65 inch QLED - Samsung QN85A vs Sony XG95

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie21
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2024
Hi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV voor in de woonkamer. Mijn oude 42i nch panasonic plasma heeft er na 10+ jaar de brui aangegeven en daarom zoek ik een nieuwe 65 inch 4k tv voor films/series, sport (voetbal) en de PS4 van mijn zoontje. De voorkeur gaat uit naar QLED omdat de TV veel overdag gebruikt wordt door de kinderen in een lichte kamer met direct zonlicht en mijn vrouw bovendien s'avonds niet in het donker wil zitten. Mijn budget is max. €1.500, maar als het ook voor €1.000 kan dan is dat mooi meegenomen.

Ik heb de afgelopen dagen veel video's bekeken en modellen vergeleken. Ik stond gisteravond op het punt om de Samsung NEO QLED 65QN85A aan te schaffen voor €1.500 toen ik een vergelijkingsvideo vond tussen de QN85A en de QN90A, waarbij beide TV's tegenvallend uit de hoek kwamen. Samsung's mini led zou weinig vernieuwing brengen en vooral gehyped worden om een premium prijs voor deze tv's te kunnen vragen. Nu begrijp ik dat er vaak dubbele belangen achter deze reviews zitten, maar de twijfel is toch toegeslagen of ik niet net zo goed voor de €400 goedkopere Sony XG95 kan gaan. Deze komt hier op het forum vaak naar voren als een goed alternatief, maar is al sinds 2019 op de markt waardoor ik me afvraag of er inmiddels geen andere/betere opties van Sony op de markt zijn.

Jullie advies wordt zeer op prijs gesteld!

Sup

Beste antwoord (via Harrie21 op 27-09-2021 17:38)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Q90T past goed bij je wensen. De QN85A heeft een IPS paneel als basis en zou ik je alleen aanraden als de kijkhoek het belangrijkst is. Daarnaast is de prijs nog te duur en datzelfde geldt ook voor de QN9xA. Alternatief is de XH95 als een natuurgetrouwere weergave de voorkeur heeft. Dat is de opvolger van de XG95 met verbeterde local dimming en geluid.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De Q90T past goed bij je wensen. De QN85A heeft een IPS paneel als basis en zou ik je alleen aanraden als de kijkhoek het belangrijkst is. Daarnaast is de prijs nog te duur en datzelfde geldt ook voor de QN9xA. Alternatief is de XH95 als een natuurgetrouwere weergave de voorkeur heeft. Dat is de opvolger van de XG95 met verbeterde local dimming en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie21
benbaba schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:11:
Bedankt!

Ik zie nu pas dat ik je eerdere reactie over de XH95 en XG95 in het topic waar Hackus naar refereert, te snel gelezen en daardoor verkeerd geinterpreteerd heb. Ik laat de QN85A voorlopig voor wat het is en ga me verder verdiepen in de Q90T vs XH95.

Sup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Harrie21 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:34:
[...]

Bedankt!

Ik zie nu pas dat ik je eerdere reactie over de XH95 en XG95 in het topic waar Hackus naar refereert, te snel gelezen en daardoor verkeerd geinterpreteerd heb. Ik laat de QN85A voorlopig voor wat het is en ga me verder verdiepen in de Q90T vs XH95.
Daar was het budget <1K en was de XG95 nog beschikbaar. De Q90T en XH95 zullen ook niet heel lang meer beschikbaar zijn, maar zijn daarom prijs/technisch onverslaanbaar. De Samsung zal met name betere kijkhoeken hebben. Verder kiest Sony voor behoud van schaduwdetail met iets meer blooming als gevolg met name in de letterbox bars. Samsung gaat voor zo diep mogelijk zwart ten koste van schaduwdetail. Daarnaast ook voor impactvol en helder HDR, waarbij Sony voor nauwkeurigheid gaat. Net als design, smartplatform e.d. kwestie van voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie21
benbaba schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:11:
Nogmaals bedankt voor het advies! Het is uiteindelijk de Samsung 65Q95T geworden (compromis met de vrouw die geen kabels meer heeft :D) en aanstaande woensdag wordt hij bezorgd! :9~

Sup

Pagina: 1