Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DawnCD
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-09-2021
Hoi,

Ik ben op zoek naar een camera. Spiegelreflex of systeemcamera. Wikken en wegen.
Na een behoorlijke zoektocht, vele meningen en afwegingen, heb ik mijn oog laten vallen op de Sony A7 III.
Echter zie ik net, dat de opvolger Sony A7 IV eraan zit te komen, waarschijnlijk in oktober.
Wat ik uit de rumours opmaak is dat deze mogelijk in prijs iets hoger zal uitkomen.

Is het gezien de tijd (bijna oktober) slim om nu nog een A7 III aan te schaffen? Deze is immers al enige jaren oud en het is toch een aardige investering.

Graag jullie mening / advies.
Dank je wel alvast! :)

Beste antwoord (via DawnCD op 25-09-2021 16:14)

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
DawnCD schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:32:
@zzzzz
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Helder. Het zijn inderdaad nog steeds geruchten. Ook ik had het een en ander gezien over een te verwachten prijsverschil; een behoorlijk bedrag waar ik ook een leuke lens voor zou kunnen aanschaffen. Ennn... gewoon lekker aan de slag gaan. 😃
Je kunt via Marktplaats denk ik wel een A7III op de kop tikken voor 1200 tot 1600 euro. Voor dat geld heb je dan een hele mooie camera in handen, en je kan daarna altijd nog kijken of je de overstap naar de A7IV zou willen maken.
https://www.marktplaats.n...7iii.html?previousPage=lr
Zie dit voorbeeld :)

[ Voor 9% gewijzigd door zzzzz op 25-09-2021 14:41 ]

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zzzzz
Dat is een hele lastige vraag. De A7III is een hele fijne camera voor heel veel mensen en kan op zich nog heel goed mee als all-rounder. Het lastige is alleen dat niemand op dit moment echt goed weet wat de A7IV gaat kunnen en hoe groot het verschil is. Er zit namelijk naar verluid een nieuwe sensor in en de processor zal naar alle waarschijnlijkheid ook anders/sneller zijn.
Ik zou nog even een maandje wachten om te kijken wat er gebeurt. Een ding wat zeker is zal echter de prijs zijn; er kan zomaar een prijsverschil van 1000 euro zitten tussen de A7III en A7IV. Het is aan jou of het prijsverschil hem straks dan waard is.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor de kwaliteit van de foto is de lens belangrijker dan de camera. Heb je nog iets om te overwegen, en bedenk vooral dat de progressie voor fotografie bij camera's er wel uit is.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:52

bobcom

Dedicated dabbler

Ik zou wachten tot de A7V uitkomt. Die gaat ongetwijfeld beter worden dan de A7IV. Iedere fotograaf weet dat de camera van gisteren niks is, die van vandaag kan nog net, maar die van morgen is pas echt wat. >:) :+ >:)

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• DawnCD
@bobcom
😂 Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte. Wellicht is de A7 IX een goed idee. 😉 Haha. Iets met najagen i.p.v. aan de slag gaan en genieten. Thanks!

• DawnCD
@Frogmen
Dank je wel! Helemaal mee eens. "Date the camera, mary the lenses" 😃

• DawnCD
@zzzzz
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Helder. Het zijn inderdaad nog steeds geruchten. Ook ik had het een en ander gezien over een te verwachten prijsverschil; een behoorlijk bedrag waar ik ook een leuke lens voor zou kunnen aanschaffen. Ennn... gewoon lekker aan de slag gaan. 😃

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• zzzzz
DawnCD schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:32:
@zzzzz
Je kunt via Marktplaats denk ik wel een A7III op de kop tikken voor 1200 tot 1600 euro. Voor dat geld heb je dan een hele mooie camera in handen, en je kan daarna altijd nog kijken of je de overstap naar de A7IV zou willen maken.
https://www.marktplaats.n...7iii.html?previousPage=lr
Zie dit voorbeeld :)

[ Voor 9% gewijzigd door zzzzz op 25-09-2021 14:41 ]

• DawnCD
zzzzz schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:39:
[...]

Dat is ook nog een goed idee; daar had ik dan weer niet direct aan gedacht. Dank je wel. Er lopen nu sowieso wat acties voor de A7III. Ik ga eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:38
Hoewel je niet mis kan gaan met een Sony A7 III zou ik ga persoonlijk toch wachten ook al wil je geen a7 IV halen. Omdat hoogstwaarschijnlijk de a7 III goedkoper wordt omdat er dan een opvolger is. Ook zullen er meer a7 III op de tweedehands markt komen voor een concurrerende prijs door mensen die willen upgraden naar de a7 IV.

Of je wilt wachten hangt hangt er natuurlijk van af of je het boeit dat je 100-150 euro meer of minder betaalt. Wat wel vervelend is dat het niet zeker is of er nog een a7 IV komt in oktober vanwege de aanhoudende chip tekorten. dus het blijft natuurlijk een gok.

[ Voor 7% gewijzigd door KoningSlakkie op 27-09-2021 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:57
Mocht het hier nog relevant zijn, vandaag een mail gekregen over de Winter Cashback actie in Duitsland. Mogelijk dus binnenkort ook in Nederland. Daarmee kost de A7iii (met €200 cashback) nog maar €1700.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
Die actie loopt al vanaf vandaag 😉

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04
Malfoi schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:47:
Mocht het hier nog relevant zijn, vandaag een mail gekregen over de Winter Cashback actie in Duitsland. Mogelijk dus binnenkort ook in Nederland. Daarmee kost de A7iii (met €200 cashback) nog maar €1700.
zzzzz schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:09:
Dat is een hele lastige vraag. De A7III is een hele fijne camera voor heel veel mensen en kan op zich nog heel goed mee als all-rounder. Het lastige is alleen dat niemand op dit moment echt goed weet wat de A7IV gaat kunnen en hoe groot het verschil is. Er zit namelijk naar verluid een nieuwe sensor in en de processor zal naar alle waarschijnlijkheid ook anders/sneller zijn.
Ik zou nog even een maandje wachten om te kijken wat er gebeurt. Een ding wat zeker is zal echter de prijs zijn; er kan zomaar een prijsverschil van 1000 euro zitten tussen de A7III en A7IV. Het is aan jou of het prijsverschil hem straks dan waard is.
De A7 iV wordt op 21/10 voorgesteld.

De prijs van de III zal dan zeker zakken, en het aanbod op de 2dehandsmarkt zal de komende maanden wel hoog zijn omdat die toch al een heel tijdje op de markt is.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1