Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:17

Wish

ingwell

Topicstarter
Ik zoek een?
Een soundbar met subwoofer.

Wat is je budget?
Max €900

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Als toevoeging op mijn huidige ecosysteem van Google Nest Audio en ter verrijking van het geluid van de TV zoek ik een soundbar met een subwoofer. Beide huidige componenten (TV en pods) klinken wel goed, maar ook wat schril en mager als het volume omhoog gaat.

Dus wat meer diepte en stevigheid in het geluid. De TV speelt (natuurlijk) zaken als Netflix en Disney+, overigens wel via een nVidia Shield. De muziek cast ik via Spotify direct of de Google Home app middels Chromecast.

Wat ik wil voorkomen is dat ik de TV zelf moet aanzetten als ik alleen maar via Spotify wat wil afspelen.

Het liefste neem ik een voorbereiding op DTS/Dolby Atmos hoewel mijn de shield geen Atmos ondersteunt. Maar stel dat een nieuwe TV wel Atmos ondersteunt, dan wil ik die mogelijkheid wel alvast te hebben.

Wat heb je zelf al gevonden?
In ieder geval: geen Sonos - qua geluid er goed, maar die trekt continu mijn Wifi netwerk omver. Dus die komt er bij mij niet meer in voorlopig :)
Alternatieven:
Sony HT-ZF9 €599
LG DSN8YG €449
LG DSP9YA €849

(prijzen even bij Coolblue opgezocht)

De TV is een oudje (Samsung UE40D7000).

Daarnaast wil ik het even houden bij 1 soundbar en 1 subwoofer... Leuk als dat eventueel later uit te breiden is met rear speakers, maar dat zou erg onhandig zijn in de huidige opstelling.

Zijn er nog andere suggesties? Of maak ik denkfouten?

No drama

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 09:08
Ik zou als ik jou was ook echt even in de winkel gaan luisteren. Een maand of twee terug heb ik zelf een soundbar in die prijsklasse gezocht, maar ik was echt verbaasd over het verschil in geluid tussen Sonos, Samsung, JBL en Harman Kardon. Wellicht is dat een kwestie van smaak, maar daarom moet je dus juist zelf gaan luisteren.

Mijn persoonlijke mening: Harman Kardon is echt een stap verder op de rest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:17

Wish

ingwell

Topicstarter
viktorvm schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:28:
Ik zou als ik jou was ook echt even in de winkel gaan luisteren. Een maand of twee terug heb ik zelf een soundbar in die prijsklasse gezocht, maar ik was echt verbaasd over het verschil in geluid tussen Sonos, Samsung, JBL en Harman Kardon. Wellicht is dat een kwestie van smaak, maar daarom moet je dus juist zelf gaan luisteren.

Mijn persoonlijke mening: Harman Kardon is echt een stap verder op de rest!
Ja, daar heb je gelijk in - het is alleen zoveel gedoe :).

Mijn eerste goede set ooit was van Harman Kardon en ben echt fan van het geluid wat daar uitkwam. Ik had me alleen niet gerealiseerd dat zij ook sets maken die voldoen aan mijn "eisen". Dus daar toch even tijd voor maken. Nu alleen nog een zaak in de buurt vinden (Utrecht) die me kan laten luisteren.

No drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Atmos met een soundbar kun je vergeten. Het wordt hooguit doe-alsof-atmos. Daarnaast hebben, op een uitzondering na, de meeste soundbars maar 1 hdmi ingang. Zodra je een ander apparaat zoals de shield wilt aansluiten, moet dit via de tv gebeuren en die moet dan ook doorgaans altijd aanstaan. Alleen wat via Spotify Connect, Deezer, TuneIN en dergelijke direct op de soundbar afgespeeld kan worden, kan ook zonder dat de tv aanstaat.

Een tv met atmos zegt heel weinig. De tv zal zelf meestal alleen stereospeakers hebben en atmos dus down sampelen naar stereo. Mogelijk kan de tv het wel via de ingebouwde apps doorsturen naar de soundbar, maar die kan bij gebrek aan geschikte speakers, je ook geen atmos ervaring geven.

Your Friendly Neighborhood Moderator