Toon posts:

NetworkPrinter voor All Users

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 netwerkprinters staan voor een netwerk van 30 pc's

500 useraccounts en hoe moet ik die printers installen zonder voor iedere user afzonderlijk te installeren??

info: domein.win2k server
printers: Hp990cxi op win98se spooling
users loggen dus in op het domein

Verwijderd

Dit in je logonscript verwerken, met het progje CON2PRT, ik kom er zelf niet uit hoe het werkt, maar als je er achter bent zou ik het graag willen weten ;)

Verwijderd

Zijn al je clients win98se??

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 11:02 schreef mig_01 het volgende:
Zijn al je clients win98se??
nope..... meestal win2k pro 90% zeg maar

Verwijderd

Windows 2000 kan heel mooi (zegt Microsoft althans) werken met Printer Locations. Je kan dan printers koppelen aan een subnet of aan een zelf verzonnen lokatie (string). Dit werkt dus via de AD.

Hoop dat je hier wat aan heb en als je nog vragen heb hoor ik het wel :-).

edit:

Let wel op, als je gebruik wil maken van Printer Locations moet je wel meerdere subnets gebruiken en deze ook definieren in je Sites and Services.

Verwijderd

Heb je dan geen win2k server nodig waar de printer op aangesloten is? :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ik neem aan dat je kix gebruikt als login script processor, dan kun je heeeeel eenvoudig printers koppelen.

check de ducumentatie van kix maar ff

A wise man's life is based around fuck you

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
ALS je KIX gebruikt voor je logon-scripts (en waarom zou je niet?) Dan kun je gewoon de ADDPRINTERCONNECTION funcie gebruiken

Mboogie leest verder:

:( Werkt wel helaas alleen met NT clients op NT servers.

Waarom zitten die printers aan W9x stationnetjes?
Die kun je toch ook via je NT server laten maken (desnoods poort redrecten naar je w9x spool)

Verwijderd

Hmmm, had ik overheen gelezen (dat het door w98 gespoold werd)... Maar dur wordt bij Win2k standaard een scrippie meegeleverd waarmee je printers vanaf een non-w2k bak naar de AD kan publishen, genaamd Pubprn.vbs en dat staat in je system32 van je w2k server.

Als je dat script runt (gewoon dubbelklikt) dan krijg je een redelijk duidelijke uitleg van het script en hoe het te gebruiken.

Verder kan je met ADSI en WSCRIPT wel een scrippie in elkaar flansen wat eventueel bij het aanloggen gerund wordt waardoor je ook printers kan toewijzen aan een bepaald groep of user (in jou geval everyone).

Of gebruik zoals gezegd Kix maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee...
Pagina: 1