Beste lezer van Tweakers,
Ik heb een PC samengesteld via een PC builder. Ik heb alleen nog enige twijfel.
Bij het overzicht staat namelijk deze opmerking:
Werkgeheugen - Processor
De snelheid van het door u gekozen geheugen is hoger dan de standaard snelheid die door de gekozen processor ondersteund wordt. In de regel kan het geheugen probleemloos worden gebruikt, echter wordt de snelheid van het geheugen ingesteld op de maximale snelheid die door de processor wordt ondersteund. Om de hogere snelheden van het geheugen te gebruiken moeten in de BIOS de snelheid en het voltage aangepast worden.
Ik heb zelf niet heel erg veel verstand van onderdelen maar ik ben tevreden met wat ik heb samengesteld.
Ik heb momenteel een game pc maar deze werkt niet meer optimaal en ik wil graag upgraden zodat ik
alle games in top performance kan gaan spelen.
Hebben jullie enig idee wat ik zou kunnen aanpassen zodat de snelheid etc. wel optimaal werkt en ik niks hoef aan te passen in BIOS? of is deze samenstelling prima zonder aanpassingen in BIOS.
De onderdelen die ik heb gekozen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
NVIDIA Graphics card
Ga je overklokken?
Nee, liever niet.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Romy
Ik heb een PC samengesteld via een PC builder. Ik heb alleen nog enige twijfel.
Bij het overzicht staat namelijk deze opmerking:
Werkgeheugen - Processor
De snelheid van het door u gekozen geheugen is hoger dan de standaard snelheid die door de gekozen processor ondersteund wordt. In de regel kan het geheugen probleemloos worden gebruikt, echter wordt de snelheid van het geheugen ingesteld op de maximale snelheid die door de processor wordt ondersteund. Om de hogere snelheden van het geheugen te gebruiken moeten in de BIOS de snelheid en het voltage aangepast worden.
Ik heb zelf niet heel erg veel verstand van onderdelen maar ik ben tevreden met wat ik heb samengesteld.
Ik heb momenteel een game pc maar deze werkt niet meer optimaal en ik wil graag upgraden zodat ik
alle games in top performance kan gaan spelen.
Hebben jullie enig idee wat ik zou kunnen aanpassen zodat de snelheid etc. wel optimaal werkt en ik niks hoef aan te passen in BIOS? of is deze samenstelling prima zonder aanpassingen in BIOS.
De onderdelen die ik heb gekozen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 279,- | € 279,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-E GAMING | € 199,- | € 199,- |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 3060 Ti V2 OC Edition met LHR | € 719,- | € 719,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate IronWolf, 3TB | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Behuizingen | Chieftec Stallion II | € 139,- | € 139,- |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X73 RGB - Zwart | € 179,- | € 179,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2D3600C18 | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 104,89 | € 104,89 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro 1TB | € 169,- | € 169,- |
Totaal | € 2.028,69 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
NVIDIA Graphics card
Ga je overklokken?
Nee, liever niet.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Romy
[ Voor 51% gewijzigd door rcdm op 25-09-2021 01:49 ]