• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik zoek een slimme deurbel die ik kan aansluiten op de bestaande gong. Dus eigelijk wil ik enkel de knop bij de deur vervangen, maar waarbij nog wel gebruik wordt gemaakt van de bestaande gong/schel.

Ik kom er echter maar niet uit welke bel dit kan....

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:39
Dat kan met de nieuwe Google Nest Doorbell (batterij). Dan krijg je er gelijk een camera bij, maar moet je wel een abonnement afsluiten.

Maar je kan ook je huidige bel slimmer maken met bijvoorbeeld een ESPHome based doorbell. Kan eventueel hier gekocht worden. Die zet je overal tussen en sluit je aan op je Home Assistant (als je die hebt).

• smurf_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-06 15:03
Dat kan in ieder geval met een bel van doorbird.
Heb hem zelf ook, bel heeft mogelijkheid om deurbel met bestaande trafo te gebruiken en ook om bijvoorbeeld garagedeur te openen.

• BThomas
  • Niet online
Pikkemans schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:55:
Dat kan met de nieuwe Google Nest Doorbell (batterij). Dan krijg je er gelijk een camera bij, maar moet je wel een abonnement afsluiten.

Maar je kan ook je huidige bel slimmer maken met bijvoorbeeld een ESPHome based doorbell. Kan eventueel hier gekocht worden. Die zet je overal tussen en sluit je aan op je Home Assistant (als je die hebt).
Dank. De Google Nest Doorbell ziet er netjes uit, ik zit alleen niet te wachten op een abonnement.

ESPhome oplossing is ook mooi en zou mooi aansluiten op mijn Domoticz installatie. Echter een camera erin zou dan ook handig zijn.
smurf_nl schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:57:
Dat kan in ieder geval met een bel van doorbird.
Heb hem zelf ook, bel heeft mogelijkheid om deurbel met bestaande trafo te gebruiken en ook om bijvoorbeeld garagedeur te openen.
Woow, dat is een mooie deurbel. Echter wel een beetje te duur voor mij...

[ Voor 20% gewijzigd door BThomas op 23-09-2021 14:12 ]

• Ringgss
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 18:49
Het is ook mogelijk met de eufy Video Doorbell 2K (Battery-Powered). Deze kan op de bestaande bedrading aangesloten worden, netzo als dat je een normale deurbel zou plaatsen / vervangen, en laat de gong ook afgaan. Geen abonnement nodig, video wordt opgeslagen op de HomeBase.

[ Voor 12% gewijzigd door Ringgss op 23-09-2021 15:05 ]

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
bij unifi kan het ook, als de huidige geschikt is qua voltage

• BThomas
  • Niet online
Ringgss schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:04:
Het is ook mogelijk met de eufy Video Doorbell 2K (Battery-Powered). Deze kan op de bestaande bedrading aangesloten worden, netzo als dat je een normale deurbel zou plaatsen / vervangen, en laat de gong ook afgaan. Geen abonnement nodig, video wordt opgeslagen op de HomeBase.
Dat is ook een mooie optie. Heb je die HomeBase ook echt nodig?

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:16
BThomas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:07:
[...]

Ja, de homebase is noodzakelijk, daarop worden de beelden namelijk opgeslagen. Je deurbel communiceert met de homebase via een eigen (verborgen) wifi verbinding.
Ik ben zelf erg tevreden over deze oplossing, makkelijk aan te sluiten en werkt betrouwbaar.

Je hebt ook geen abonnement nodig omdat je de beelden lokaal opslaat. 16GB klinkt als weinig, maar doordat het korte clips zijn en er de nodige compressie op zit (zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit) heb ik na een jaar de opslag nog niet vol zitten.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:30
BThomas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:11:
[...]

ESPhome oplossing is ook mooi en zou mooi aansluiten op mijn Domoticz installatie. Echter een camera erin zou dan ook handig zijn.

[...]
Die heb ik zelf gemaakt: https://frenck.dev/diy-smart-doorbell-for-just-2-dollar/ en er hangt een camera in de hal die door het raam naast de deur naar buiten filmt. Op het moment dat iemand aanbelt maak ik via Home Assistant een snapshot en deze krijg ik via een Android notificatie te zien. In de notificatie zit een action/link naar de view met live camerabeeld in Home Assistant.
En anders wat maken met ESPHome en een ESP32-cam? (https://esphome.io/components/esp32_camera.html)

• Ringgss
BThomas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:07:
[...]

HomeBase is idd noodzakelijk. Bij mij kan er ongeveer 3 maanden aan beelden op. Nu heb ik ook twee eufyCam 2 camera's buiten erbij die ook op dezelfde HomeBase zitten en dezelfde opslag gebruiken.

Het systeem slaat alleen beelden op als deze beweging hebben gedetecteerd, of er aangebeld wordt.

• eltweako
Ringgss schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:15:
[...]

HomeBase is idd noodzakelijk. Bij mij kan er ongeveer 3 maanden aan beelden op. Nu heb ik ook twee eufyCam 2 camera's buiten erbij die ook op dezelfde HomeBase zitten en dezelfde opslag gebruiken.

Het systeem slaat alleen beelden op als deze beweging hebben gedetecteerd, of er aangebeld wordt.
Wellicht de moeite waard om te vermelden dat (bij mij) de human detection feilloos werkt, ik krijg geen opnames van katten/honden/vogels o.i.d. alleen van daadwerkelijk personen die zich (on)gewenst op mijn terrein bevinden.

• Ringgss
eltweako schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:17:
[...]

Wellicht de moeite waard om te vermelden dat (bij mij) de human detection feilloos werkt, ik krijg geen opnames van katten/honden/vogels o.i.d. alleen van daadwerkelijk personen die zich (on)gewenst op mijn terrein bevinden.
Behalve bij Spinnen die over de lens kruipen :F, die heb ik vaak genoeg op beeld.

Edit:
Dit is eigenlijk nooit op de deurbel. De camera's vinden de spinnen handig om hun web aan te bevestigen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ringgss op 23-09-2021 16:27 ]

• eltweako
Even terug on-topic, de reden waarom ik voor de eufy gegaan ben is omdat dit een van de weinige bleek die destijds met een bestaande gong werkte. Veel werkten alleen met de klassieke bel. In de Eufy kan je instellen dat je een klassieke "ding-dong" gong deurbel hebt.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:11
Ringgss schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:22:
[...]

Behalve bij Spinnen die over de lens kruipen :F, die heb ik vaak genoeg op beeld.

Edit:
Dit is eigenlijk nooit op de deurbel. De camera's vinden de spinnen handig om hun web aan te bevestigen.
Is het je nooit opgevallen dat de spinnen zich graag in de buurt van lampen nestelen? Bij een slimme deurbel is het dus de infrarood verlichting die is ingebouwd.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1