Ik ben een nieuwe iPad Pro + Apple Pencil gebruiker. Ik heb de 11-inch iPad Pro 2021 gekocht.
Nu kom ik erachter dat allerlei handige functies van de Apple Pencil helemaal niet werken in het Nederlands...
Apple heeft een handleidingspagina: Apple Pencil gebruiken met uw iPad waar ze heel netjes uitleggen wat je ermee kunt, zoals:
Gaat Nederlands ook nog ondersteund worden, is daar iets van bekend? Ik had me erop verheugd handgeschreven tekst om te kunnen zetten naar tekst, en nu blijkt dat, en nog een aantal andere functies, taalafhankelijk te zijn en helemaal niet te werken...
Nu kom ik erachter dat allerlei handige functies van de Apple Pencil helemaal niet werken in het Nederlands...
Apple heeft een handleidingspagina: Apple Pencil gebruiken met uw iPad waar ze heel netjes uitleggen wat je ermee kunt, zoals:
U kunt uw iPad en Apple Pencil gebruiken om met de hand te schrijven in alle tekstvelden, zoals het zoekveld in Safari of een tekstveld in Mail.*
Let op dat sterretje in deze zinnen... onderaan de pagina staat in kleine lettertjes een link naar een andere pagina en daar zie je dan dat de bovengenoemde functies alleen beschikbaar zijn in een beperkt aantal talenU kunt uw handgeschreven werk* op twee manieren omzetten
Gaat Nederlands ook nog ondersteund worden, is daar iets van bekend? Ik had me erop verheugd handgeschreven tekst om te kunnen zetten naar tekst, en nu blijkt dat, en nog een aantal andere functies, taalafhankelijk te zijn en helemaal niet te werken...