Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlo87
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-09-2021
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Canon TS6351 printer. Hij wil immers niet correct schalen.

Ik probeer een ontwerp in photoshop te printer (sticker ontwerp) dat gecreëerd werd in Photoshop op een canvas met A4 afmeting.

Mijn canon TS6351 printer is ingesteld om A4 af te drukken zonder rand. Het printbereik is 20,99cmx29,69cm dus nagenoeg borderless gezien A4 21cmx29,7cm is.

Telkens ik de file via Photoshop uitprint, is de schaal van de print niet correct. Het is groter dan wordt ingegeven.

Hoe weet ik dit? Ik gebruik immers dezelfde file om de stickers uit te snijden via een Cricut machine. Deze machine is perfect gecalibreerd en snijdt de stickers op de juiste plaats. Ik weet dit omdat de cricut telkens een klein vierkantje in de hoeken van mijn A4 sticker blad uitsnijd. Zo kan ik telkens controleren of de snij-instellingen juist zijn.

Het vreemde is dat voor voor zowel het printen als het snijden, exact hetzelfde bestand wordt gebruikt. Er is naar mijn insziens dus een probleem met schalen tussen photoshop en de printer. Maar geen idee wat.

Bijkomende info:

- ik gebruik een iMac, Big Sur
- printer Canon TS6351
- print instelling: A4 borderless
- printschaal 100%
- alignment: center
- fit to size is NIET INGESCHAKELD

Ik blijf telkens met schaling issue zitten en krijg het maar niet opgelost.

Tips?