Windows 7 32 bit upgraden naar Windows 8.1 64 bit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• verbatim
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01-2024
Mijn vraag
Ik probeer een Win 7 32 bit te upgraden naar Win 8.1 64 bit. Echter krijg ik de melding dat het niet compatable is en dus niet kan installeren. Is er misschien toch een andere mogelijkheid om Win 7 32 bit te upgraden naar Win 8.1 64 bit.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ook heb ik een Gigabyte B365M DS3H moederbord en een Intel pentium Gold G5420 processor Hierop doet iedergeval Win 7 32 bit het niet en kan ik dus ook niet die USB met Win 8.1 64 bit upgraden..
Ik dacht dat Win 7 32 bit ook op dit moederbord zou moeten draaien aangezien Gigabyte voor dit model ook Win 32 drivers aanbied.
Is er dan alleen het alternatief om een geheel nieuwe installatie te doen met Win 8.1 64 bit

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee kan niet van 32 naar 64.

Gewoon een nieuwe install van Windows 10 doen en klaar en wegblijven bij Windows 8.1 en ouder. (en al helemaal Windows 7, totaal niet meer ondersteund en zeer onveilig)

[ Voor 22% gewijzigd door Vorkie op 23-09-2021 13:24 ]

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Punt 2: Vanaf Kaby Lake (Pentium Gold G5420 is gebaseerd op Coffee Lake en kwam na Kaby Lake) is er enkel ondersteuning voor Windows 10 en kunnen lagere Windows OS versies ook niet meer worden geïnstalleerd. Intel levert geen driver voor die Windows versies.

Dus ja, gewoon naar Windows 10. Kun je gelijk een check doen of je nog kunt upgraden naar Windows 11 (Meen dat Coffee Lake ook ondersteund werd)

Sowieso is Windows 10 64 bit praktischer als je 4GB RAM of meer hebt

[ Voor 8% gewijzigd door akimosan op 23-09-2021 14:51 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Windows 7 is end of life en moet niet meer gebruikt worden. Voor 8.1 worden geen drivers meer ontwikkeld en dat systeem is ook al bijna aan zijn einde.

Zoals gezegd, installeer een verse Windows 10. Voor twee tientjes heb je een licentie (zelf zoeken, we helpen niet met grijze keys) en dan ben je weer klaar.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-07 00:35
Enige manier om te upgraden van Windows 7 32 bit naar een hogere versie is als die hogere versie ook 32 bit is.
In principe is een 32 bit key (al vanaf Vista als ik het goed heb) ook te gebruiken voor een 64 bit installatie.
Wat je dus wel kan doen is met behulp van een Windows 7 64 bit ISO of ander installatiemedium een Windows installatie te doen die je vervolgens activeert met jouw "32 bit" key. Vervolgens kan je wel upgraden naar een hogere 64 bit versie van Windows.

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:27
nelizmastr schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:47:
Windows 7 is end of life en moet niet meer gebruikt worden. Voor 8.1 worden geen drivers meer ontwikkeld en dat systeem is ook al bijna aan zijn einde.

Zoals gezegd, installeer een verse Windows 10. Voor twee tientjes heb je een licentie (zelf zoeken, we helpen niet met grijze keys) en dan ben je weer klaar.
Waarom moet die voor twee tientjes een nieuwe licentie? Als hij zijn Windows 7 key heeft kan hij die gewoon gebruiken voor Windows 10 en zelfs voor Windows 11 :+

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:33
Schoon herinstalleren met Windows 10 media creation tool en de key van Windows 7 hiervoor gebruiiken

32 naar 64 bit meteen doorvoeren op die manier, dat kan nl. niet met een upgrade.

[ Voor 19% gewijzigd door pennywiser op 24-09-2021 10:28 ]

• verbatim
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb met die Windows 10 media creation tool gekozen voor beide 32bit en 64bit.
Ik heb dan geprobeerd om op mijn oude pc die alleen legacy ondersteunt Windows 10 te upgraden van Win 7.
Echter is het niet gelukt omdat ik dan een melding krijg dat de processor niet ondersteunt word.
En ik heb ook geprobeerd op dat nieuwe moederbord B365M DS3H om Windows 7 te upgraden maar bij het opstarten van Win 7 32 bit kom ik niet verder dan het begin van het logo en start hij automtisch weer op.
Ik heb nu op een nieuwe schijf Windows 10 64 bit geinstalleerd en ik hoop daarmee dat ik de data die op Win 7 32bit staat kan overzetten naar Windows 10.

Bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1