Op woensdag 22 augustus 2001 17:37 schreef HlpDsK het volgende:
Die programma's sturen gewoon HALT-commando's naar je CPU, waardoor deze zich steeds enkele milli/microseconde uitschakeld. Dan koelt ie af. Maar als je een

oid draait, heb je vrijwel geen idle tijd. ALs je dan HALT-command's gaat sturen koelt je CPU af, maar je keyrate dondert ook in elkaar, omdat alle idle tijd nu gebruikt word voor HALT commando's ipv de

.
En .. zoals ik boven al zei: als je NT4 of Win2K draait, stuurt je OS zelf al HALT commando's als je idle draait. Daar heb je helemaal geen extra programma voor nodig.
Als ik m'n

uitzet gaat me CPU terug naar een graag of 4 boven de mobo-temp.
Je hebt ongetwijfeld gelijk maar waarom is mijn CPU onder NT4 of W2K niet koeler dan? En vanwaar de aanname dat een programma dat je (nog) niet kent gebruik maakt van HALT-commando's die jij al wel allemaal claimed te kennen?
In mijn optiek maakt het wel degelijk uit dat een PC koeler is buiten de stressed situatie. Ik draag echt niet continue full load. Dan kunnen we allemaal wel zo'n brak koelertje erop zetten.
Als ik gewoon zit te internetten en wat te klungelen blijft de temperatuur op 39-40C. Vreemd genoeg als ik absoluut niets doe is hij 40-41C. Tot nu toe ben ik stressed niet boven de 48C uitgekomen, terwijl daarvoor met CPUIdle ik een idle temperatuur had van 51C bij een mobo temp van 31C (dat komt door de hoge kamertemperatuur; ik zit hier peentjes te zweten) en stressed 56-57C. Normaal zijn de temperaturen 26C voor het mobo en 44C voor de CPU (in de "koudere" maanden).
Deze waardes komen van MBM en, zoals hierboven geoppert is, zou het programma MBM kunnen beiïnvloeden. Dat is de enige "maar" die ik tot nu toe kan bedenken. Voor de rest zijn mijn waardes gewoon veel lager, stressed of idle maakt niets uit (wel in procenten; niet absoluut).