Gebruikte auto private leasen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.994 views

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:55
Hi,

Gewoon even een open vraag om te kijken of dit mogelijk interessant is, voor nu of later.

Ik zat voor de gein is te kijken naar de nieuwe Peugeot 208 als lease auto. Pak bijvoorbeeld de ANWB, met mijn eisen zat ik zo rond de 330 euro per maand. (die km's maken het een stuk duurder :( ). Alles zit erin, wegenbelasting, verzekering. Nu reken ik door en betaal ik alsnog jaarlijks dik het dubbele van wat ik nu heb. Absoluut geen optie dus.

Volgens mij gaat het hier altijd om gloednieuwe auto's, zijn er geen bedrijven die gebruikte wagens leasen, ook met alles erbij? (wegenbelasting etc), zodanig dat het ook een stuk goedkoper uitvalt elke maand.

Ik heb nog nooit geleased, dus dit is allemaal nieuw voor mij. Ik had het idee dat private leasen steeds aantrekkelijker werd.

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-05 16:55
Occasion lease?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:35

wij

De valkuil is dat je bij doorrekenen al snel kosten over het hoofd ziet. Autorijden is nou eenmaal duur. Als je wilt vergelijken moet je ook rekening houden met afschrijving en (onverwacht) onderhoud. Bij oudere auto's is het onderhoud vaak weer duurder.

Ik kan mij best voorstellen dat private lease duurder is dan wat je nu hebt, maar dubbel zo duur? Of rij me misschien in een veel kleinere of erg oude auto? Dan is het natuurlijk ook geen eerlijke vergelijking.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:50
wij schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:44:
De valkuil is dat je bij doorrekenen al snel kosten over het hoofd ziet. Autorijden is nou eenmaal duur. Als je wilt vergelijken moet je ook rekening houden met afschrijving en (onverwacht) onderhoud. Bij oudere auto's is het onderhoud vaak weer duurder.

Ik kan mij best voorstellen dat private lease duurder is dan wat je nu hebt, maar dubbel zo duur? Of rij me misschien in een veel kleinere of erg oude auto? Dan is het natuurlijk ook geen eerlijke vergelijking.
Punt is dus juist dat private lease iets duurder is dan een nieuwe auto zelf kopen. En een nieuwe auto zelf kopen is zeker 2 keer zo duur als een gebruikte auto.
Dus snap de berekening van TS wel.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:14
Philip Ross schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:46:
[...]

Punt is dus juist dat private lease iets duurder is dan een nieuwe auto zelf kopen. En een nieuwe auto zelf kopen is zeker 2 keer zo duur als een gebruikte auto.
Dus snap de berekening van TS wel.
Dat ligt er helemaal aan wat je doel is. Wil je elke 4 jaar een nieuwe auto rijden dan is private lease wellicht een stuk goedkoper.

Maar TS is inderdaad op zoek naar occassion lease. Overigens is daar niet echt een markt in, meestal worden de lease auto’s verkocht na de 4 jaar omdat het onderhoud dan te duur wordt voor de lease maatschappij.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchKel op 23-09-2021 16:50 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:35

wij

Dan zou de TS nu voor ~165 euro per maand rijden. Dat vind ik wel aan de lage kant voor wegenbelasting, verzekering, onderhoud, afschrijving. Maar het zou inderdaad kunnen. Een nieuwe 208 kan wel zuiniger zijn, dus misschien bespaar je nog wat geld op brandstofkosten. Al kom je volgens Nibud al snel hoger uit , zelfs in de miniklasse https://www.nibud.nl/consumenten/wat-kost-een-auto/ .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 15:29
Heb je al geprobeerd om 3 seconden te googlen?

https://www.leaseplan.com...ate-lease/occasion-lease/
https://justlease.nl/occasions/
https://www.arval.nl/privatelease/occasion-lease

De kosten tussen private lease en kopen zijn heel klein. Kopen is op de lange termijn gemiddeld goedkoper. Want de leasemaatschappij wil toch geld verdienen. Maar lease is voorspelbaar.

TheS4ndm4n#1919

• Westland1940
@wij Ik rij in een Renault Clio diesel uit 2014. Vanwege werk dagelijks zo'n 70km op de weg, dit tikt al behoorlijk aan door die km invoering bij het leasen. En dan nog privé km's. (vakantie etc).

