[PS/PC] F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 09:56
Hallo allen,

is er iemand dit spel ook speelt?

https://www.youtube.com/watch?v=eOqif3M_UFY

Graag je mening erover.
Ikzelf vind het een pareltje. Zeer toffe sfeer, uitdagende gameplay,.. noem maar op.
Enkel voorlopig op ps4/5 en pc dacht ik.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
@Derbiss Tof dat je een nieuw discussietopic wilt starten :)

Het is wel traditie dat de TS van de openingspost een mooie informatieve post maakt met elgemene info over de game. Zo uitgebreid als Zeror's Legend of Zelda zou heel erg mooi zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet :) Iets meer dan "Graag je mening erover" is dan wel weer gewenst.

Maak er wat moois van! (of vraag om een mede-auteur)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
@ Geronimous.. mijn excuses; ik kom hier af en toe maar was niet op de hoogte van de traditie :).
Dus.. F.I.S.T. oftewel Forged In Shadow Torch

- verschijnt voorlopig enkel op ps4/5 en pc
- is uit sinds 7/9/21
- ontwikkelaar: Shanghai TiGames Network Technology Limited
- Genres: Platformspel, Avonturenspel, Vechtspel

Enkele video's:
Gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=3XwbAxaMlow
Storytrailer: https://www.youtube.com/watch?v=BZEiT8QZbmY
Launch Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=eOqif3M_UFY

Het spel wordt aanzien als een 'metroidvania'-achtig spel; zijnde al spelenderwijs extra krachten/tools vrijspelen om daarmee de reeds verkende werelden opnieuw te bezoeken en met behulp van die nieuwe tools nieuwe zaken ontdekken.
Het is een mix van platformen, actie en zoals gezegd het ontdekken van een wereld.

Wat de ontwikkelaar (persoonlijke mening :)) goed gedaan heeft:
- prachtige achtergrond-omgeving met superbe details; het nodigt echt uit om even stil te staan en te kijken naar alles wat je ziet
- intense maar al bij al faire combat; de moeilijkheidsgraad kan van normal en easy (tot nu toe de enige die ik heb) maar ik raad Normal aan. Niet alleen zijn de gevechten moeilijker (maar fairer); het biedt ook een uitdaging
- altijd net opnieuw iets nieuw dat je kan of ontdekt om te blijven voorspelen
- savepunten die al bij al toelaten om snel opnieuw te proberen die ene vijand of locatie te verslaan

Wat iets minder is:
- het feit dat je, buiten 1 wapen, niet echt vanop afstand kan vuren. De vijand is wel meestal een mix van close combat mele en long range zodat je noodgedwongen eerst de 2de opgenoemde vijand zal willen uitschakelen. Het zorgt voor strategisch spelen maar voelt soms onfiair aan.
- het verhaal an sich; ik ben soms verloren in alle gespreken die je wel (gelukkig soms) kan doorklikken

Dit spel kost op de PSStore 30€. Ik zocht eigenlijk iets om te spelen tot FC6 uitkwam maar dit is zijn geld imo zeker waard. Ik ga er nog ettelijke weken zoet mee zijn en kan het aan iedereen aanraden. De chinese ontwikkelaar heeft er iets mooi van gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Toevallig heb ik eergisteren na ongeveer 45 uur totale gameplay dit spel uitgespeeld.

Het is een leuke Metroid 'kloon' (en dat bedoel ik niet negatief). Het speelt lekker weg en je kan af en toe korte sessies doen.
Grafisch is het leuk gedaan, en voldoet het prima. Soepele gameplay.
Er is genoeg te doen en exploren. De map is vrij groot en bestaat uit meerdere delen. Collectibles zijn met enkele uitzonderingen niet vervelend goed verborgen, maar vindbaar zolang je elk hoekje van de map verkent.

Ik heb eigenlijk maar 1 (groot) probleem met dit spel: de controls.
Soms reageert het spel namelijk niet of te laat op de input. Het lijkt er op dat dit komt omdat het spel eerst bepaalde animaties af moet handelen, en daarna pas jouw input 'verwerkt'.

