[bug] Uitlijning nieuwe icons in topic listings

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Er zijn nieuwe icons!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPPq9MPyvcj8ANYQgCZcL7sd2p0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OkfYLdboDELIpBaqNUvQziDE.png?f=user_large

Een frisse blik. Maar met die frisse blik, ga ik een beetje stuk op de uitlijning. Ik zal het proberen te illustreren met het volgende plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0RYveMrKiHKBg4djrscEt0jD5w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WOZ5sxrpdNlzw5WeZ6FPetKz.png?f=user_large

Ik heb een box om het icon gezet. Het lijkt er op dat de icon en de tekst rechts, aan de onderkant uitlijnt, maar dat doet het net niet. En het icon is niet lekker verticaal gecentreerd zoals te zien aan de verschillende lengte van de blauwe en rode lijn.

Het is vrij letterlijk gemierenneuk, maar voor mij ziet dit er uit als een bug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:06

crisp

Devver

Pixelated

Ik kan hem nog wel een pixel laten zakken, maar we moeten dan ook kijken wat dat met de verschillende varianten doet (en ook met de forumicons op de index).

Ik haak @Femme hier even bij aan; die heeft daar denk ik de beste blik voor :)

Dit is de bijbehorende CSS waarbij je met de padding kunt spelen:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
table.listing .ind.topicicon {
    padding-bottom: 6px;
    padding-top: 12px;
}

[ Voor 23% gewijzigd door crisp op 23-09-2021 12:45 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 19:32
Is dit ook een A/B-test?

Ik heb namelijk al jaren diverse paddings op 0 staan zodat er (bijna) 2x zoveel topics op één scherm passen, en deze icoontjes zijn groter :P Heb ze met Custom CSS al kleiner gemaakt (al weet ik niet hoe klein de vorige icoontjes waren dus heb maar een waarde genomen) dus je mag mij op de lijst "Zeikerts die niet tegen verandering kunnen" zetten :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 19:27

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

@crisp Ik pixel laten zakken is beter voor de icons in de topiclistings.

Het screenshot van @Gropah zijn de icons anders uitgelijnd dan in mijn browser en de Windows machine van @ikloon hier op kantoor. Dit is wat wij zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2hLsDqqjX387RNq7jaeTUioTjE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Wg1QFwFgM5A4oGdbt0H5ouVt.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dit is geen A/B-test, deze icons zijn er dus voor iedereen :)

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Femme schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:53:

Het screenshot van @Gropah zijn de icons anders uitgelijnd dan in mijn browser en de Windows machine van @ikloon hier op kantoor. Dit is wat wij zien:

[Afbeelding]
Dat zal wel weer verschil compact/cozy zijn (waar we uiteraard niet aan gedacht hebben...)

Intentionally left blank

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:17

gws24

Thinking is hard!

Femme schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:53:

[Afbeelding]
Bij mij met windows en Firefox heb ik het wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2QIPEftychtrwU21NvjTMSTCE0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LENeTBLE2q13B42ro1yUiwKx.png?f=user_large

Qua custom css heb ik:
- Geen identicons bij forumposts
- Geen sociale tellers
- nog meer maar dat heeft de FP te maken.

EDIT:
crisp schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:06:
[...]

Dat zal wel weer verschil compact/cozy zijn (waar we uiteraard niet aan gedacht hebben...)
Staat bij mij op compact.

[ Voor 11% gewijzigd door gws24 op 23-09-2021 13:07 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:06:
[...]

Ik schat dat dat het is inderdaad. Ik gebruik compact. Als ik in een incognitab (dus zonder CSS en andere settings) actieve topics bekijk en op compact instel zie ik hetzelfde als in mijn TS gebeuren op Windows 10 met firefox 92.0

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het is ook wel gek dat het pinnetje voor sticky topics een schaduw heeft terwijl alle andere icoontjes dat niet hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/g/forum/images/icons/topic_icons/Stucky_alias_off.svg

Nog gekker is dat bij bijv. het Frontpagemoderatie forum gedeelte het pinnetje dan weer géén schaduw heeft;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/g/forum/images/icons/topic_icons/Stucky_off.svg

Persoonlijk zou ik dan de Stucky_off.svg (zonder schaduw) overal gebruiken ipv. de stucky_alias_off.svg (met schaduw).

:$

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 23-09-2021 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

stin00 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:27:
Het is ook wel gek dat het pinnetje voor sticky topics een schaduw heeft terwijl alle andere icoontjes dat niet hebben:

[Afbeelding]

Nog gekker is dat bij bijv. het Frontpagemoderatie forum gedeelte het pinnetje dan weer géén schaduw heeft;

[Afbeelding]

Persoonlijk zou ik dan de Stucky_off.svg (zonder schaduw) overal gebruiken ipv. de stucky_alias_off.svg (met schaduw).
Het schaduweffect wordt gebruikt voor aliassen. Van elk icoon is er een aliasvariant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

stin00 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:27:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het pinnetje met schaduw geeft aan dat het een alias topic betreft, en het originele topic zich dus feitelijk in een ander forum bevindt ;)

Intentionally left blank

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Aha, weer wat geleerd :X

[ Voor 60% gewijzigd door stin00 op 23-09-2021 13:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:07

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Zouden, voor de dark mode gebruikers hier, de icoontjes één kleine aanpassing kunnen krijgen waarbij de hoek rechtsboven het voorste icoontje gewoon een donkere lijn heeft zoals de rest van het icoontje?

