Asus Probe of voeding gaar :?

Pagina: 1
Acties:

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb net dus nav deze post: [topic=209133/1] ff Asus Probe ff gedraaid om te kijken naar me cpu temps, maar nu dropt af en toe me +12v naar ong. 3volt !!! Ook me +5v dropte 1x naar 2 volt. Dit allemaal in zeer korte tijd (ong. 10 min) , maar de grap is dat ik helemaal niks merk, me pc ratelt vrolijk door (HD gebruikt immers ook de 12v connector) is nu dus dat Asus Probe onnauwkeurig of moet ik me voeding laten omwisselen?

• ubermaestro
Update: Me RPM van me CPU fan dropt net naar 0 en me Powerfan ook :? Maar ik hoorde geen verschil in geluid, dus ik denk dat het progje gaar is, maar dat voltage baart me nog wel zorgen :(

Verwijderd

Kijk ff in de bios of je daar ook van die rare waarde's krijgt. :)

suc6

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:30
Heb bij mij hetzelfde; probe begint zo nu en dan te piepen dat de spanning niet goed is..
Denk gewoon dat het proggy behoorlijk gaat is.

Ik heb een ander proggy gedraait en die begon niet te zeuren om de spanning; nadeel is dat ik dat programma kwijt ben.. het was een proggy dat de temperatuur van de CPU en het board in de systray liet zien.

Pvouput live

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41
Ik heb ook niet zo'n goede ervaringen met asus-probe.. Behalve de problemen die jij aangeeft over spontane voltage-drops geeft hij ook de temperatuur niet eens goed weer.. (scheelt zo'n 10 graden!)

Probeer motherboard monitor maar eens te installeren, en je zult zien dat het veel beter werkt!

Overigens, als die spanning echt zover zou zakken, dan zou je dat wel degelijk merken aan instabiliteit..

Verwijderd

Hier nog een Asus Probe gebruiker. Dat programma is zeker enorm gaar. Ik heb dan geen last van spontane piepjes van AP, behalve dan als ik de actieve CPU cooling (meer rpm's van cooler als temp stijgt) aanzet. Dan klopt er ineens nix meer van m'n voltages. En als tweede klopt de default waarde van m'n VCore niet volgens het programma, maar daar piept ie dan niet over (klopt wel volgens specs van AMD gelukkig).

Als Asus Probe raar doet er gewoon vanaf donderen en motherboard monitor proberen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ligt niet aan Asus Probe... Ligt aan het Mobo. Ik heb zelf ook dat of de Voedings-RPM naar nul daalt, of die van de koeler... MM vindt de Fan's van mijn voeding ook niet meer terwijl ze goed zijn aangesloten en werken. Heb spijt dat ik een Asus heb gekocht! :'( Voor zoveel geld zulke slechte connectoren... Als ik de connector heen en weer wiebel, vindt hij hem wel weer, zelfde geld voor de bios!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
dat prg is echt brak kijk hier voor mbm 5 die werkt op vrijwel alle mainboards en is veel uitgebrijder en werkt perfekt.

http://mbm.livewiredev.com/

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op maandag 20 augustus 2001 09:13 schreef Twynn het volgende:
Ik heb ook niet zo'n goede ervaringen met asus-probe.. Behalve de problemen die jij aangeeft over spontane voltage-drops geeft hij ook de temperatuur niet eens goed weer.. (scheelt zo'n 10 graden!)

Probeer motherboard monitor maar eens te installeren, en je zult zien dat het veel beter werkt!.....
Euhhh.... ligt toch echt aan het moederbord. Asus Probe en MBM geven echt dezelfde temperaturen aan... Dat zal echt geen verschil opleveren, tenzij je die 10 graden als speling instelt bij MM... Maar ja, wie houd wie nu voor de gek dan!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41
Op maandag 20 augustus 2001 09:20 schreef Merely het volgende:
Ligt niet aan Asus Probe... Ligt aan het Mobo. Ik heb zelf ook dat of de Voedings-RPM naar nul daalt, of die van de koeler... MM vindt de Fan's van mijn voeding ook niet meer terwijl ze goed zijn aangesloten en werken. Heb spijt dat ik een Asus heb gekocht! :'( Voor zoveel geld zulke slechte connectoren... Als ik de connector heen en weer wiebel, vindt hij hem wel weer, zelfde geld voor de bios!
Nou, bij mij ligt het dus wel degelijk aan asus-probe.. Overigens heb ik die rpm-metingen niet echt kunnen zien omdat geen fan's aangesloten heb op het bord (waterkoeling :) ).. Maar de voltages en de temperaturen kloppen dus wel allemaal gewoon in MM.
En verder ben ik dus wel tevreden met m'n asus.. Maargoed, dat moet ieder maar voor zich weten!
En over die speling?? Ik zou het echt niet weten.. Ik heb het ding gewoon standaard geinstalleerd, en voor de rest niks aan veranderd.. Dan zou hij gewoon goed moeten zijn..

Verwijderd

zit hier ook paak vaag te doen.. soms is mijn cpu ook opeens 120C... :?

gaar programma...

• ubermaestro
Ik dacht dat een Asus programma wel goed zou werken met een asus mobo :) niet dus :( Ik ga idd maar ff de Motherboard Monitor weer es proberen, ik had het al es eerder geprobeerd maar toen snapte ik er niks van, zo nog maar es proberen, denk dat ik er wel uitkom :)

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Op maandag 20 augustus 2001 17:05 schreef ubermaestro het volgende:
Ik dacht dat een Asus programma wel goed zou werken met een asus mobo :) niet dus :( Ik ga idd maar ff de Motherboard Monitor weer es proberen, ik had het al es eerder geprobeerd maar toen snapte ik er niks van, zo nog maar es proberen, denk dat ik er wel uitkom :)
Ik had precies hetzelfde, nu gebruik ik MBM en ik krijg perfecte temperatuurtjes te zien :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Pagina: 1