• gtx660
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-09-2021
Beste TWeakers,

Ik sta op het punt een bedraade Google Nest Protect v2 te kopen ter vervanging van oude bedrade rookmelders (die constant afgaan :( ).

In de handleiding van de Google Nest Protect v2 bedraad staat het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZk94eO34C88qWt7wj6VCqX748Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wSpEt4nIOSC1JUabMNv551Y3.png?f=fotoalbum_large

bron (zie onder punt 7): https://support.google.co...est-protect-op-netvoeding

Het plaatje wekt de indruk dat er twee kabels uit mn plafond komen, maar bij mij is er maar 1 met een blauwe, bruine en oranje draad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYn5G8kCfcwL-6AyDu6GdIeRvCo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ddftxfKXYMPARviQzclSmBsD.png?f=user_large
Kan ik niet simpelweg de bruine en de blauw draad verbinden met de nest? En de koppeldraad (oranje) afplakken?

Ik ben geen electricien, maar ik krijg de indruk dat het plaatje van Google bedoeld is om electriciteit af te tappen voor de nest, maar de stroom door te laten gaan voor een eventueel ander apparaat.

Heeft iemand enig idee hoe dit zit? Ik heb namelijk weinig zin op de variant met een accu te kopen als dat betekent dat ik om de paar jaar een miljard accu's moet vervangen.

[ Voor 0% gewijzigd door gtx660 op 23-09-2021 23:07 . Reden: spelling ]

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:09

Wish

ingwell

Voor de Nests zelf kun je gewoon bruin en blauw combineren. Er staat letterlijk in de tekst: de koppeldraad is voor de Nest niet nodig.

No drama

• gtx660
Wish schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:14:
Voor de Nests zelf kun je gewoon bruin en blauw combineren. Er staat letterlijk in de tekst: de koppeldraad is voor de Nest niet nodig.
Dank voor je bericht. Dat de koppeldraad niet nodig is had ik ook gelezen en suggereerde daarom afplakken. IHet punt wat ik trachtte aan te kaarten was dat er uit mijn plafond maar 1 kabel komt, terwijl op het plaatje twee kabels zichbaar zijn, waar vervolgens allemaal klemmetjes worden gebruikt om - voor zover ik dat kan inschatten - de stroom door te geven.

Bedoel je te zeggen dat met 1 kabel uit het plafond met een bruine en blauwe draad je deze direct op de nest moet kunnen aansluiten?

Sorry ik ben geen electricien en dit is puur op logica zonder ervaring :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gevehi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-05 13:58
gtx660 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:18:
[...]

Dank voor je bericht. Dat de koppeldraad niet nodig is had ik ook gelezen en suggereerde daarom afplakken. IHet punt wat ik trachtte aan te kaarten was dat er uit mijn plafond maar 1 kabel komt, terwijl op het plaatje twee kabels zichbaar zijn, waar vervolgens allemaal klemmetjes worden gebruikt om - voor zover ik dat kan inschatten - de stroom door te geven.

Bedoel je te zeggen dat met 1 kabel uit het plafond met een bruine en blauwe draad je deze direct op de nest moet kunnen aansluiten?

Sorry ik ben geen electricien en dit is puur op logica zonder ervaring :)
Zoals je al correct aangeeft, zijn er 2 kabels op het plaatje aanwezig, om via de lasklem door te verbinden naar een volgend punt (bijvoorbeeld een andere lasdoos/centraaldoos die zich in een andere kamer bevind). Het kan in jouw geval kloppen dat je maar 1 kabel hebt, dan is dat punt ook het eindpunt.
Ja, met 1 kabel uit het plafond met bruine en blauwe draad kan je direct op de nest aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtx660
@Gevehi Hartelijk dank voor je antwoord! case closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harold073
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-07-2023
Variant: ik heb geen lasdoos in betonplafond. enkel 4 draden. Is er ene opbouw doos oid waarop ik de nest ring op kan bevestigen. Ik krijg nl. anders de draden niet weggewerkt.
Hier hing eerst een andere branmelder ern hier zat een opbouwsokkel tussen en daarop monteerde je de ring van de melder. Moijn Nest handgt nu los aan draadjes aan het plafond.
bestaat er ook zoiets voor nest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05
@harold073

Misschien heb je wat aan onderstaande ?

https://www.printables.co...est-protect-v2-mount-ring

[ Voor 24% gewijzigd door uray op 20-04-2022 11:03 ]

Pagina: 1