Dat wit is nu een beetje lelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdgmJ7ePPx2FpC3cWkdSA9UUeuc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q3xwM4Cns8k5LKSIWdFzyCoI.png?f=user_large

Coding in the cold; <brrrrr />

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:34
Belindo schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:39:
Zouden, voor de dark mode gebruikers hier, de icoontjes één kleine aanpassing kunnen krijgen waarbij de hoek rechtsboven het voorste icoontje gewoon een donkere lijn heeft zoals de rest van het icoontje?

[Afbeelding]
Was me inderdaad ook opgevallen.
Een transparante lijn zou ook een goede invulling zijn, dan is het wit bij mensen met een witte modus en donker bij wie een donkere modus heeft.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb de uitlijning van de icons, ook in compact en cozy, ondertussen wat getweaked.

Wat betreft het witte lijntje in de icons, dat is iets waar @Femme nog een keer naar mag kijken (wellicht een mask gebruiken?) :)

Intentionally left blank

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-07 18:41
Overigens vind ik de nieuwe icons wel wat erg groot vergeleken met de tekst ernaast. Ik heb met custom css de icons iets kleiner gemaakt (custom css snippet: Topicicons kleiner), zodat het wat beter past bij de tekst. Maar wat mij betreft zou dat ook wel default mogen. :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:17

gws24

Thinking is hard!

Uitlijning is nu goed bij mij op compact.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Coffeemonster schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:26:
Overigens vind ik de nieuwe icons wel wat erg groot vergeleken met de tekst ernaast. Ik heb met custom css de icons iets kleiner gemaakt (custom css snippet: Topicicons kleiner), zodat het wat beter past bij de tekst. Maar wat mij betreft zou dat ook wel default mogen. :)
Mja, van mij mag de default fontsize op het forum wel naar 13px ipv 12px ;)

Intentionally left blank

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Op mijn mobiel (S11) lijkt de uitlijning ook niet te kloppen. Het icoontje van de ingediende TR's verspringt, waardoor de titel naar onder schuift en lelijk oogt :P. Voor deze aanpassing had ik dit niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsRDDYkv0-8__OEVMSnGGPQ9bNk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WqpfGeeBUWNE1aO566jJ0q8t.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 23-09-2021 17:54 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 17:18

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ben ik de enige die de nieuwe icoontjes op "duimpjes naar beneden" vind lijken?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Outerspace schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:54:
Op mijn mobiel (S11) lijkt de uitlijning ook niet te kloppen. Het icoontje van de ingediende TR's verspringt, waardoor de titel naar onder schuift en lelijk oogt :P. Voor deze aanpassing had ik dit niet.

[Afbeelding]
Ik kan dit niet reproduceren?

Intentionally left blank

• Outerspace

Outerspace

crisp schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:25:
[...]

Ik kan dit niet reproduceren?
Hmm, ik heb dit zowel met de default browser van Samsung als met Chrome. Chrome had geen sessies of cookies, dus dat is vanilla.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Outerspace schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:08:
[...]

Hmm, ik heb dit zowel met de default browser van Samsung als met Chrome. Chrome had geen sessies of cookies, dus dat is vanilla.
Is dat gewoon de active topics?

Intentionally left blank

• Outerspace

Outerspace

crisp schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:10:
[...]

Is dat gewoon de active topics?
Yep, geen css oid. Ik heb het ook buiten AT om, dus gewoon per subforum.

Even gekeken: ik heb cozy, automatisch schalen, helder weergave altijd in beeld aan staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Outerspace op 23-09-2021 20:05 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Outerspace schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:03:
[...]

Yep, geen css oid. Ik heb het ook buiten AT om, dus gewoon per subforum.

Even gekeken: ik heb cozy, automatisch schalen, helder weergave altijd in beeld aan staan.
Zo te zien is het alleen bij de grijze topicreporticons. Ik zal daar morgen wat verder in duiken. Je kan die icons voor fora waar je geen modrechten hebt overigens uitzetten in je forum instellingen (tenzij dat juist is wat stukgegaan is, maar omdat ik overal modrechten heb zie ik dat niet :p).

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Belindo schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:39:

[Afbeelding]
Moet ik volgende week even naar kijken. Het is inderdaad wel beter om het icoon meteen geschikt te maken voor weergave in dark mode.

• Belindo

Belindo

Femme schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:30:
[...]

Moet ik volgende week even naar kijken. Het is inderdaad wel beter om het icoon meteen geschikt te maken voor weergave in dark mode.
Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Wat betekenen de kleurtjes eigenlijk van die iconen :?

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 19:32
Ongeveer zoiets:

Kleur: Categorie (Computers, IT Pro, Games, etc)
Enkele ballon met vraagteken: Vraag-topic
Dubbele ballon: Discussietopic
Punaise: Sticky
Rondje met i: Faq

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ebayzo schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:20:
Wat betekenen de kleurtjes eigenlijk van die iconen :?
Forum FAQ #topicTypes

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Belindo

Belindo

Femme schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:30:
[...]

Ik zie dat ze vandaag aangepast zijn, dank je wel! Ziet er véél beter uit. Sorry als jullie nog bezig zijn, maar voor een gesloten topic heeft het icoontje (alleen het slotje) nog een witte border.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Belindo schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:46:
[...]

Ik zie dat ze vandaag aangepast zijn, dank je wel! Ziet er véél beter uit. Sorry als jullie nog bezig zijn, maar voor een gesloten topic heeft het icoontje (alleen het slotje) nog een witte border.
Ik vind die witte outline rond het slotje eigenljk helemaal niet zo verkeerd.

Intentionally left blank

Pagina: 1