@RocketKoen Ja, maar daar zag ik dus inderdaad bijna dezelfde prijzen vergeleken met nieuwe lease auto's. Beetje ongeloof. Waarom zou je nu dan occasion gaan leasen? Ook bijna nutteloos met deze prijzen.

• Philip Ross
DutchKel schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:48:
[...]

Dat ligt er helemaal aan wat je doel is. Wil je elke 4 jaar een nieuwe auto rijden dan is private lease wellicht een stuk goedkoper.
Zelfs dan is private lease duurder. Basisprincipe is natuurlijk dat doordat er een extra laag tussen verkoper van auto en gebruiker zit je altijd meer zal betalen.

@Westland1940 private lease doe je voor het gemak, niet voor het geld. Je betaald een beetje extra in ruil voor zekerheid met onderhoud en geen onverwachte uitgaven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 15:29
Westland1940 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:55:
@wij Ik rij in een Renault Clio diesel uit 2014. Vanwege werk dagelijks zo'n 70km op de weg, dit tikt al behoorlijk aan door die km invoering bij het leasen. En dan nog privé km's. (vakantie etc).

@RocketKoen Ja, maar daar zag ik dus inderdaad bijna dezelfde prijzen vergeleken met nieuwe lease auto's. Beetje ongeloof. Waarom zou je nu dan occasion gaan leasen? Ook bijna nutteloos met deze prijzen.
Goed opletten wat voor contract je vergelijkt.

Als ik bijvoorbeeld naar een Aygo kijk dan is een nieuwe met 60md contract maar €20 duurder dan een occasion met 24md contract.
Maar als ik het contract van de nieuwe ook op 24md zet dan wordt het verschil ineens €175

Ik denk dat de leasemaatschappijen uberhaubt geen auto's ouder dan 5 jaar willen. Dus bij een occasion lease krijg jij auto's die uit een 3 of 4 jarige lease komen. Je kan ze dan ook alleen voor 12 of 24 maanden leasen. Voor ongeveer dezelfde prijs als iemand die de auto de volledige 5 jaar leased.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:04
Philip Ross schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:58:
[...]

Zelfs dan is private lease duurder. Basisprincipe is natuurlijk dat doordat er een extra laag tussen verkoper van auto en gebruiker zit je altijd meer zal betalen.
Dat is niet waar. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom dit juist wél goedkoper is. De belangrijkste twee:
1. Een leasemaatschappij heeft veel betere inkoopafspraken met dealers en kunnen auto’s dus voordeliger inkopen.
2. Een leasemaatschappij kan auto’s goedkoop in de markt zetten om klanten te verwerven. Zo kon je vorig jaar voor 99 euro per maand een Aygo leasen. Bizar en onder kostprijs, maar puur om bekendheid en klanten te vergaren.

• Westland1940
[...]

@Westland1940 private lease doe je voor het gemak, niet voor het geld. Je betaald een beetje extra in ruil voor zekerheid met onderhoud en geen onverwachte uitgaven.
Ja eens, heerlijk om te weten dat alles wordt geregeld en alles erbij in zit. Maar het geld speelt bij mij uiteraard wel een rol, en als ik zo even snel doorrekende kom ik ongeveer op dubbele kosten te zitten met private lease.

Echt jammer, leek me een serieus toffe optie, een nieuwe Peugeot 208 met alles erbij voor maandelijkse kosten (die te hoog uitvallen voor mij) Helaas.

[ Voor 9% gewijzigd door Westland1940 op 23-09-2021 17:11 ]

• Philip Ross
t14wo schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:10:
[...]

Dat is niet waar. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom dit juist wél goedkoper is. De belangrijkste twee:
1. Een leasemaatschappij heeft veel betere inkoopafspraken met dealers en kunnen auto’s dus voordeliger inkopen.
2. Een leasemaatschappij kan auto’s goedkoop in de markt zetten om klanten te verwerven. Zo kon je vorig jaar voor 99 euro per maand een Aygo leasen. Bizar en onder kostprijs, maar puur om bekendheid en klanten te vergaren.
1 zou kunnen, maar niet erg waarschijnlijk.
2 zo heb je ook wel eens dat ze van voorraad af willen en je flinke korting krijgt.

