Herstellen van iPhone (vast in apple logo)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 17:39
Ik was bezig een backup van een iPhone te maken via iTunes (om hem te herstellen op een nieuwere)
Hij gaf echter wat problemen omdat hij zo goed als vol zit. De backup werd halverwege afgebroken, waarna ik besloot om de iPhone opnieuw op te starten.

Had ik dat maar niet gedaan, want sinds dien krijg ik alleen nog maar het apple logo te zien.
Een paar keer een harde reset gegeven, door de power knop samen met 'volume down' in te drukken, maar hij komt direct weer terug met het apple logo. Er zit verder geen leven meer in.

Volgens mij bestaan er wel tools die mogelijk nog instaat zijn om de iPhone nog tot leven te wekken. Iemand ervaring hiermee ? en welke tool ?

Hij moet nog 1x dienst doen om een volledige backup van te maken.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Piet400 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:19:
Ik was bezig een backup van een iPhone te maken via iTunes (om hem te herstellen op een nieuwere)
Hij gaf echter wat problemen omdat hij zo goed als vol zit. De backup werd halverwege afgebroken, waarna ik besloot om de iPhone opnieuw op te starten.

Had ik dat maar niet gedaan, want sinds dien krijg ik alleen nog maar het apple logo te zien.
Een paar keer een harde reset gegeven, door de power knop samen met 'volume down' in te drukken, maar hij komt direct weer terug met het apple logo. Er zit verder geen leven meer in.

Volgens mij bestaan er wel tools die mogelijk nog instaat zijn om de iPhone nog tot leven te wekken. Iemand ervaring hiermee ? en welke tool ?

Hij moet nog 1x dienst doen om een volledige backup van te maken.
Google al gechecked?
https://www.google.com/se...q=iphone+stuck+apple+logo
[YouTube: How to restart your iPhone if it’s frozen on the Apple logo — Apple Support]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Piet400
Ja, bedankt voor de info, maar ik schreef al dat ik de harde reset mogelijkheid als heb geprobeerd.
Ben bang dat er weinig opties over blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Piet400 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:46:
Ja, bedankt voor de info, maar ik schreef al dat ik de harde reset mogelijkheid als heb geprobeerd.
Misschien is er verwarring ontstaan door de term harde reset. Je hebt het apparaat een soft reset gegeven. Een harde reset is namelijk het wissen van een apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dan zou ik hem even restoren in DFU modus.
Mocht dat ook niet lukken is er hardwarematig iets aan de hand.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:35:
Dan zou ik hem even restoren in DFU modus.
Mocht dat ook niet lukken is er hardwarematig iets aan de hand.
Dan herstel je toch naar fabrieksinstelling, en is je toestel geheel leeg ?
Zonder geslaagde reservekopie ben je dan veel data kwijt, je hebt dan alleen de laatste reservekopie. Sommige mensen maken bijna nooit een reservekopie, alleen zgn back-up, als ze een nieuw toestel hebben gekocht.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Er zijn geen andere opties meer schat ik zo in.
Als soft reboot etc niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Piet400 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:19:

Helaas ben ik dit op mijn vorige job in de winkel regelmatig tegen gekomen bij iPhones die amper nog vrije ruimte hadden. Herstel via DFU is een optie maar dan verlies je inderdaad alle gegevens. Je kan proberen in Recovery Mode via iTunes de software opnieuw te installeren zonder gegevensverlies, maar de kans dat dit lukt is erg klein..

Je bent er nu niets meer mee maar net om gegevensverlies te voorkomen gaf ik iedereen die een iPhone had/kocht het advies om voor 1€/maand de 50GB optie in iCloud te nemen zodat je iPhone elke nacht automatisch een backup maakt. 9/10 klanten deed dit dan ook omdat ze voor die 1€ zich geen zorgen meer hoefden te maken om hun data. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• Piet400
bibi2205 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:42:
[...]

Helaas ben ik dit op mijn vorige job in de winkel regelmatig tegen gekomen bij iPhones die amper nog vrije ruimte hadden. Herstel via DFU is een optie maar dan verlies je inderdaad alle gegevens. Je kan proberen in Recovery Mode via iTunes de software opnieuw te installeren zonder gegevensverlies, maar de kans dat dit lukt is erg klein..

