koel/vriescombinatie[/b] uitgezocht. Nu is die weg en is hij veel duurder geworden. In 2 dagen tijd!?
Bijna alle koelkasten die ik in levende lijve heb gezien en mooi vond, Qua indeling en grootte.
Kostten allemaal over de 900 Euro!
Gaskookplaat
Deze.
Rond de 300 Euro
Dikke gietijzeren pannendragers
Makkelijk schoon te maken
60 cm breedte
Draaiknoppen (voorkant over de hele lengte)
Wokbrander is niet nodig.
Liefst grote pit links achter. (Heb weinig van gezien)
:fill(white):strip_exif()/f/image/1KdEJRNq5sKpPpPCKNkdR0p1.png?f=user_large)
Zodat een grote braadpan voor een deel over het werkblad uitsteekt. Is geen vereiste.
Over het gasverbruik. Ik wil zolang mogelijk op gas blijven koken. Elektrisch koken lijkt mij niets. Ik heb wel een periflex fase 2 laten aanleggen. Dus als ik moet overstappen, dan kan dat.
Is het schoonmaken van roestvrijstalen gaskookplaat veel meer werk dan een gemaillieerd kookplaat
@
sll
Over de De automatische ontsteking. Ik lees dat meer mensen hier last mee hebben. Het liefst wil ik de ouderwetste manier. Dus gasknop opendraaien en dan met een aansteker het vuur aansteken.
Consumentenbond niet voor ovens gezien. Maar de Consumentenbond is toch doorgestoken kaart.
@
Cyriel85 Een vriend gaat hem plaatsen. Een week geleden had ik voor witgoed allerlei losse apparaten uitgekozen. Nu ik geen leidingen meer ga verleggen omdat dit veel geld gaat kosten is het inbouw geworden.
@i.Stijn Remond_FRL
Ik hoef verder geen vaatwasse.
Wat ik wil testen? Hoe de knoppen aanvoelen. Hoe deuren open en dicht gaan. Hoe de indeling is gemaakt.
Met koelkasten bijvoorbeeld kun je bijvoorbeeld een aantal plateaus in gleuven kwijt. Ik had vaak meer gleuven gewild. De afstanden van plateaus vind ik soms net te dicht op elkaar zitten.
Sommige koelkastgroentenbak lades zijn te ondiep tevens voor de diepvries. Er moet wel een pizza en bleekselderij in kwijt kunnen.
De draaiknoppen van de kookplaat komen aan de voorkant
Kort gezegd.
Voor koelkasten zal ik naar een Bosch/Siemens kijken.
Voor ovens en kookplaten. Is de beetje de vraag of Etna een slechte keuze is tegenover een Bosch?
Dank voor de reacties.