Bluetooth speaker of 2.1 set voor pc ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-10 21:45
Op mijn nieuwe pc heb ik nog geen audio systeem.

Momteel gebruik ik altijd mijn headset hypercloud x en zet het volume op 75 met de schelpen open als ik muziek wil luisteren zonder de koptelefoon op te moeten hebben.

Ik ben dan ook op zoek naar een deftig setje voor niet al teveel geld.

Voor het gamen is de headset in orde maar ik luister ook graag muziek.

Vooral hardstyle dus daarom een set met ook een klein beetje bass aanwezig

Nu twijfel ik tussen de logitech z407 2.1 set of een harman kardon allure 60 watt bluethoot speaker.

Deze zitten beide rond hetzelfde bedrag rond de 90 euro.

Voordeel van harman kardon het is maar 1 speaker terwijl met de logitech setup moet ik kijken voor de sub ook netjes weggewerkt te krijgen, en kwaliteit van harman kardon is wel vrij goed.

Maar de logitech heeft dan wel 2 speakers om het geluid mooi te verdelen en een losse sub wat meer bass zal geven.

Wat zou de betere keuze zijn ?

Ben mijn desk helemaal aan het herinrichten om zo weinig mogelijk kabels zichtbaar te hebben wat ook een grote rol meespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:09
Misschien is dit een leuke optie? V&A aangeboden: Harman Kardon Soundsticks II

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Had deze ook gezien maar deze set is al wat verouderd en vind de looks niet zo heel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA

Ontopic:
Ik vraag me af of Bluetooth überhaupt een optie is. Voor muziek luisteren zal het allemaal los lopen maar met games of series/films lijkt het me dat geluid en beeld niet in synch zullen zijn.

De keuze van wat te kopen is niet heel groot. Er loopt reeds een ander topic met een vergelijkbaar budget en daar is de conclusie redelijk hetzelfde. Een deftig setje begint bij meer dan het dubbele van het budget hier.

[ Voor 66% gewijzigd door FeaR op 24-09-2021 10:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

FeaR schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:37:
Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA

Ontopic:
Ik vraag me af of Bluetooth überhaupt een optie is. Voor muziek luisteren zal het allemaal los lopen maar met games of series/films lijkt het me dat geluid en beeld niet in synch zullen zijn.

De keuze van wat te kopen is niet heel groot. Er loopt reeds een ander topic met een vergelijkbaar budget en daar is de conclusie redelijk hetzelfde. Een deftig setje begint bij meer dan het dubbele van het budget hier.
In sync lopen zal nog wel meevallen denk ik, meer bang voor verstoringen etc,
Bleutooth is IMHO vragen om complicaties, en is zowiezo duurder dan gewoon bekabeld.

Maar om even wat "gatekeepen" te voorkomen
Ik hecht redelijk wat waarde aan, en heb ook een paar flinke zuilspeakers staan, maar ik ken ook genoeg mensen die genoegen nemen met hun laptop of tv voor muziek. Wat "Een deftig setje" is , is dus heel erg persoons gebonden en subjectief.

Als je uitgangs punt nu is om je koptelefoon te misbruiken, is een setje van 90E al een enorme verbetering.

Ik heb op het werk een paar 10 jaar oude z230 van 4 tientjes, en die klinken op kantoor volume nog niet eens zo slecht als je zou verwachten.

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 24-09-2021 10:59 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
FeaR schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:37:

Ontopic:

Allright duidelijk.

Niet iedereen hoeft een zo hoog mogelijk budget neer te leggen voor een set.

Ik gebruik nu mijn hoofdtelefoon als "speaker" dus alles zal zowel beter worden al en de rest is allemaal overkill omdat ik toch meestal mijn koptelefoon op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
heuveltje schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:53:
[...]

In sync lopen zal nog wel meevallen denk ik, meer bang voor verstoringen etc,
Bleutooth is IMHO vragen om complicaties, en is zowiezo duurder dan gewoon bekabeld.

Maar om even wat "gatekeepen" te voorkomen
Ik hecht redelijk wat waarde aan, en heb ook een paar flinke zuilspeakers staan, maar ik ken ook genoeg mensen die genoegen nemen met hun laptop of tv voor muziek. Wat "Een deftig setje" is , is dus heel erg persoons gebonden en subjectief.

Als je uitgangs punt nu is om je koptelefoon te misbruiken, is een setje van 90E al een enorme verbetering.

Ik heb op het werk een paar 10 jaar oude z230 van 4 tientjes, en die klinken op kantoor volume nog niet eens zo slecht als je zou verwachten.
Heb vroeger ook een oude set met losse sub gehad van logitech daar was ik al zeer tevreden mee en volgens mij was fit ook maar iets van 30 watt dus de 407z zal zowiezo een grote verbetering worden al.

Helaas sprong snachts de sub altijd aan op max volume met heel hard zoemend geluid dat was iets minder verder niks over te klagen.

Alleen kijken hoe ik mijn setup dan het beste kan installeren om mijn kabels zo goed mogelijk weg te werken.

• Philtjens
Heb nog wat meer opgezocht en ben bij een setje edifiers 2000db uitgekomen
Kunnen deze boxen zonder losse sub ook voldoende basstonen creeeren ?

Heb wel enkele reviews gelezen maar kan niet specifiek vinden als 'hardstyle' hier met deze speakers tot hun recht kunnen komen.

• Philtjens
Philtjens schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:47:
Heb nog wat meer opgezocht en ben bij een setje edifiers 2000db uitgekomen
Kunnen deze boxen zonder losse sub ook voldoende basstonen creeeren tov een 2.1 set ?

Heb wel enkele reviews gelezen maar kan niet specifiek vinden als 'hardstyle' hier met deze speakers tot hun recht kunnen komen.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41
Eerst heb je het over een budget van 9 tientjes en nu kom je opeens met Edifiers 2000db die meer dan het dubbele kosten?
Hoe verwacht je dat mensen je kunnen helpen als je zelf al niet weet wat je wilt ?

Zelf heb ik laatst een setje Pioneer DM-40BT gekocht, kan je zowel bedraad als bluetooth gebruiken en bevallen _mij_ voor hardstyle/hardcore meer dan prima, echter wel boven je oorspronklijke budget.

• Philtjens
vassago schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:58:
Eerst heb je het over een budget van 9 tientjes en nu kom je opeens met Edifiers 2000db die meer dan het dubbele kosten?
Hoe verwacht je dat mensen je kunnen helpen als je zelf al niet weet wat je wilt ?

Zelf heb ik laatst een setje Pioneer DM-40BT gekocht, kan je zowel bedraad als bluetooth gebruiken en bevallen _mij_ voor hardstyle/hardcore meer dan prima, echter wel boven je oorspronklijke budget.
De set wat ik eerdt was tussen 80/90 euro tweedehands detje edifiers gevonden voor 130 dus valt nog rond dezelfde prijs categorie.

Ik kijk niet alleen naar nieuw spul omdat vaak tweedehands ook goede producten voorbij komen voor mooie prijzen zoals deze set.

Gaat nu meer om de vraag kan een 2.0 setje ook voldoende bass geven zonder sub zoals een 2.1 set om voldoening te krijgen aangezien dit toch als een zeer kwalitatief merk voorbij komt vaak

[ Voor 3% gewijzigd door Philtjens op 30-09-2021 10:02 ]

Pagina: 1