Foto's op externe harde schijf markeren als favoriet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanas123
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-10-2021
Mijn vraag is als volgt: mijn foto's staan opgeslagen op een externe harde schijf. Ik zou graag - net zoals bijvoorbeeld in de Windows Foto app - foto's markeren als favoriet zodat ik ze snel terug kan vinden. Echter in de Windows Foto app lukt dat nu niet, waarschijnlijk omdat ze niet op mijn computer opgeslagen staan. Ik heb alleen te veel foto's om ze allemaal op de computer op te slaan.

Is er een andere manier hoe ik kan werken met favorieten? Via een ander programma? Of op een andere manier opslaan?

Ik hoop dat iemand tips heeft!

PS. ik heb windows 10.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:12
Misschien een map maken Favorieten en daar snelkoppelingen naar die foto's inzetten? Zijn ze ook op andere pc's snel aanklikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:41
Je kan in Windows op JPG bestanden tags zetten (rechtsklik -> properties -> details > tags). Door meerdere bestanden tegelijk te selecteren kan je dit in 1x voor deze bestanden doen. Als je ze dan tag Favoriet geeft, dan kan je daarna in Windows Explorer zoeken op tags:Favoriet en dan zie je ze allemaal als zoekresultaat.

Verder nog een goed bedoeld advies, zorg dat de externe harde schijf (en computer) niet de enige plek is waar je foto's staan. Zorg dat je 1 of meer backups hebt, liefst ook buitenshuis of cloud (google drive, onedrive, etc), zodat je niks kwijt raakt als je externe harde schijf of computer kapot gaat.

• Vanas123
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-10-2021
TheByteBoy schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:18:
Je kan in Windows op JPG bestanden tags zetten (rechtsklik -> properties -> details > tags). Door meerdere bestanden tegelijk te selecteren kan je dit in 1x voor deze bestanden doen. Als je ze dan tag Favoriet geeft, dan kan je daarna in Windows Explorer zoeken op tags:Favoriet en dan zie je ze allemaal als zoekresultaat.

Verder nog een goed bedoeld advies, zorg dat de externe harde schijf (en computer) niet de enige plek is waar je foto's staan. Zorg dat je 1 of meer backups hebt, liefst ook buitenshuis of cloud (google drive, onedrive, etc), zodat je niks kwijt raakt als je externe harde schijf of computer kapot gaat.
Het voorzien van tags vind ik redelijk omslachtig. Ik blader vaak door m'n foto's heen en wil ze dan bij voorkeur met één klik als favoriet markeren. Beetje hetzelfde idee als op een iphone. Blijkt dus in image viewer ook te kunnen, maar dan moeten ze dus op je PC staan. Met duizenden foto's is dat geen optie natuurlijk...

Thanks voor je goed bedoelde (en terechte :)) advies. Ik moet dat echt gaan doen inderdaad! Maar denk dat ik de wel eerst een selectie moet maken met favorieten, anders betaal ik een godsvermogen aan opslagruimte in de cloud vrees ik...

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 13:19
Faststone Image Viewer kan dat prima.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II