Bovenstaande zijn gewoon echt uitzonderingen. In de basis is lease gewoon duurder dan kopen.

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:24
Philip Ross schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:11:
[...]

1 zou kunnen, maar niet erg waarschijnlijk.
2 zo heb je ook wel eens dat ze van voorraad af willen en je flinke korting krijgt.

Bovenstaande zijn gewoon echt uitzonderingen. In de basis is lease gewoon duurder dan kopen.
Euhm 1 is gewoon feitelijk juist. Hoe denk je anders dat die maatschappijen hun winst boeken? Ze kopen voordeliger in en kopen ook onderhoud en verzekering goedkoper in.

• Philip Ross
Citroentjuh schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:31:
[...]

Euhm 1 is gewoon feitelijk juist. Hoe denk je anders dat die maatschappijen hun winst boeken? Ze kopen voordeliger in en kopen ook onderhoud en verzekering goedkoper in.
Natuurlijk hebben ze korting maar niet zo veel. Ze boeken winst op de lease prijs. Die is namelijk hoger dan de aanschaf+afschrijving+onderhoud+verzekerings kosten

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:04
Philip Ross schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:33:
[...]

Natuurlijk hebben ze korting maar niet zo veel. Ze boeken winst op de lease prijs. Die is namelijk hoger dan de aanschaf+afschrijving+onderhoud+verzekerings kosten
Leasemij’s zijn voor dealers en garages alleen maar vervelend omdat ze meer macht hebben door hun hoge volumes. Zowel de aankoop van auto’s, onderhoud hiervan en bandenwissels krijgen ze forse kortingen die jij als enkeling never nooit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Philip Ross schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:33:
[...]

Ik zou zeggen: reken het zelf voor de gein eens door en ik denk dat je dan nog wel eens terug kunt komen op je uitspraken.

Bij mij in de omgeving zijn er juist veel mensen aan het overstappen op private lease omdat het voor hun redelijk goedkoop uitpakt.

Onderhoud is voor een lease maatschappij een schijntje, de auto’s zijn over het algemeen niet ouder dan 4 a 5 jaar. Dus qua onderhoud heb je niet zo heel veel kosten dan.

Omdat ze een ontzettend groot wagenpark hebben kunnen ze bij de verzekeringen ook vele betere deals regelen.

En de aanschafprijs is uiteraard goedkoper omdat ze veel auto’s kopen.

De verkoopprijs aan het einde van de lease is ook een stuk lager, ze hoeven de verkoopwinst van een garage niet erbij te rekenen.

En bij de aanschaf hoeven ze ook de winst van de garage niet dusdanig mee te nemen. Alle posten zijn dus wat lager bij een lease maatschappij waardoor ze het maandbedrag relatief laag kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:34
Dit topic gaat volgens mij over occasion lease en niet over de kosten van PL, die discussie is in het PL topic al vaak gevoerd (en momenteel ook).

Occasion lease bestaat wel. Echter lijkt dit vaak relatief duur in vergelijking met PL van nieuwe wagens. De afschrijving die je ziet wanneer je een jonge 2e hands koopt, zie je niet heel erg terug in de leaseprijs van een occasion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:28
Een nieuwe auto is duurder dan een oude auto. Op welke manier je het ook financiert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Kortom, zelfs een private occasion lease is totaal niet aantrekkelijk en is bijna vergelijkbaar met nieuwe lease prijzen. Hopelijk wordt het in de toekomst een stuk betaalbaarder zoals met een mobiele abonnement ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het ligt eraan,

Private lease is in principe duurder maar vergeet niet dat een lease maatschappij beter een auto in kan kopen dan jij als individu en ook betere afspraken kan maken met garage's en verzekeringen.

Daarbij heb je weinig risico en de kosten zijn bekend. Je rijdt een nieuwe auto en daar betaal je dan ook voor.

