Die automaat is een aardlekschakelaar. Je hebt nu idd een 1-fase aansluiting.
Over de panelen en omvormer kunnen anderen je beter adviseren. De prijs zit ruim onder €1/Wp dus dat lijkt in elk geval prima.
Omzetten naar 3x25A kost idd iets van €260 bij Enexis. Echter ben je daarvoor nog niet klaar. Jouw groepenkast heeft geen hoofdschakelaar, dat zal tegenwoordig wel moeten (lees: ik vermoed dat anders Enexis "dikke doei" zegt, ze vragen een foto van je kast voordat ze langskomen om 3 fasen aan te kunnen schakelen). Ook valt me op dat je 6 eindgroepen hebt op 1 aardlekschakelaar, wat helemaal niet mag (max is 4). Bovendien zit er een opening in de kast wat ook niet goed is (niet aanraakveilig). Verder is Hager juist wel prima spul. Maar, een opschoonbeurtje kan deze kast wel gebruiken. Ik zou dat meteen laten doen, als er toch een electricien los moet gaan op die kast.
Het voordeel is ook dat je de omzetting naar 3x25 en mogelijk zelfs het werk aan de groepenkast (dat laatste weet ik niet zeker, maar kun je zelf nazoeken) mag meerekenen in het bedrag waarover je de BTW terugkrijgt. Dus: ik zou het zeker nu meteen laten doen.
[
Voor 88% gewijzigd door
Wilke op 24-09-2021 18:19
]