Russische Spam mail

Pagina: 1
Acties:

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 10:09
In mijn gmail-mail wordt ik nu al een tijdje bestookt met spam-mailtjes wat Russische lijkt te zijn. Ik krijg er nu 1 of 2 per dag en komt niet automatisch in mijn spam-folder te staan. In het mailtje zelf staan dan wat nummers en een HTML bestand (waar ik uiteraard niet op klik...). Ik rapporteer het mailtje altijd direct als spam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcxvvinm5U4YbNyspwIjVNBg03w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Yfk44dQj6RCEdJo2AOh1ZKSQ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1leFOiESFj1ZfpkQXQDSm-ydOfU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UGQy0y972IHx8kKp8VauUicd.png?f=fotoalbum_large

Is er iemand die dit ook ervaart en/of een oplossing heeft hoe hier vanaf te komen?

Mvg,
Joost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 15:03
Ik heb het sinds enkele dagen. Ik rapporteer het maar als SPAM iedere keer. Lost zich dan vanzelf wel op.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Nieuw mailadres aanmaken, en wachten tot het daar start.
Niet overal je gebruiks email opgeven.
Of een eigen domein pakken met een mail adres xxxx@joostiphone.nl ofzo

Heb zelf echt nooit spam, mocht ik het krijgen dan weet ik waar mijn mail adres gelekt is door elk bedrijf voor de @ een andere naam te geven.
Bv

Vodafone@domein.nl
Tweakers@domein.nl

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:43
Erg bijzonder voor gmail.

Wat bijzonder is de afzende @gmail.com, is dat ook echt @gmail.com of iemand die doet alsof?

edit: △ Wikipedia: Nummerstation

[ Voor 29% gewijzigd door jeroen3 op 23-09-2021 10:53 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oplossing: beter spamfilter gebruiken. Spam is een 'fact of life'.

Al gebruik je zo te zien Gmail? Dan 'lost het vanzelf wel op' na voldoende vaak als spam melden, Googles filter is behoorlijk goed.

Voorlopige oplossing: maak een regel die alles weggooit waar veelgebruikte Cyrillische tekens zoals и of д in de titel staan - mits je zelf nooit in die taal mailt, natuurlijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 09:24

John

🚀

Dit heb ik ook sinds korte tijd, was zeer verbaasd gezien ik er eigenlijk nooit last van heb bij GMail. Zoals @om3ega zegt gewoon rapporteren en dan komen ze vanzelf niet meer binnen.

• joostiphone
jack zomer schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:48:
Nieuw mailadres aanmaken, en wachten tot het daar start.
Niet overal je gebruiks email opgeven.
Of een eigen domein pakken met een mail adres xxxx@joostiphone.nl ofzo

Heb zelf echt nooit spam, mocht ik het krijgen dan weet ik waar mijn mail adres gelekt is door elk bedrijf voor de @ een andere naam te geven.
Bv

Vodafone@domein.nl
Tweakers@domein.nl
Ja ik snap wat je zegt en zijn prima tips. Het is niet zo dat ik blind mijn e-mailadres invul, dus het moet op 1 of andere manier gelekt zijn. Die zoektocht wil ik eigenlijk niet starten. Ik had voorheen wel wat spam, maar er is toch iets gebeurt waardoor het meer is geworden. In principe gebruik ik nu ook meestal, als voorbeeld, xxxx+coolblue@gmail.com

Ik vraag me puur af of ik van deze specifieke spam af kan komen aangezien het echt in mijn inbox beland en niet in de spam folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Heb dit ook sinds een een week of misschien twee weken. Hoe meer ik rapporteer hoe meer ik krijg.
Vroeger kon je filters aanmaken die op taal filterde maar dat kan niet meer voor zover ik weet alleen bij een betaalde versie van gmail ofzo waar je dan ook admin bent. Heel vaag. Maar dit begint echt heel irritant te worden

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hier ook sinds een aantal dagen, kon er online op het Google support forum ook al wat over vinden. We zijn klaarblijkelijk niet de enigen.

Ik heb als semi-workaround maar een filter gemaakt die mails met attachments met .htm of .html files als 'read' markeert zodat ik in ieder geval geen meldingen meer krijg op mijn telefoon. Het in de browser zien en rapporteren vind ik nog acceptabel.
Matches: ((filename:*.htm OR filename:*.html) smaller:10K)
Do this: Mark as read

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:03
jeroen3 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:52:
Wat bijzonder is de afzende @gmail.com, is dat ook echt @gmail.com of iemand die doet alsof?
Het is echt Gmail.

Zal ook de reden zijn waarom het in de inbox eindigt: gmail vertrouwt mail van zichzelf. Ze maken het normaalgesproken moeilijk genoeg om gmail te gebruiken om spam te versturen; blijkbaar heeft iemand er toch wat op gevonden. Aangezien het allemaal verschillende Russische afzenders zijn zal iemand wel gebruikmaken van 'echte' ingelogde Russische gebruikers om de spam te versturen.

Geef Google even om er wat aan te doen, die hebben dit allang gezien.

Zie ook: Ask HN: Are you also getting extremely obvious spam bypassing Gmail's filters?

[ Voor 9% gewijzigd door Thralas op 24-09-2021 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostiphone
Ik heb nu al een aantal dagen geen mailtjes meer gehad. Bedankt voor de antwoorden en suggesties.
Pagina: 1