Als je moet financieren voor een nieuwe auto dan zal private lease vrij snel aantrekkelijker zijn, zeker als je een beetje goed vergelijkt en niet overal ja op zegt.

goedkoper kan altijd, als jij een al afgeschreven barrel wilt rijden dan ben je sowieso altijd goedkoper uit. Wil je wat knappers dan wordt het heel afhankelijk van hoe lang je een auto wilt rijden en of je mazzel hebt met onderhoud. rij je 3 jaar een tweedehands en je bent toevallig aan de beurt voor de koppeling dan ben je zuur. Tevens moet je ook rekening houden met de jaarlijkse beurt en de afschrijving.

Naar mijn idee valt er best wat te zeggen voor private lease, zeker als ik zelf kijk welke pech ik met auto's heb gehad en wat ik ervoor terug kreeg...

ANWB en Nibud hebben wel redelijke rekenvoorbeelden wat auto's per maand kosten.
voor 160 euro per maand (all in) kan je niet veel auto's rijden....

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
ANWB komt ook met de leukste prijzen, en het is sowieso een bekend en fijn bedrijf, geen duister gedoe met extra kosten en slechte service.

Stel ik neem de 208, dan voerde ik al zo vaak mogelijk de goedkoopste opties in. Standaard kleur, basic model, 60 maanden, 15-20K km per jaar (extra 54euro per maand!). Dat is 333 euro per maand, bijna 4000 euro per jaar. Als ik even snel een geschatte berekening maak zijn mijn huidige kosten rond de 2000 euro per jaar.

En ja, dat is zonder eventuele onverwachte kosten zoals o.a. onderhoud. Maar dan alsnog, dan tik ik niet 4000 euro aan, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:35

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

2000 per jaar voor een diesel uit 2014? Hoeveel betaal je dan nu aan wegenbelasting? Ik zit met mijn diesel (uit 2008 weliswaar, maar wel met roetfilter) namelijk al aan ruim 1600 alleen al aan belasting per jaar. Met afschrijving en verzekering erbij kom je dan echt dik en dik en dik boven de 2000 uit. En dan neem je onderhoud nog niet eens mee, iets dat bij lease in de prijs zit inbegrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
@Icephase Ik heb de exacte cijfers even niet bij de hand, zo tussen de 230-250 euro per 3 maanden geloof ik. Verzekering volgens mij 75 euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-05 14:37
Westland1940 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:29:
@Icephase Ik heb de exacte cijfers even niet bij de hand, zo tussen de 230-250 euro per 3 maanden geloof ik. Verzekering volgens mij 75 euro per maand.
250 / 3 maand -> 1000 per jaar
75 / maand -> 900 per jaar
Onderhoud -> bijv 500 per jaar
Afschrijving - bijv 750 per jaar

Zit je toch ook al op 3150.
En afschrijving zal de eerste paar jaar hoger zijn geweest lijkt me.

Als je dan nog eens tegenvallend onderhoud hebt, ben je een jaar duurder uit dan lease.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:37
Een 2dehands PL is relatief duur omdat deze vaak meer kosten heeft voor onderhoud en daar komt ook nog APK bij. Een leasemaatschappij schuift een gebruikte auto met PL liever door naar een dealer. Vaak hebben ze daar prijsafspraken mee, zodat de dealer word voorzien van jong gebruikte auto's en ze zelf zo min mogelijk afschrijving hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Cyriel85 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:43:
[...]

250 / 3 maand -> 1000 per jaar
75 / maand -> 900 per jaar
Onderhoud -> bijv 500 per jaar
Afschrijving - bijv 750 per jaar

Zit je toch ook al op 3150.
En afschrijving zal de eerste paar jaar hoger zijn geweest lijkt me.

Als je dan nog eens tegenvallend onderhoud hebt, ben je een jaar duurder uit dan lease.
Onderhoud kwam ik met mijn vorige diesel zelfs al veel hoger uit dan 500 euro per jaar dus die heb je dan nog erg gunstig gerekend.

Ik zat op 450 euro, voor een standaard beurt, daar kwam altijd nog wel iets kleins bij of ik moest de banden wisselen. Verder betaalde ik 99 euro wegenbelasting per maand.

TS heeft zichzelf denk ik al rijk gerekend door verschillende posten niet mee te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ik heb de Clio sinds begin januari, nog geen kosten aangehad. Me pa zei al dat bijvoorbeeld de distributieriem mogelijk vroeg of laat vervangen moet worden. Heb nu zo'n 2ton op de teller.