Je bent er nu niets meer mee maar net om gegevensverlies te voorkomen gaf ik iedereen die een iPhone had/kocht het advies om voor 1€/maand de 50GB optie in iCloud te nemen zodat je iPhone elke nacht automatisch een backup maakt. 9/10 klanten deed dit dan ook omdat ze voor die 1€ zich geen zorgen meer hoefden te maken om hun data. :)
Bedankt voor de info.
Die icloud oplossing voor 1 euro in de maand ga ik zeker doen.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zou lekker lokaal blijven back-uppen, maar dat ben ik. :P (Moet je het wel consistent doen uiteraard.)
Ik stem ook voor proberen te herstellen in recovery mode. iOS opnieuw installeren dus, wat normaal gesproken zonder gegevensverlies zou moeten lukken. (Al is er geen garantie). DFU mode kan altijd nog en dan ben je wél alles kwijt.

Volgens mij is het tegenwoordig trouwens sneller om rechtstreeks van iPhone naar iPhone te kopiëren bij een nieuw toestel, maar dat terzijde.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
WhatsappHack schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:54:
Ik zou lekker lokaal blijven back-uppen, maar dat ben ik. :P (Moet je het wel consistent doen uiteraard.)
Luie ik kiest daarom voor de automatische nachtelijke iCloud backup, zelf een backup maken hou ik niet vol. :) Rechtstreeks kopiëren naar een nieuwe iPhone is inderdaad de snelste oplossing, alle data wordt via wifi overgezet.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• Donstil
  • Niet online
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Ik maak ook een iCloud back-up maar eens per maand (is het idee. Meestal minder vaak) maak ik een locale back-up.

Nooit nodig maar je kan hem maar hebben 😝

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:55
Piet400 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:46:
download 3utools voor windows (gratis), dit programma kan je mss helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
bibi2205 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:06:
[...]

Luie ik kiest daarom voor de automatische nachtelijke iCloud backup, zelf een backup maken hou ik niet vol. :)
Gaat hier volautomatisch over WiFi naar de NAS dankzij iMazing, incl versioning ala TimeMachine. :) Moet alleen eens in de zoveel tijd ff een kopietje dumpen op een externe schijf die ik buitenshuis bewaar en naar priveserver stuur, voor t geval t huis affikt. Kleine moeite :P (En zelfs dat valt te automatiseren I guess, maar daar ben ik dan weer te lui voor geweest. :D)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet400
@Azmodann bedankt voor de tip. Dit heeft me geholpen om de telefoon te herstellen zonder data verlies 👍

@WhatsappHack klinkt als een goede backup oplossing. Wat voor NAS heb je? Waarschijnlijk Windows gebaseerd? Zoek zoiets voor m”n qnap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Piet400 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:42:
@WhatsappHack klinkt als een goede backup oplossing. Wat voor NAS heb je? Waarschijnlijk Windows gebaseerd? Zoek zoiets voor m”n qnap.
Synology, maar ‘t OS van de NAS zelf boeit niet zo. Wél heb je een Windows- of Mac machine nodig voor de software om de back-ups te maken. (Ik gebruik daarvoor iMazing, in principe kan het ook met iTunes alleen heb je dan geen versioning; wel is ‘t gratis.) Ik draai Windows in een VM op m’n Synology en draai het daar in. Zowel de VM als m’n Mac hebben toegang tot de Share waarin de back-ups worden opgeslagen, dus kan vanuit m’n Mac ook in de back-up app de back-ups inzien, beheren, herstellen, etc. Je kan ook gewoon, als je geen VM wilt of daar t geheugen niet voor hebt, een willekeurige Windows PC of Mac gebruiken en die automatisch back-ups laten maken of eens in de zoveel tijd ff handmatig op “Create back-up” klikken en voila. (Moet wel online blijven zolang de back-up draait uiteraard.)

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 27-09-2021 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Azmodann schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:49:
[...]

download 3utools voor windows (gratis), dit programma kan je mss helpen.
Dat is een goede ja, gebruik ikzelf ook vaak. recent nog 6plus hersteld hiermee. direct via iTunes lukte het niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1