Ok, ik hoop dat ik hier ergens hulp of tips kan vinden, anders is mijn projectje mislukt:
Ik heb een tijdje geleden een Google Nest Hub gekocht (1e gen) om mijn eigen software op te draaien. In eerste instantie hoopte ik het als web-app te kunnen 'casten' naar de hub, maar dat blijkt instabiel, helemaal na de laatste update zodat mijn nest hub nu (helaas) op Fuchsia OS draait, dus geen linux.
Nu is mijn plan om in meer of mindere mate mijn eigen software te draaien. Idealiter zou ik de software van Google aanpassen, maar daarvoor zou ik lees/schrijfrechten moeten hebben op de Nest hub, en dat krijg ik tot nu toe totaal niet voor elkaar. Een andere optie is dat ik zelf linux ga compilen voor de Hub, oftewel voor de Amlogic S905D2 u200 CPU, waar wel wat sources voor te vinden zijn. Maar, voor beide opties loop ik tegen de volgende problemen aan::strip_exif()/f/image/BKsd4Jl7j2fnoHW29U99MH0e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gw3IfeEFF8tuzbg5jXMJeI58.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus. Ik heb ondertussen de nest hub uit elkaar gesloopt, het PCB goed bekeken. Ik zag 2 pins die mij verdacht veel leken op uart. Dat bleek juist, althans ,ik krijg seriele data binnen dus dat klopt. Ik heb alleen tot nu toe niks kunnen schrijven. Nu weet ik niet of de pin waarvan ik denk dat het TX is, dit niet is, of dat er gewoon niks is wat luistert naar input...
Mijn vraag... Iemand nog tips wat ik kan doen? Of is Google gewoon erg goed in hun harware helemaal dichtspijkeren...?
Ik kan natuurlijk de NAND chip eraf halen en uitlezen, maar terugplaatsen is bijna onmogelijk en op zijn minst geen proces wat je x keer kunt uitvoeren.
Ik heb een tijdje geleden een Google Nest Hub gekocht (1e gen) om mijn eigen software op te draaien. In eerste instantie hoopte ik het als web-app te kunnen 'casten' naar de hub, maar dat blijkt instabiel, helemaal na de laatste update zodat mijn nest hub nu (helaas) op Fuchsia OS draait, dus geen linux.
Nu is mijn plan om in meer of mindere mate mijn eigen software te draaien. Idealiter zou ik de software van Google aanpassen, maar daarvoor zou ik lees/schrijfrechten moeten hebben op de Nest hub, en dat krijg ik tot nu toe totaal niet voor elkaar. Een andere optie is dat ik zelf linux ga compilen voor de Hub, oftewel voor de Amlogic S905D2 u200 CPU, waar wel wat sources voor te vinden zijn. Maar, voor beide opties loop ik tegen de volgende problemen aan:
- De hub heeft een USB poort, en als je de volumeknoppen tijdens booten ingedrukt houdt kom je in een soort Amlogic download modus terecht. Maar... Google heeft dit password protected waardoor je bij het uploaden van nieuwe firmware (of uitlezen van huidige firmware met een trucje) eerst een bin file moet aanleveren met een soort password key. Doe je dat niet, dan krijg je de waarde "BAD PASSWORD" terug.
- Als je volume up ingedrukt houdt dan boot de hub naar Fastboot modus. He, dat kennen we van Android. Ok, flashen van een firmware file mag niet. fastboot unlock werkt niet. Het flashen van een recovery file werkt gek genoeg wel, maar als ik die probeer te booten dan zie ik de foutmelding "Hash of data does not match digest in descriptor. Oftewel, de code moet gesigned zijn met... ik gok een key die weer ergens anders in het geheugen staat...
- Als ik alleen volume down indruk boot hij naar de recovery partitie, een soort Google recovery modus. Hier kan ik alleen 10 seconden lang vol up+down indrukken om hem te wipen.
:strip_exif()/f/image/BKsd4Jl7j2fnoHW29U99MH0e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gw3IfeEFF8tuzbg5jXMJeI58.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus. Ik heb ondertussen de nest hub uit elkaar gesloopt, het PCB goed bekeken. Ik zag 2 pins die mij verdacht veel leken op uart. Dat bleek juist, althans ,ik krijg seriele data binnen dus dat klopt. Ik heb alleen tot nu toe niks kunnen schrijven. Nu weet ik niet of de pin waarvan ik denk dat het TX is, dit niet is, of dat er gewoon niks is wat luistert naar input...

Mijn vraag... Iemand nog tips wat ik kan doen? Of is Google gewoon erg goed in hun harware helemaal dichtspijkeren...?
[ Voor 12% gewijzigd door geerttttt op 24-09-2021 22:09 ]
Oost west, 127.0.0.1 best!