Asus GTX 1050 plastic tussen heatsink en fan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svinke
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-10-2023
Ik heb onlangs een Asus GTX 1050 2GB tweedehands aangeschaft. Ik wil de koelpasta vervangen. Nu zit er een plastic ronde schijf tussen het heatsink en het chip gedeelte. Is dat gebruikelijk en moet ik hem laten zitten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_5O8IA57XSXEN-1zJC4_9acvSU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjDXBR2nATpInQZ244Z6Ltjr.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus GTX 1050 2gb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niet getest met plastic schijf erin i.v.m. mogelijk brandgevaar.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

crisp

Devver

Pixelated

Even een schopje naar Videokaarten & Beeldschermen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door crisp op 24-09-2021 19:53 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:44

Cheezus

Luiaard

Zo te zien is er een vierkant uitgehaald voor goed contact met de GPU dus het lijkt zo te zijn bedoeld. Ik heb het zo nog nooit gezien en verwacht eigenlijk betere koeling (zeker van het geheugen) zonder die schijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Dit is gewoon een plakaat koel"pasta", bijzonder dat iemand die hier in 2001 al registreerde dit nooit zo gezien heeft. Dit zit op vrijwel alle coolers die bij een CPU komen bijvoorbeeld.
Kun je er af schrapen met een mesje daarna even met wat alcohol schoon maken.

[ Voor 17% gewijzigd door unfor op 24-09-2021 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:35

Nemesizz

Untouchable

unfor schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:16:
Dit is gewoon een plakaat koel"pasta", bijzonder dat iemand die hier in 2001 al registreerde dit nooit zo gezien heeft. Dit zit op vrijwel alle coolers die bij een CPU komen bijvoorbeeld.
Kun je er af schrapen met een mesje daarna even met wat alcohol schoon maken.
Ik denk dat de TS bedoeld van zo'n plastic schijf wat onder heatsink vinnen zit (niet het grijze koelpasta deel).

Vind het maar een raar en onlogisch 'iets' , dat plastic ding houd alle airflow tegen dat het geheugen en evt andere componenten kan koelen...

Heb die plastic kappen wel eens gezien, maar dan zaten ze aan de bovenkant van de heatsink, maar zoals dat aan de onderkant heb ik ook nog nooit gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:54
Kan te maken hebben met het opzij forceren van lucht waardoor het beter koelen kan. De vrm zal daar zeker baat bij hebben.

Het is iets wat achteraf is toegevoegd zo te zien om een probleem op te lossen dus ik zou het lekker laten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:41
Maar liep hij warm dan ? Dit beestje lijkt me al wat jaartjes oud en heeft waarschijnlijk al die tijd prima gelopen ?

Ik zou het lekker laten zitten. Het ziet er uit alsof het er speciaal voor is gemaakt en niet een vergeten plastic folie iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:44

Cheezus

Luiaard

computerjunky schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:56:
Kan te maken hebben met het opzij forceren van lucht waardoor het beter koelen kan. De vrm zal daar zeker baat bij hebben.

Het is iets wat achteraf is toegevoegd zo te zien om een probleem op te lossen dus ik zou het lekker laten zitten.
Het PCB zit 2mm onder die schijf, de lucht kan uiteindelijk nergens anders heen dan opzij. Maar nu creëer je nog meer dead pockets tussen de koelvinnen waar de lucht stil blijft staan in plaats van doorheen kan stromen, ik kan niet bedenken welke positieve invloed deze schijf kan hebben. Maar goed, het ziet er duidelijk wel uit alsof het zo bedoeld is dus iemand zal er wel over hebben nagedacht :+
unfor schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:16:
Dit is gewoon een plakaat koel"pasta", bijzonder dat iemand die hier in 2001 al registreerde dit nooit zo gezien heeft.
Bijzonder dat iemand die hier in 2001 al registreerde nog steeds de startpost niet goed leest/bekijkt.. Beetje overbodige opmerking niet?

[ Voor 19% gewijzigd door Cheezus op 24-09-2021 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik denk dat deze schijf kortsluiting wil voorkomen bij krachten die op de kaart komen.

Als hij niet warm loopt, lekker laten zitten.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:56
Deze? pricewatch: Asus Phoenix GeForce GTX 1050 2GB
Dat hoort zo. Lekker laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svinke
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Super tof!

Meesten van jullie geven aan wat ik dacht. Het zal wel zo horen, iemand heeft erover nagedacht. Heel eerlijk. De seal was ook nog niet gebroken. Ik gooi er nieuwe koelpasta op en pak er cpu-z bij. Nog andere tips hierin voor mij? Om de temperatuur te meten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:54
CPU-Z gaat niets doen GPU-Z wel maar persoonlijk zou ik ook die links laten liggen en gewoon voor Hwinfo64 gaan.

Veel meer data over andere componenten. Niet dat je er heel veel aan kan veranderen. Hij koelt goed genoeg of hij doet het niet.

• Svinke
Typefout van mij haha sorry. Top dank je! Ik houdt jullie op de hoogte.
Pagina: 1