LoneRanger schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:42:
Ik weet niet of je het perse als makkelijk/moeilijk zou moeten zien, als je een richting in gaat sturen wordt het complexer. Of dat perse moeilijk is hangt af van wat je wilt denk ik. Je moet het een en andere unlocken wat je weer extra opties/instrumenten geeft. Je kunt sturen op migratie en het soort migranten waarvoor je je grenzen openstelt maar als je de hoger opgeleiden wilt moet je wel zorgen voor ontwikkelingen en b.v. diverse godsdiensten/vrijheden. Die migranten heb je nodig voor je verdere ontwikkeling in je stad/land. Ik zag dat je ook geld kon bijdrukken en zo inflatie sturen b.v.
Nee dat is zo, en het heeft zeker interessante aspecten/elementen maar je wordt, tenminste zover als ik nu gekomen ben, ook nergens toe gezet. Ik heb ook niet direct een idee van hoe het nu gaat qua migratie of bevolkingsgroei door voortplanting eigenlijk. Net als de richtingen die je in kan gaan, ik ben voorlopig nog nauwelijks een richting ingeslagen en groei gestaag met een positieve balans. Dat maakt het, zeker als je het spel nog niet goed kent, ook weinig aanzetten tot uitdagende keuzes. Dat is meer hoe ik er nu tegenaan kijk.
Wat de rechte wegen etc betreft heb ik me al overheen gezet en desondanks vind ik het er toch best prettig uitzien. Het regio overzicht niet, dat lijkt grafisch op iets uit de jaren 90.

Wat tot nu toe ook wel negatief is is dat je bij voor een upgrade niet alle info krijgt wat b.v. capaciteit wordt en wat het kost in onderhoud, er staat alleen wat een upgrade kost. Verder valt de "mouse over" met info nog al eens weg, dit los je dan wel op door in de menustructuur een omhoog te gaan en dan weer terug maar lastig is het wel.
[
Afbeelding]
De rechte wegen storen mij ook niet. Wat ik er mee wilde zeggen is dat een spel waar het duidelijk niet draait om de esthetische inrichting van je stad, wat mij betreft mij wat meer bij mijn keel mag grijpen qua uitdagingen in de gameplay. Nu heb ik het gevoel dat geen uitdagingen aangaan lonend is. Wat mij betreft zou het meer mogen werken op de manier dat als je het te makkelijk aanpakt, dus geen duidelijke keuzes maakt, je stad daar veel duidelijker de gevolgen van mag merken. Als je doorslaat met alleen maar laag opgeleide inwoners en dito banen, heb je meer diensten nodig om die bevolking gezond en in het gareel te houden en dat kost je op den duur teveel geld waardoor je verlies begint te lijden, pak je de criminaliteit dan nog harder aan om het te beteugelen, raken meer mensen in de put en stijgt je criminaliteit alleen maar meer. Verlies je nog meer geld waardoor bepaalde diensten niet meer afdoende gefinancierd kunnen worden, gaan de scholen, zorg of politie daardoor minder goed functioneren waardoor je stad nog sneller verpauperd enzovoort. Dat domino/cyclus effect als je de balans mist, mis ik.
Edit: dit zeg ik overigens na twee uurtjes in game, dus misschien moet ik dat allemaal nog gaan meemaken, maar voor een spel wat ik zo snel snapte qua begin, had ik verwacht eerder in de problemen te komen.
[
Voor 3% gewijzigd door
YES op 29-09-2021 20:03
]