Een vriend van mij gaat binnenkort een bedrijf starten en heeft daarvoor 3x werklaptops nodig. Deze zullen worden gebruikt om mee te programmeren en waarmee deeplearning data modellen worden gedraaid. Het zal dus richting een gaming style laptop gaan vanwege de goeie cpu+gpu.
(Er is bewust gekozen voor laptops, ze hebben namelijk al 2 dedicated servers om modellen te trainen)
Wat ga je met je laptop doen?
Windows OS, programmeren en deep learning datamodellen runnen
Wat is je budget?
€2000/€2500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar dit is ondergeschikt aan de performance. Hoe lichter en dunner is natuurlijk altijd wenselijk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De gpu moet een Nvidia zijn
Nu heb ik uiteraard al wat onderzoek gedaan, en deze laptop kwam naar boven als nummer 1:
pricewatch: Acer Nitro 5 AN515-45-R8V0
Alleen het grootste nadeel is dat deze laptop geen Usb-C video out heeft, wat gedoe kan opleveren met dockingsstations (daarnaast vind ik het vreemd dat z'n dure laptop geen Usb-C video out heeft)
De nummer 2:
pricewatch: Lenovo Legion 7 16ACHg6 (82N6005UMH)
Nou vroeg ik mij af of jullie nog een andere laptop weten die zo krachting is als de nummer 1, alleen wel Usb-C video out. Jullie advies is erg welkom.
(Er is bewust gekozen voor laptops, ze hebben namelijk al 2 dedicated servers om modellen te trainen)
Wat ga je met je laptop doen?
Windows OS, programmeren en deep learning datamodellen runnen
Wat is je budget?
€2000/€2500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar dit is ondergeschikt aan de performance. Hoe lichter en dunner is natuurlijk altijd wenselijk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De gpu moet een Nvidia zijn
Nu heb ik uiteraard al wat onderzoek gedaan, en deze laptop kwam naar boven als nummer 1:
pricewatch: Acer Nitro 5 AN515-45-R8V0
Alleen het grootste nadeel is dat deze laptop geen Usb-C video out heeft, wat gedoe kan opleveren met dockingsstations (daarnaast vind ik het vreemd dat z'n dure laptop geen Usb-C video out heeft)
De nummer 2:
pricewatch: Lenovo Legion 7 16ACHg6 (82N6005UMH)
Nou vroeg ik mij af of jullie nog een andere laptop weten die zo krachting is als de nummer 1, alleen wel Usb-C video out. Jullie advies is erg welkom.