Vraag

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 17:47

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een foto camera. Vooral om onze vakanties beter vast te leggen.

Wat is je budget?
Rond 450/400, hoeft niet per se een nieuwe te zijn

Wat wil je voor apparatuur kopen?
Ik ben specifiek op zoek naar een foto camera.

Waar wil je hem voor gaan gebruiken?
De foto camera zal voornamelijk voor vakanties gebruikt worden, natuurlijk gaat het ook wel is voorkomen dat er wat familie/vrienden op de foto gezet zullen worden.

Wil je foto's maken of filmen?
Foto's, film zal amper gebeuren.

Heb je nu al relevante apparatuur in bezit?
Nee, momenteel maken wij al onze foto's met een iPhone :+

Heb je verder nog specifieke eisen?
Nee, ik sta voor alles open. Heb zelf uiteraard al wel even wat onderzoek gedaan en ik kwam uit ook een spiegelreflex camera, ik ben een complete leek in deze tak van sport.

In mij eigen onderzoek kwam ik uit op een Canon 750D. Betreft wel een model uit 2015. Is dat de moeite nog waard? Of is dat bijvoorbeeld teveel van het goede om mee te beginnen?

[ Voor 8% gewijzigd door xven0mxz op 23-09-2021 15:00 ]

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Slechte camera's zijn er niet als beginner zou ik sterk overwegen om een 2e hands compact pro te kopen met een goede lens zeker gezien je budget. Al zal je met zoeken ook best een leuke DSLR kunnen vinden bedenk vooral dat de lens erg belangrijk is voor het resultaat en oudere camera's presteren minder bij weinig licht.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 17:47

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Topicstarter
@Frogmen Bedankt voor je advies.

Ik kwam bijvoorbeeld deze beginners set tegen. Deze kan ik overnemen voor €450. Lijkt mij een vrij complete set voor een mooie prijs. Hier zitten ook 3 lensen bij. Maar is dit wat? Zoals je al aangeeft, is de lens belangrijk zijn dit mooie lensen om mee te beginnen, of adviseer je iets anders?

Waar moet je nog meer opletten bij het overnemen van een 2dehands camera, op het internet lees ik veel over het aantal clicks.

[ Voor 3% gewijzigd door xven0mxz op 23-09-2021 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het zijn geen top lenzen maar daar is de prijs ook naar. Wat leuk is dat er 50mm 1.8 bij zit dar kan je lekker mee oefenen met wat je diafragma doet. Als eerste set kan je er leuk mee uit de voeten en zien wat je leuk vindt en wat je bevalt en wat niet. Ik zag dat je er al wat af had geluld als het er allemaal goed uitziet en je kan wat proberen doen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
xven0mxz schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:47:
@Frogmen Bedankt voor je advies.

Ik kwam bijvoorbeeld deze beginners set tegen. Deze kan ik overnemen voor €450. Lijkt mij een vrij complete set voor een mooie prijs. Hier zitten ook 3 lensen bij. Maar is dit wat? Zoals je al aangeeft, is de lens belangrijk zijn dit mooie lensen om mee te beginnen, of adviseer je iets anders?

Waar moet je nog meer opletten bij het overnemen van een 2dehands camera, op het internet lees ik veel over het aantal clicks.
Voor het doel wat je hebt zou ik niet zo'n groot apparaat nemen.

Ik zou bijvoorbeeld zoeken naar een tweedehands Panasonic gx80 met de 12-32mm lens. Dan heb je een hele capabele compacte setup:
Deze zie ik nu op marktplaats:
https://www.marktplaats.n...ieuw.html?previousPage=lr

Of anders de Panasonic g80 met de 12-60mm lens. Een minder compacte setup dan de vorige, maar daardoor wel wat voordelen (betere ergonomie, betere beeldstabilisatie, betere viewfinder). Het is maar net wat je het meeste waard vindt. De grote 12-60mm lens heeft ook een groter bereik dan de hierboven genoemde 12-32mm en is een stuk beter voor closeups van bijvoorbeeld bloemen of insecten.
https://www.marktplaats.n...cu-s.html?previousPage=lr

vervolgens zou ik één van bovenstaande combinaties aanvullen met de Panasonic 25mm f1.7 als lichtsterke lens voor foto's bij weinig licht, portretten (met mooie vage achtergrond) en dergelijke:
https://www.marktplaats.n...f1-7.html?previousPage=lr

[ Voor 17% gewijzigd door leendertv op 24-09-2021 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickSn
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-07 23:28
Wat @leendertv inderdaad zegt, met het doel om vakantiefoto's te schieten is een compacte camera belangrijk. Een (te) zware camera laat je gauw liggen en pak je minder snel uit de tas.

Een systeemcamera is dan de beste optie. Een aantal opties zijn dan: Canon Eos m3, Sony alpha 6000, Sony alpha 6300, Canon Eos m.

Die laatste was trouwens mijn eerste camera; spotgoedkoop, maar beeldkwaliteit is meer dan prima.
Pagina: 1