Op een bepaald punt kun je trainingen doen met training dummies om combo's te oefenen (en bijhorende trophy natuurlijk).
Je moet hier ook tussendoor van wapen wisselen. En daar reageert het spel slecht op tijdens het button mashen in zo'n combo.
Dit heeft mij er van weerhouden om achter alle trophies aan te gaan. Nu doe ik dit eigenlijk al nooit want het levert niets op (en kost veel tijd).

Als je je om bovenstaand stukje kritiek niet bekommert is dit echt een heel leuke platformer voor weinig.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Derbiss
Nyarlathotep schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:33:
Toevallig heb ik eergisteren na ongeveer 45 uur totale gameplay dit spel uitgespeeld.

Het is een leuke Metroid 'kloon' (en dat bedoel ik niet negatief). Het speelt lekker weg en je kan af en toe korte sessies doen.
Grafisch is het leuk gedaan, en voldoet het prima. Soepele gameplay.
Er is genoeg te doen en exploren. De map is vrij groot en bestaat uit meerdere delen. Collectibles zijn met enkele uitzonderingen niet vervelend goed verborgen, maar vindbaar zolang je elk hoekje van de map verkent.

Ik heb eigenlijk maar 1 (groot) probleem met dit spel: de controls.
Soms reageert het spel namelijk niet of te laat op de input. Het lijkt er op dat dit komt omdat het spel eerst bepaalde animaties af moet handelen, en daarna pas jouw input 'verwerkt'.

Op een bepaald punt kun je trainingen doen met training dummies om combo's te oefenen (en bijhorende trophy natuurlijk).
Je moet hier ook tussendoor van wapen wisselen. En daar reageert het spel slecht op tijdens het button mashen in zo'n combo.
Dit heeft mij er van weerhouden om achter alle trophies aan te gaan. Nu doe ik dit eigenlijk al nooit want het levert niets op (en kost veel tijd).

Als je je om bovenstaand stukje kritiek niet bekommert is dit echt een heel leuke platformer voor weinig.
Dat probleem heb ik eigenlijk niet gehad.. bizar.
Ik zit aan +/- 50% van spel (het ondergrondse meer als je meer moet weten) dus heb nog even te gaan. Ik was ietswat teleurgesteld in het 3de wapen in het begin maar nu het geupgrade is.. heerlijk om combo's te doen :). Het is een verrassend toppertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Derbiss schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:17:
[...]

Dat probleem heb ik eigenlijk niet gehad.. bizar.
Ik zit aan +/- 50% van spel (het ondergrondse meer als je meer moet weten) dus heb nog even te gaan. Ik was ietswat teleurgesteld in het 3de wapen in het begin maar nu het geupgrade is.. heerlijk om combo's te doen :). Het is een verrassend toppertje.
De whip was inderdaad ook mijn meest gebruikte wapen. Het is ook het enige wapen dat enigzins 'ranged' is.

De bossfights zijn zeker in het begin (soms frustrerend) moeilijk. Maar ik merkte dat het op een gegeven moment minder moeilijk werd en ik een boss of twee zelfs neer kreeg bij de eerste poging.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Derbiss
Nyarlathotep schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:34:
[...]

De whip was inderdaad ook mijn meest gebruikte wapen. Het is ook het enige wapen dat enigzins 'ranged' is.

De bossfights zijn zeker in het begin (soms frustrerend) moeilijk. Maar ik merkte dat het op een gegeven moment minder moeilijk werd en ik een boss of twee zelfs neer kreeg bij de eerste poging.
Ja best is is soms gewoon even wachten en kijken wat ze doen. Uiteindelijk herhalen ze zichzelf altijd. Maar als je én tegen zo een ninja-achtige moet én 3 van zo een vliegende én 2 met schild.. dan weet je weer wat gamen is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Toffe metroidvania tot dusver. Focus lijkt wat meer te liggen op combat dan platformen, in iig de eerste twee uur die ik net gespeeld heb. Vandaag ook gereleased op Steam.