Stel ik kan de Clio kwijt voor 5000 euro, kan ik al die euro's meteen apart leggen voor de maandelijkse 333 euro. Zit ik al dik 1 jaar 'safe'. Niet dat ik van de Clio af wil, zeer fijne auto! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:52
Ik zit een beetje in een vergelijkbare situatie. We zoeken zo'n klein stadsding voor mijn vrouw, maar ik denk dat het toch een 2e hands karretje wordt.

Onderhoud doe ik eigenlijk altijd zelf en is de afgelopen 10 jaar nog altijd goed meegevallen.

Soms zie ik hier (duitsland) wel eens van die showroom auto's die je prive kunt leasen voor een ~50-60euro per maand, maar dat is dan niet de private lease zoals in Nederland. Onderhoud zit er niet in, net als belasting en verzekering. Nu kost de belasting niet veel hier voor zo'n klein ding (60 euro per jaar ofzo), maar al met al kost het snel >100,-/maand.

Het ligt imo ook erg aan de kilometers die ermee maakt. Als jij veel rijdt dan is de afschrijving natuurlijk ook nog groter, hoe goed je hem ook onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italia
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 25-11-2021
[...]

Ik ken genoeg voorbeelden waarbij uiteindelijk de afschrijving al hoger zou zijn dan met PL.

Zwager had een Focus van €29k, 20.000km, 24 maanden, 375pm…

Probeer jij ergens maar eens €20.000 te krijgen voor een Focus van 2 jaar oud en 40.000km op de teller. Ik wens je heel veel succes!

Dan heb je wegenbelasting, verzekering en onderhoud nog niet eens meegenomen.

In sommige gevallen is PL zeker goedkoper dan kopen.

Stel mijn vrouw zou een auto gaan rijden, die begint met 0 schadevrije jaren. Als je dan all risk een verzekering afsluit ben je al zo 70-90 euro per maand aan verzekering alleen kwijt.

[ Voor 9% gewijzigd door Italia op 24-09-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

[...]

Wij leasen sinds kort een auto (Hyundai Kona EV netto 300€ per maand private lease) en met een gedeelte van het geld waar we anders een andere auto voor hadden moeten kopen hebben we nu de zonnepanelen uitgebreid met 5250wp wat zo ongeveer 90€ per maand gaat opbrengen.

Dus ipv het geld te steken in een auto, wat zo'n beetje de slechtste investering ooit is rendeert het geld nu een stuk beter op het dak.

Leasen duurder?

Alleen voor mensen die niet weten hoe geld kan renderen en het laten verpieteren op een spaarrekening.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
Flagg schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:09:
[...]

Wij leasen sinds kort een auto (Hyundai Kona EV netto 300€ per maand private lease) en met een gedeelte van het geld waar we anders een andere auto voor hadden moeten kopen hebben we nu de zonnepanelen uitgebreid met 5250wp wat zo ongeveer 90€ per maand gaat opbrengen.

Dus ipv het geld te steken in een auto, wat zo'n beetje de slechtste investering ooit is rendeert het geld nu een stuk beter op het dak.

Leasen duurder?

Alleen voor mensen die niet weten hoe geld kan renderen en het laten verpieteren op een spaarrekening.
Beetje vreemde situatie he. Niet iedereen kan zonnepanelen kopen of heeft ze al.

Een auto wordt vooral na 5 jaar veel goedkoper dan leasen. Want dan heb je de grootste afschrijving gehad. Bij leasen moet je dan weer een gloednieuwe halen
Italia schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:04:
[...]

Ik ken genoeg voorbeelden waarbij uiteindelijk de afschrijving al hoger zou zijn dan met PL.

Zwager had een Focus van €29k, 20.000km, 24 maanden, 375pm…

Probeer jij ergens maar eens €20.000 te krijgen voor een Focus van 2 jaar oud en 40.000km op de teller. Ik wens je heel veel succes!

Dan heb je wegenbelasting, verzekering en onderhoud nog niet eens meegenomen.

In sommige gevallen is PL zeker goedkoper dan kopen.

