Ik heb nu zo'n driekwart jaar zonnepanelen op m'n dak liggen, aangesloten aan een GoodWe 3000-XS en in de meterkast een slimme meter, Landis Gyr E350.
Op die meter kan ik door op de groene knop te drukken in menu 16.7 mijn actuele verbruik of opbrengst zien.
Nu viel me iets op: wanneer ik alle schakelaars in de meterkast uitschakel, behalve die van de zonnepanelen, dan meldt mijn inverter momenteel een opbrengst van 80-90 watt, en mijn meter meldt ... 0. Met alle apparaten aan en in standby meldt het display een verbruik van zo'n 50-90 watt (P+). Ik heb eerder het display zeker de teruglevering zien vermelden (P-).
De door de inverter vermelde netspanning schommelt rond de 230 volt.
Waar blijft mijn opgewekte stroom? Wat kan ik zelf nog meten of testen?
Op die meter kan ik door op de groene knop te drukken in menu 16.7 mijn actuele verbruik of opbrengst zien.
Nu viel me iets op: wanneer ik alle schakelaars in de meterkast uitschakel, behalve die van de zonnepanelen, dan meldt mijn inverter momenteel een opbrengst van 80-90 watt, en mijn meter meldt ... 0. Met alle apparaten aan en in standby meldt het display een verbruik van zo'n 50-90 watt (P+). Ik heb eerder het display zeker de teruglevering zien vermelden (P-).
De door de inverter vermelde netspanning schommelt rond de 230 volt.
Waar blijft mijn opgewekte stroom? Wat kan ik zelf nog meten of testen?
[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 24-09-2021 19:49 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...