Vraag

• Tkoutros
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01 19:45
Beste mede-tweakers,

Even een korte casus over mijn probleem:

Onlangs heb ik mijn Corona Stimulus check gekregen van de IRS (Amerikaanse belastingdienst). Deze Checks zijn fysieke checks, in de VS is het nog allemaal lekker ouderwets wbt. bankieren. Omdat Nederlandse banken geen fysieke checks meer innen moest ik een bankrekening openen in de VS en om deze checks in te scannen moest ik de app van de bank (Bank of America) downloaden.

Dit kon niet door de playstore region lock. Toen heb ik toch maar in juni de regio veranderd om de app werkelijk te downloaden (Wat overigens maar 1 keer per jaar mag). Tot mijn grote opluchting veranderde er niks aan mijn huidige apps. Nou heb ik 1 week geleden mijn nieuwe telefoon binnen (Galaxy S21) en met het overzetten van data via Samsung Smart Switch gehoopt op geen gezanik.

Nu werkt alles prima, maar kan ik niet inloggen op MijnING app omdat deze afgesteld is naar de Amerikaanse versie. Lang verhaal, maar voor elke betaling en of bevestiging moet ik mijn oude telefoon gebruiken.

Is het mogelijk om de regio lock te omzeilen? Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik heb zelf al wat afgegoogled en zelf al wat geprobeerd:
-VPN werkte niet
-Nieuwe Google account op NL zetten lukt niet

Of zit ik nu de komende 10 maanden mijn uitgeleefde oude telefoon mee te zeulen?

Graag hoor ik van jullie!

Beste antwoord (via rens-br op 23-09-2021 14:14)

• Tkoutros
Ze hebben het over mijn Pasnummer... Ik schaam me echt kapot nu haha! Ik heb wel tig keer mijn IBAN daar proberen in te vullen. Deze post kan gesloten worden.

Alle reacties

Anoniem: 472287

Ik kan de Nederlandse ING app installeren naast de andere, buitenlandse app. Ik kan me niet voorstellen dat dat voor jou niet mogelijk is.

De US app en de Nederlandse app zijn niet dezelfde en hebben ook aparte playstore entries.

• Tkoutros
Ik kan de Nederlandse app wel downloaden, alleen bij de inlog kan ik geen IBAN ingeven maar alleen een Amerikaans Banknummer invoeren. Ik log dus in met mijn Nederlandse account maar dan vraagt de app voor een banknummer: 3 digits - 1 letters - 3 digits

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Tkoutros
Ze hebben het over mijn Pasnummer... Ik schaam me echt kapot nu haha! Ik heb wel tig keer mijn IBAN daar proberen in te vullen. Deze post kan gesloten worden.