Stel mijn vrouw zou een auto gaan rijden, die begint met 0 schadevrije jaren. Als je dan all risk een verzekering afsluit ben je al zo 70-90 euro per maand aan verzekering alleen kwijt.
En hoe veel mensen kopen elke 2 jaar een nieuwe auto?

In praktijk niet voorkomende use case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Italia
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 25-11-2021
Philip Ross schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:45:
[...]

Beetje vreemde situatie he. Niet iedereen kan zonnepanelen kopen of heeft ze al.

Een auto wordt vooral na 5 jaar veel goedkoper dan leasen. Want dan heb je de grootste afschrijving gehad. Bij leasen moet je dan weer een gloednieuwe halen

[...]

En hoe veel mensen kopen elke 2 jaar een nieuwe auto?

In praktijk niet voorkomende use case.
Ken er al een paar, niet veel, maar wel een paar.
Desalniettemin is de stelling dat PL altijd duurder is dus onwaar.

Vaak zie ik mensen van verkoopprijzen uit gaan als restwaarde. Ik weet niet of je ooit een auto hebt ingeruild? Maar die waarde valt altijd zoooo tegen. En dan kun je achteraf nog even je maandbedrag voor afschrijving bijstellen naar boven. Was dat PL contract tóch wel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Philip Ross schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:45:
[...]

Een auto wordt vooral na 5 jaar veel goedkoper dan leasen. Want dan heb je de grootste afschrijving gehad. Bij leasen moet je dan weer een gloednieuwe halen.
En waarom is dat een vreemde situatie?

Maar als ik het kort samenvat is leasen altijd duurder omdat sommige mensen geen zonnepanelen kunnen plaatsen?

Je blijft de piketpaaltjes steeds verplaatsen in om maar gelijk te hebben, nu zijn ze pas na 5 jaar goedkoper. Heel toevallig na een leaseperiode volgens jou.

Grappige is is dat leasen vaak moeilijk is voor een auto van 5 jaar of ouder want weet je waarom? Dan wordt het te duur... Hoe zou dat toch komen, omdat auto's dan goedkoper worden voor mensen die een ster zijn in het "vergeten" van kostenposten zoals onderhoud, maar leasemaatschappijen die wel objectief kunnen rekenen zien dat anders.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterbl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05 11:31
Iemand ervaring mee?
Ik reageerde op een Lynk&Co occasion bij Just lease.
Offerte gekregen 14 dagen geldig, “er staat een voorraadauto voor u gereserveerd”.
Offerte getekend, allerlei papierwerk geüpload. Ruim binnen de termijn.
En nu zegt just lease: “de auto is er niet meer dus we annuleren uw order.
Zoek maar een vergelijkbare uit op onze website. Ja, inderdaad die is wel bijna €100 euro duurder per maand”
Zelfde auto, zelfde kleur, zelfde bouwjaar, vrijwel hetzelfde aantal kilometers gereden.
De Lynk&Co auto’s zijn op de kleur na allemaal precies hetzelfde.
Ik zie nergens in de aanbieding of op de website of in de voorwaarden dat dit is toegestaan.
Suggesties wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 14:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Peterbl schreef op woensdag 20 december 2023 @ 19:35:
Iemand ervaring mee?
Ik reageerde op een Lynk&Co occasion bij Just lease.
Offerte gekregen 14 dagen geldig, “er staat een voorraadauto voor u gereserveerd”.
Offerte getekend, allerlei papierwerk geüpload. Ruim binnen de termijn.
En nu zegt just lease: “de auto is er niet meer dus we annuleren uw order.
Zoek maar een vergelijkbare uit op onze website. Ja, inderdaad die is wel bijna €100 euro duurder per maand”
Zelfde auto, zelfde kleur, zelfde bouwjaar, vrijwel hetzelfde aantal kilometers gereden.
De Lynk&Co auto’s zijn op de kleur na allemaal precies hetzelfde.
Ik zie nergens in de aanbieding of op de website of in de voorwaarden dat dit is toegestaan.
Suggesties wat te doen?
Modbreak:Vast wel, maar dit topic is iig niet de goede plek; 2 jaar oud en ik beschouw dit toch wel als een eigen vraag die prima in het overkoepelende topic(s) kan óf in een eigen topic.

Deze gaat iig dicht. Succes!

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.