Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 13:51
Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Ik zoek een mobiele telefoon/smartphone met het beste wifi ontvangst cq ontvangst bereik, liefst met Android besturen en spatwater dicht of water dicht is een must

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het liefst niet meer als € 500,- maar het budget is rekbaar

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Vanwege mijn werk (maritieme offshore) ben ik heel erg afhankelijk van mijn telefoon/smartphone voor contact met kantoor en delen van informatie.
Doorgaans is op de meeste schepen het wifi signaal niet de van het.
Dit is iets waarmee ik met mijn huidige telefoon, een Xperia II heel hard tegen aan loop.

Vandaar de zoektocht naar een telefoon/smartfoon met het beste wifi ontvangst/bereik.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik heb een aantal testen gevonden waarbij dus gestet werd op wifi ontvangst bereik, alleen deze zijn al een paar jaar oud en dus niet meer gericht op de huidige generatie smartphones

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Als iemand me advies kan geven of in de goede richting kan sturen en uit kan leggen waar ik op moet letten ben ik al blij :)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Beste antwoord (via dierkx36 op 24-09-2021 16:28)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:21
Materiaal maakt heel erg uit, binnen jou budget zou ik gaan voor een Samsung S20 FE welke een kunststof achterkant heeft (net als de duurdere normale S21). Hier een website die antennes meet, helaas niet specifiek wifi.
https://smartphonesreveal...est-antenna/?showall=true

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dit is een hele lastige vraag. Misschien dat de body uitmaakt, dus metaal/glas/plastic, en de locatie van de antennes.

Op een of andere manier is de focus op connectiviteit (hardware) standaard geworden, en heeft niemand het meer hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:09
Ik heb goede ervaringen met Unitech, hufterproof en uitstekende WIFI-chipset. In gebruik als zorgtelefoons waar ze bellen via SIP, puur WIFI, en enorme gebouwen doorlopen met roaming.
Point-Mobile werkt ook goed, wel mindere gesprekskwaliteit.
Spectralink is de top maar het dubbele van je budget.
Cyrus werkt ook redelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Ora et Labora op 24-09-2021 13:31 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:21
Materiaal maakt heel erg uit, binnen jou budget zou ik gaan voor een Samsung S20 FE welke een kunststof achterkant heeft (net als de duurdere normale S21). Hier een website die antennes meet, helaas niet specifiek wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 13:51
swhnld schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:18:
Dank je :)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.