Fritz!box of eigen router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1ETSs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-02-2023
Goedemiddag allemaal,

Ik zit met de volgende situatie: Ik ben aan het verhuizen en moet een nieuw internetabbonement afsluiten. Mijn oog is daarbij gevallen op KPN vanwege de optie voor glasvezel. Nou is een van de opties in het internetabbonement om een FRITZ!BOX te huren voor €7,50 per maand. Nu heb ik zelf ook een rt-ac66u thuis liggen die ik wellicht aan wil sluiten (tevens afhangend van jullie advies).

Stel ik zet de modem in bridge modus met mijn rt-ac66u daar achter, zit er dan nog veel verschil tussen een FRITZ!BOX en een KPN box 12? Is het wellicht beter om de FRITZ!BOX te huren zonder mijn rt-ac66u aan te sluiten?

De €7.50 is op zich geen dealbreaker maar als de verschillen minimaal zijn roei ik liever met de riemen die ik heb.

Wat voor afweging zouden jullie maken? En waar zou deze afweging van afhangen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
w1ETSs schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:22:
De €7.50 is op zich geen dealbreaker maar als de verschillen minimaal zijn roei ik liever met de riemen die ik heb.

Wat voor afweging zouden jullie maken? En waar zou deze afweging van afhangen?

Bij voorbaat dank!
Het is natuurlijk persoonlijk maar ik zou er die “maar” € 7,50 niet voor over hebben. Geen idee hoe lang je klant denkt te blijven maar dat kost je dus € 90 per jaar. Als je toch overweegt eigen spul te plaatsen, gewoon doen. Zelfs al zou je er de hardware nog voor moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-05 22:14
@w1ETSs Lees anders dit draadje een keer goed door en neem dan de beslissing:

[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken

Als je 'internet only' gaat afnemen zijn de mogelijkheden divers. Met tv is de keuze iets beperkter of zal je de RT-ac66u achter de ExperiaBox moeten plaatsen (en itv rechtsreeks via de ExperiaBox):
https://forum.kpn.com/thu...ter-de-experia-box-164983

De Fritz!Box werkt bij mij al jaren super en storingsvrij maar kijk eerst of de eigen router werkt voordat je €7,50 uitgeeft. Dan zou ik hem eerder kopen. Welk model hangt dan een beetje af het de rest van je netwerk er uit ziet.