• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Ik ben een nieuwe iPad Pro + Apple Pencil gebruiker. Ik heb de 11-inch iPad Pro 2021 gekocht.

Nu kom ik erachter dat allerlei handige functies van de Apple Pencil helemaal niet werken in het Nederlands...

Apple heeft een handleidingspagina: Apple Pencil gebruiken met uw iPad waar ze heel netjes uitleggen wat je ermee kunt, zoals:
U kunt uw iPad en Apple Pencil gebruiken om met de hand te schrijven in alle tekstvelden, zoals het zoekveld in Safari of een tekstveld in Mail.*
U kunt uw handgeschreven werk* op twee manieren omzetten
Let op dat sterretje in deze zinnen... onderaan de pagina staat in kleine lettertjes een link naar een andere pagina en daar zie je dan dat de bovengenoemde functies alleen beschikbaar zijn in een beperkt aantal talen :'(

Gaat Nederlands ook nog ondersteund worden, is daar iets van bekend? Ik had me erop verheugd handgeschreven tekst om te kunnen zetten naar tekst, en nu blijkt dat, en nog een aantal andere functies, taalafhankelijk te zijn en helemaal niet te werken...

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 20:00
Hier een Apple Pencil 1e gen gebruiker (met iPad 2019).

Het klopt dat een aantal functies niet te gebruiken zijn in het Nederlands. Zelf heb ik daarom maar uitgezet dat als ik de Pencil gebruik hij direct naar schrijven overstapt. Ik gebruik de Pencil dan ook vooral als muis.

Er zijn apps van derden die geschreven tekst kunnen omzetten naar tekst. Ik heb daarvoor Nebo. Maar er zijn er nog meer, iedere app met zijn eigen prijs/ features. Je zou dat nog kunnen overwegen.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.