Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosh1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-02 12:45
Beste forumgebruiker,

In mijn huis hangen 3 ubiquiti access points. Deze zijn aangeboden door een bedrijf waarvoor je abonnementskosten moet betalen om 50Mbps download snelheid te ontvangen. Ik heb echter al mijn eigen router met een 100Mbps downloadsnelheid abonnement. Kan ik een ethernetkabel direct van mijn router naar een Ubiquiti access point koppelen om gebruik te maken van de hardware? Of is het niet mogelijk om zomaar hardware te kapen omdat er een beveiliging op zit...

Iemand ervaring die mij uit kan leggen waarom dit wel of niet kan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwiayeriLW6zSmV3dxgVE3WIlMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wBRJvBBBNHKiuRQ12H08O7F7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

In theorie is dat prima mogelijk. Eventueel resetten en aanmelden op je eigen controller.
Of je dat moet doen is wel de vraag natuurlijk. Het AP is niet van jou...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

'Aangeboden' klinkt alsof het een dienst is en geen eigendom van jou. Dan mag je de software ook niet vervangen. Of heb je betaald voor de hardware en mag je die houden als je de dienst opzegt?

De meeste embedded hardware heeft wel een manier om software bij te werken. Zo ook die Ubiquiti's.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:26

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Persoonlijk zou ik voor een paar tientjes een eigen (Unifi) AP aanschaffen en deze achter je router hangen zodat je je eigen WiFi netwerk creëert.

Betreft dit topic; Het verder ‘omzeilen’ danwel ‘kapen’ van andermans beveiliging/hardware is hier op GoT niet toegestaan. Derhalve gaat er een mooi slot op.

www.google.nl

Dit topic is gesloten.