Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verschil tussen opbrengt GoodWe-inverter en Landis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Ik heb nu zo'n driekwart jaar zonnepanelen op m'n dak liggen, aangesloten aan een GoodWe 3000-XS en in de meterkast een slimme meter, Landis Gyr E350.

Op die meter kan ik door op de groene knop te drukken in menu 16.7 mijn actuele verbruik of opbrengst zien.

Nu viel me iets op: wanneer ik alle schakelaars in de meterkast uitschakel, behalve die van de zonnepanelen, dan meldt mijn inverter momenteel een opbrengst van 80-90 watt, en mijn meter meldt ... 0. Met alle apparaten aan en in standby meldt het display een verbruik van zo'n 50-90 watt (P+). Ik heb eerder het display zeker de teruglevering zien vermelden (P-).

De door de inverter vermelde netspanning schommelt rond de 230 volt.

Waar blijft mijn opgewekte stroom? Wat kan ik zelf nog meten of testen?

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 24-09-2021 19:49 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Beste antwoord (via CodeCaster op 25-09-2021 12:31)

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:25
Ja dat is een bekend euvel van veel Goodwe omvormers, zodra het donker begint te worden geven ze wel vaker aan dat er opwek is terwijl dat helemaal niet klopt.

Andere merken wekken bij die omstandigheden ook niet of nauwelijks op maar geven het tenminste niet verkeerd aan.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:25
Ja dat is een bekend euvel van veel Goodwe omvormers, zodra het donker begint te worden geven ze wel vaker aan dat er opwek is terwijl dat helemaal niet klopt.

Andere merken wekken bij die omstandigheden ook niet of nauwelijks op maar geven het tenminste niet verkeerd aan.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:57

fxs81

Julianadorp

Mischien dat een firmware update nog een oplossing is. Mijn GW3000D-NS gaf in het begin ook teveel aan. Ik heb een youless met losse kWh meter in de meterkast om te loggen naar PVOutput en in het begin zat daar echt best veel verschil tussen, na de laatste firmware update lopen ze vrijwel gelijk, hooguit een klein verschil achter de komma.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Dank, mensen, ik had gewoon de gordijnen open moeten doen.

En blijkbaar weer eens tijd om al m'n apparaten na te lopen. 15 W continue voor m'n fiber converter en router...

[ Voor 50% gewijzigd door CodeCaster op 25-09-2021 12:30 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...