GRIME is ook een aanrader. Aantal maanden geleden uitgekomen en goed mee vermaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
CrapperDeCrap schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:25:
Toffe metroidvania tot dusver. Focus lijkt wat meer te liggen op combat dan platformen, in iig de eerste twee uur die ik net gespeeld heb. Vandaag ook gereleased op Steam.

GRIME is ook een aanrader. Aantal maanden geleden uitgekomen en goed mee vermaakt.
Lijkt idd zo; naderhand komt er meer platformen bij waarbij je ook gebruik maakt van de 2 andere wapens (in water of in de lucht) :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
Derbiss schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:05:
[...]

Lijkt idd zo; naderhand komt er meer platformen bij waarbij je ook gebruik maakt van de 2 andere wapens (in water of in de lucht) :).
Ik merk t. Wat een vette game. Doet mij heel erg denken aan Guacamelee 2 qua combat in een metroidvania.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
CrapperDeCrap schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:31:
[...]

Ik merk t. Wat een vette game. Doet mij heel erg denken aan Guacamelee 2 qua combat in een metroidvania.
Correct :)
Ik ben tegelijk aan het proberen om die trophie van een vijand 15 sec in de lucht te houden te doen. Zoveel combinaties mogelijk.. heerlijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
Derbiss schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:35:
[...]

Correct :)
Ik ben tegelijk aan het proberen om die trophie van een vijand 15 sec in de lucht te houden te doen. Zoveel combinaties mogelijk.. heerlijk _/-\o_
Ben geen trophy/achievement hunter, maar heb m toevallig behaald. Geen flauw hoe, zal wel op een plek zijn geweest met een beste afgrond. Derde wapen nog niet unlocked, heel benieuwd wat die nog gaat toevoegen aan het combo feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
CrapperDeCrap schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:43:
[...]

Ben geen trophy/achievement hunter, maar heb m toevallig behaald. Geen flauw hoe, zal wel op een plek zijn geweest met een beste afgrond. Derde wapen nog niet unlocked, heel benieuwd wat die nog gaat toevoegen aan het combo feest.
Ik ook niet hoor maar zag me er wel leuk uit om te doen :) (
Het 3de wapen.. ik ga niets spoilen maar het helpt wel enorm bij sommige vijanden. Ik zit in het eindlevel momenteel; vrij pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe met deze game?

Ik ben opzoek naar een opvolger voor Hollow Knight, deze komt zo te zien wel in de buurt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
CrapperDeCrap schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:25:

GRIME lijkt me een RPG? Ze lijken wel allemaal op Hollow Knight/MP in eerste opzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
HollowGamer schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:55:
[...]

GRIME lijkt me een RPG? Ze lijken wel allemaal op Hollow Knight/MP in eerste opzet.
Een 2d soulsbourne metroidvania is denk de makkelijkste en beste beschrijving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
HollowGamer schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:51:
Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe met deze game?

Ik ben opzoek naar een opvolger voor Hollow Knight, deze komt zo te zien wel in de buurt? :)
Koop het maar; voor die 30€ krijg je veel terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Maandje geleden ook uitgespeeld op de PS5. Fijne Metroidvania met lekkere controls, mooi debuut voor deze Chinese studio! De laatste boss battle was wel heel erg pittig vond ik vergeleken met de andere bosses, daar moest ik even goed voor gaan zitten.

De focus op melee combat is wel tof, onderscheidt het zich toch wat van andere soortgelijke games waar je ook vaker op afstand damage doet met guns of bows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
kazuka schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:18:
De laatste boss battle was wel heel erg pittig vond ik vergeleken met de andere bosses, daar moest ik even goed voor gaan zitten.
Je bent nog vriendelijk ;)
Pagina: 1