Case voor 4 GPU's | Ruimte tekort

Pagina: 1
Acties:

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Ik ben een GPU systeem aan het bouwen, met goede moed alle hardware gehaald waaronder
Case: pricewatch: Corsair Crystal 680X RGB Zwart
Mobo: pricewatch: ASUS Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI
4x GPU: pricewatch: ASUS ROG Strix GeForce RTX 3090 OC

(overigens is dit niet om te minen, maar probleem zal niet veel anders zijn)

De RTX videokaarten nemen 3 PCI slots in beslag, daarvan zijn er 7.. er passen daardoor 3 videokaarten in en er is geen plek voor de riser in te stoppen...
De case heeft wel de mogelijkheid de 4e kaart op te hangen, dus dat is het niet..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLBNFtHZpE8NkgohBeb0tgaO_UE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NLfviOeuthAjFqLpBZDUAwtA.png?f=user_large

Dus nu zocht ik eigenlijk een andere case, waarbij ik 2 videokaarten kan ophangenmet risers los van het moederbord.. heeft iemand wellicht een idee?

Ik kan natuurlijk voor een mining rack gaan, maar dat is eigenlijk de laatste oplossing die ik zou willen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:04

rdejongjr

Gnome

Met zon opstelling zou ik voor een mining rack gaan of waterkoeling.
Behalve ruimte zit je namelijk nogal met warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:19
rdejongjr schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:25:
Behalve ruimte zit je namelijk nogal met warmte.
Dat dus, 1,5kW aan warmte gaat in geen enkele gesloten behuizing goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:39
Met deze kaarten is een miner rack de enige optie. Enkel de blower versie van de RTX3090 is goed te gebruiken in een “normale case” De lucht zal zich beter verplaatsen door de koelers en ze zijn in tegenstelling tot je huidige kaarten wel 2 sloten dik.

pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3090 Turbo 24G

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kNfnPGCvxLOgHjyArXjiE6Kp-c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zntwz35nu7p8I662Nkzxtbnq.jpg?f=user_large