Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-10 18:12
Binnenkort ga ik met m'n vriendin tijdelijk op een vakantiepark wonen. Dit totdat we een huis vinden en gekocht hebben (dus makkelijk 6 maanden in deze markt?).

Het zure is echter dat het internet daar 30 euro p/m kost voor 30mbit. Dit is natuurlijk erg langzaam, vooral met het vele thuiswerken en een tweaker-centric life 🙄 zover ik weet is er trouwens geen datalimiet.

Ik heb al zitten kijken naar mifi en data abonnementen, maar die zijn niet veel beter dan de deal die het park biedt. Ook zit je daar aan een jaarabonnement vast.

Nu kan ik natuurlijk ook iets als Vodafone unlimited pakken, maar blijkbaar zijn die niet echt blij als je dat in een mifi stopt.

M'n telefoon inzetten als semi permanente hotspot kan ook...

Oftewel, een paar opties dus ik ben benieuwd of anderen deze situatie ook hebben gehad, en hoe ze daarmee om gingen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-10 15:06
Starlink? 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
@Basekid
Tele2 unlimited maandelijks opzegbaar voor 27 euro per maand? Wil je 5G betaal je 29 Euro per maand.
Tele2 gebruikt het netwerk van T-mobile. Je kan ook voor 35 Euro zelf bij T-mobile een sim only afsluiten maar dan zit je wel 2 jaar vast.

Ik weet niet waar je zit, maar met deze kaart kan je zien welke masten er actief zijn op je vakantiehuis Adres:

https://antennekaart.nl/k...2466&lng=5.516506&zoom=11

Welke provider heb je nu?

Ik zou trouwens lekker je eigen telefoon gebruiken ipv een mifi. Heb dit ook zo gedaan toen ik geen vast internet had, werkte perfect :).

[ Voor 13% gewijzigd door dutchnltweaker op 24-09-2021 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
@dutchnltweaker ik heb nu Vodafone red, die ik kan upgraden voor een redelijk bedrag.

Telefoon wordt niet te warm oid als die de hele dag staat te hotspotten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:03:
@dutchnltweaker ik heb nu Vodafone red, die ik kan upgraden voor een redelijk bedrag.

Neuh, dat gaat prima. Ik doe het vaak op mn S10e. Beetje warm wordt ie wel, maar daar ga je niet dood aan.

Als je geen MIFI router mag gebruiken, kan je natuurlijk ook een aparte simkaart in een goedkoop telefoontje steken en hotspotten.

Hoef je niet je eigen telefoon de hele dag aan de lader te laten liggen.

Top tip: installeer de Speedtest app op je telefoon, ga naar het park en kijk welke snelheid je krijgt. Dan weet je iig of het beter is dan de 30mbit daar (wat overigens in 99% meer dan voldoende is voor thuiswerken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Nu online
Basekid schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:03:

Nee hoor, bij werd hij echt niet warm heb zelf een Huawei p30 pro en ging perfect. Bij laden wordt een telefoon warmer dan als hotspot gebruiken.

Als je red hebt en je voor een goed tarief unlimited kan krijgen is dat interessant. Maar meestal is dat alleen als je ziggo hebt. Heb je geen ziggo meer vervalt je korting.

Dan is Tele2 de goedkoopste die je kunt krijgen voor unlimited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-10 08:57

Glewellyn

is er ook weer.

Hoe is de 4/5g ontvangst op het park?

Mijn schoonouders hebben in Frankrijk een vakantiehuisje waar ik met m'n telefoon nauwelijks verbinding krijg, met geluk 1 streepje 4g, een paar minuten later weer helemaal niets. Qua vast internet is er helemaal niets beschikbaar, geen vaste telefoon, geen coax, een al helemaal geen glas.

Daar heb ik hele goeie ervaring met een mikrotik sxt lte kit. Bijna 10km tot de mast, maar strak 50 mbit de hele dag.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
@dutchnltweaker goed punt, m'n ziggo vervalt straks natuurlijk. Dan is tele2 idd goedkoper denk ik ja.

@Glewellyn goede vraag, daar heb ik niet op gelet. Het park ligt gelukkig wel bij een aantal grotere steden in het midden van Nederland, dus ik verwacht niet al te veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Nu online
Basekid schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:47:
@dutchnltweaker goed punt, m'n ziggo vervalt straks natuurlijk. Dan is tele2 idd goedkoper denk ik ja.

@Glewellyn goede vraag, daar heb ik niet op gelet. Het park ligt gelukkig wel bij een aantal grotere steden in het midden van Nederland, dus ik verwacht niet al te veel problemen.
Zoals ik al zei: https://antennekaart.nl/k...2466&lng=5.516506&zoom=11
Hier kan je zien wel masten er in dat gebied actief zijn en met welke frequenties :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik ben niet super goed in het snappen van deze kaart, maar ik zie genoeg masten (vakantiepark zit in de groene vlek net boven Ede). Ik weet alleen niet of de masten ver genoeg stralen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJrHmT6VC4h4oJkvpiq6eAkcSZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFOFCHdaGPfRKnKvDNHcLTB2.jpg?f=fotoalbum_large

• dutchnltweaker
  • Nu online
Basekid schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:35:
Ik ben niet super goed in het snappen van deze kaart, maar ik zie genoeg masten (vakantiepark zit in de groene vlek net boven Ede). Ik weet alleen niet of de masten ver genoeg stralen.

[Afbeelding]
Dat ligt aan de sectoren die er hangen en dat niet alleen, hoe druk het op een mast is speelt ook een rol, hoe hoog een mast is. Uiteindelijk kan je in theorie dekking hebben maar is het in praktijk net wat minder. Ben je er al eens geweest? Hoe was je dekking toen en was dat alleen met een Vodafone abonnement?
Pagina: 1