Hoi @allemaal,
Ik heb voor mijn zoon een nieuwe laptop gekocht volgens de specificatie van zijn nieuwe studie: Bachelor's programme Creative Media and Game Technologies op de BUas. De keuze was/is gevallen op een: Dell Alienware M15 Ryzen R5 met een Ryzen 9, RTX 3070, 32GB en een Cherry keybord. Eergister na 3 maanden wachten binnen gekregen (veel te laat).
Nu blijkt dat als de lader erin zit en ik start een game, de laptop opstijgt en de batterij loopt leeg i.p.v. dat hij laad. Dus Pro support gebeld. Mja die zeggen gewoon dat dit normaal is en dat ik de laptop maar terug moet sturen. Ofwel fu** jouw, koop maar een HP of Lenovo
. Als ik wat dieper zoek (b.v. op Reddit) zie ik afbeeldingen van koelpasta gebruik bij Dell Alienware die belachelijk zijn en erg veel lijken op wat er gebeurd hier, processor op 100% (en de fans ook) en de batterij wordt niet meer geladen.
Ik had tot vandaag hele goede ervaringen met Dell maar dat is dus nu in 1 klap over, Voor mij geen Dell meer (ik heb in het verleden zeker 300-400 gekocht voor klanten en voor hosting services e.d.) Ik heb inmiddels de Laptop weer ingepakt en terug gestuurd en ben een klachten procedure begonnen bij Dell. Mja wat nu? Nu heb ik niets meer ... Als WIJ zo met onze klanten omgaan, is het zo over
ik ben zeer teleurgesteld!.
Ik wil (uiteraard) zeer graag mijn zoon ontzorgen en verblijde met een goede laptop die hij 3-4 jaar kan gebruiken tijdens zijn studie, ik heb daar zeker budget voor (over) Ik dacht dat ik de beste had gekozen maar zat goed fout
dus nu maar even vragen aan de Experts van Tweakers. Zoals gezegd zijn er een paar zaken belangrijk:
MINIMAAL
• Goede koeling
• Intel Core™ i7-11 (mag ook Ryzen zijn) 8 cores
• nVidia RTX 3060 (Q-max?)
• 2K scherm 15,6 inch op 165Hz
• 1TB PCIE-4 M2 HD
• 32GB DDR4 (met een optie voor uitbreiding naar 64GB)
• WLAN: Wi-Fi 6E (802.11ax) - LAN: 1000 MBit/s (WIFI snelheid en stabiliteit is zeer belangrijk!)
• Zeer goede (compacte) lader en batterij (belangrijk want veel mobiliteit) 6-cells 99WHrs?
• HDMI 2.1 voor connectie met b.v. PS5
• 3 jaar Pro Support, maar dan echte niet zoals Dell die levert, want dat is GEEN support.
• Omdat er op de Alienware een Cherry keybord mogelijk is, en die wel heel goed beviel zou dit een pré zijn
Wat ga je met je laptop doen?
Gamen en Games maken m.b.v.
• Unreal Engine
• Adobe Creative Cloud (CC)
• Unity 3D
• Visual Studio 2
• Autodesk Maya
• SideFX Houdini Apprentice
Wat is je budget? - € 3000,00 (inclusief BTW)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? - JA!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren - Zie mijn omschrijving hierboven
Wat denken jullie waar moet ik gaan zoeken, ik heb geen haast, ik wil geen Dell meer en het is mij door gamers afgeraden om NIET naar Asus te kijken vanwege koel problemen. Dus ik ben het even kwijt
vandaar mijn post van vandaag
Wat nu? Lenovo? MSI? Razer? of ? Ik ben zeer benieuwd wat jullie me kunnen adviseren. Ik wil niet meer dan ongeveer € 3000,00 spenderen want dat gaat het doel voorbij. Alvast bedankt voor jullie moeite!
Ik heb voor mijn zoon een nieuwe laptop gekocht volgens de specificatie van zijn nieuwe studie: Bachelor's programme Creative Media and Game Technologies op de BUas. De keuze was/is gevallen op een: Dell Alienware M15 Ryzen R5 met een Ryzen 9, RTX 3070, 32GB en een Cherry keybord. Eergister na 3 maanden wachten binnen gekregen (veel te laat).
Nu blijkt dat als de lader erin zit en ik start een game, de laptop opstijgt en de batterij loopt leeg i.p.v. dat hij laad. Dus Pro support gebeld. Mja die zeggen gewoon dat dit normaal is en dat ik de laptop maar terug moet sturen. Ofwel fu** jouw, koop maar een HP of Lenovo

Ik had tot vandaag hele goede ervaringen met Dell maar dat is dus nu in 1 klap over, Voor mij geen Dell meer (ik heb in het verleden zeker 300-400 gekocht voor klanten en voor hosting services e.d.) Ik heb inmiddels de Laptop weer ingepakt en terug gestuurd en ben een klachten procedure begonnen bij Dell. Mja wat nu? Nu heb ik niets meer ... Als WIJ zo met onze klanten omgaan, is het zo over
Ik wil (uiteraard) zeer graag mijn zoon ontzorgen en verblijde met een goede laptop die hij 3-4 jaar kan gebruiken tijdens zijn studie, ik heb daar zeker budget voor (over) Ik dacht dat ik de beste had gekozen maar zat goed fout

MINIMAAL
• Goede koeling
• Intel Core™ i7-11 (mag ook Ryzen zijn) 8 cores
• nVidia RTX 3060 (Q-max?)
• 2K scherm 15,6 inch op 165Hz
• 1TB PCIE-4 M2 HD
• 32GB DDR4 (met een optie voor uitbreiding naar 64GB)
• WLAN: Wi-Fi 6E (802.11ax) - LAN: 1000 MBit/s (WIFI snelheid en stabiliteit is zeer belangrijk!)
• Zeer goede (compacte) lader en batterij (belangrijk want veel mobiliteit) 6-cells 99WHrs?
• HDMI 2.1 voor connectie met b.v. PS5
• 3 jaar Pro Support, maar dan echte niet zoals Dell die levert, want dat is GEEN support.
• Omdat er op de Alienware een Cherry keybord mogelijk is, en die wel heel goed beviel zou dit een pré zijn
Wat ga je met je laptop doen?
Gamen en Games maken m.b.v.
• Unreal Engine
• Adobe Creative Cloud (CC)
• Unity 3D
• Visual Studio 2
• Autodesk Maya
• SideFX Houdini Apprentice
Wat is je budget? - € 3000,00 (inclusief BTW)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? - JA!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren - Zie mijn omschrijving hierboven
Wat denken jullie waar moet ik gaan zoeken, ik heb geen haast, ik wil geen Dell meer en het is mij door gamers afgeraden om NIET naar Asus te kijken vanwege koel problemen. Dus ik ben het even kwijt

Ber|Art Visual Design V.O.F. - Berrie Pelser