Ooit een topsysteem gekocht waarbij ik dacht, dan vervang ik ooit een keer de GPU en CPU en is het klaar, maar wist destijds niet af van al die socket wisselingen, dit is nog een socket 2011-3.
Ik zoek een?
Upgrade van MSI X99A Raider en i7-5820K 6-core processor, heb onlangs een RTX 3060 gekocht, dit gaat prima, maar wil sneller, volgens veel sites gaat de CPU dan de bottleneck worden.
Wat is je budget?
Geen idee, 500 euro voor een moederbord en CPU?
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor MSI, maar sta open voor bijvoorbeeld ASUS of GigaByte hoor.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Windows 10 Pro met 32GB Ram, 3D Studio MAX icm VRay (zo veel mogelijk cores dus), Photoshop, Adobe Premiere, CS:GO en PUBG als games. Wellicht Battlefield 2042 als een vriend door blijft zeuren.
Mijn vraag is verder, kan ik de 32GB Ram mee nemen of moet dat ook nieuw?
Heb dus zitten kijken naar een upgrade en dan kom ik al gauw bij een socket 1200 of 2066 moederbord als je 8-cores of meer wil, maar lees nu ook alweer over de socket 1700
Mijn gevoel zegt altijd gaan voor een 1700, want klaar voor de toekomst, maar met mijn vorige moederbord is dat dus ook totaal nutteloos geweest, dus wellicht kan ik een goedkopere 1200/2066 vinden.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar een i9, eventueel i7 als dat veel scheelt, maar minimaal(!) 16 threads!
Oh en een puike CPU cooler, al is de Cooler Master 212 die ik heb prima.
Dus ja, vragen vragen, ondertussen zoek ik lekker verder, is er overigens al een socket 1700 datum?
Ik zoek een?
Upgrade van MSI X99A Raider en i7-5820K 6-core processor, heb onlangs een RTX 3060 gekocht, dit gaat prima, maar wil sneller, volgens veel sites gaat de CPU dan de bottleneck worden.
Wat is je budget?
Geen idee, 500 euro voor een moederbord en CPU?
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor MSI, maar sta open voor bijvoorbeeld ASUS of GigaByte hoor.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Windows 10 Pro met 32GB Ram, 3D Studio MAX icm VRay (zo veel mogelijk cores dus), Photoshop, Adobe Premiere, CS:GO en PUBG als games. Wellicht Battlefield 2042 als een vriend door blijft zeuren.
Mijn vraag is verder, kan ik de 32GB Ram mee nemen of moet dat ook nieuw?
Heb dus zitten kijken naar een upgrade en dan kom ik al gauw bij een socket 1200 of 2066 moederbord als je 8-cores of meer wil, maar lees nu ook alweer over de socket 1700

Mijn gevoel zegt altijd gaan voor een 1700, want klaar voor de toekomst, maar met mijn vorige moederbord is dat dus ook totaal nutteloos geweest, dus wellicht kan ik een goedkopere 1200/2066 vinden.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar een i9, eventueel i7 als dat veel scheelt, maar minimaal(!) 16 threads!
Oh en een puike CPU cooler, al is de Cooler Master 212 die ik heb prima.
Dus ja, vragen vragen, ondertussen zoek ik lekker verder, is er overigens al een socket 1700 datum?
Dingen als Games enzo | Mijn 12600K systeem | En 3D/AI/PS hier