Hallo mensen, na 7 jaar dezelfde hardware gebruikt te hebben (op mijn huidige systeem) wordt het tijd voor een upgrade, vandaar dit topic. Ik zou graag willen weten of de onderdelen (welke ik uitgekozen heb), ook daadwerkelijk de meest bang for their bucks geven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral simulator spellen op deze pc kunnen spelen. Onlangs Flight Simulator 2020 gehaald en ik zou dit spel graag op ultra willen spelen met goede FPS waarden. Daarnaast moet de computer ook gebruikt kunnen worden voor dagelijkse kantoor werkzaamheden.
Wat mag het systeem kosten?
Maximaal €1.500,- en dit is inclusief assemblage. Ik zal de onderdelen zelf gaan aanschaffen, maar uiteindelijk uitbesteden aan een firma om het in elkaar te laten zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zal alle onderdelen nieuw gaan aanschaffen er zal dus waarschijnlijk geen onderdelen vanuit mijn huidige setup mee worden genomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben benieuwd of alles wat ik uitgekozen heb goed met elkaar zal werken, zonder dat dit problemen oplevert.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst had ik een RTX videokaart gehad. Maar dat is niet te doen in deze markt. Ben alleen bereid de adviesprijs te betalen dat de fabrikant hanteert. En dat is gelukkig bij AMD nog wel mogelijk, als je snel bent.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou twee dingen willen, onderdelen die redelijk stil zijn en laten controleren of de uitgekozen RGB's zonder problemen op mijn computer bestuurd kunnen worden.
Ga je overklokken?
Overklokken is niet van toepassing
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste voor mij is dat het systeem en de uitgekozen onderdelen geen conflicten onderling geven. Tevens moet het systeem snel genoeg zijn om net zoals mijn oude systeem jaren mee vooruit te kunnen.
- Edit
Dit zal het waarschijnlijk worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral simulator spellen op deze pc kunnen spelen. Onlangs Flight Simulator 2020 gehaald en ik zou dit spel graag op ultra willen spelen met goede FPS waarden. Daarnaast moet de computer ook gebruikt kunnen worden voor dagelijkse kantoor werkzaamheden.
Wat mag het systeem kosten?
Maximaal €1.500,- en dit is inclusief assemblage. Ik zal de onderdelen zelf gaan aanschaffen, maar uiteindelijk uitbesteden aan een firma om het in elkaar te laten zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zal alle onderdelen nieuw gaan aanschaffen er zal dus waarschijnlijk geen onderdelen vanuit mijn huidige setup mee worden genomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben benieuwd of alles wat ik uitgekozen heb goed met elkaar zal werken, zonder dat dit problemen oplevert.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst had ik een RTX videokaart gehad. Maar dat is niet te doen in deze markt. Ben alleen bereid de adviesprijs te betalen dat de fabrikant hanteert. En dat is gelukkig bij AMD nog wel mogelijk, als je snel bent.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou twee dingen willen, onderdelen die redelijk stil zijn en laten controleren of de uitgekozen RGB's zonder problemen op mijn computer bestuurd kunnen worden.
Ga je overklokken?
Overklokken is niet van toepassing
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste voor mij is dat het systeem en de uitgekozen onderdelen geen conflicten onderling geven. Tevens moet het systeem snel genoeg zijn om net zoals mijn oude systeem jaren mee vooruit te kunnen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-11400 Boxed | € 199,65 | € 199,65 |
| 1 | Moederborden | ASRock B560M PRO4 | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6700 XT | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon Pure Steel RGB Wit | € 85,75 | € 85,75 |
| 1 | Waterkoeling | MSI MAG CoreLiquid 240R | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN550 500GB (WDS500G2B0C) | € 52,37 | € 52,37 |
| Totaal | € 756,47 | |||
- Edit
Dit zal het waarschijnlijk worden.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 279,- | € 279,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6700 XT | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart/Wit | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X53 | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Ventilatoren | NZXT Aer RGB 2 Single Zwart, 120mm | € 20,80 | € 20,80 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2Z3600C18 | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 85,99 | € 85,99 |
| Totaal | € 844,59 | |||
[ Voor 21% gewijzigd door BramViking op 25-09-2021 13:08 ]
,