NordVPN Issue/solve

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
Oke...

Ik heb laptop 1 en laptop 2. Laptop 2 is verbonden via hdmi met mijn tv. Beide laptops win10home-x64. Diverse downloads op laptop 1. Beide verbonden via NordVPN, omdat de ziggo modem/router vpn niet ondersteunt. Nou wilde ik met Laptop 2 films afspelen die op Laptop 1 staan en op tv kijken, maar ik kreeg steeds weer het Windows Credentials schermpje.

Ik klikte op het Laptop 1 icoontje in de Windows Verkenner en kreeg meteen de vraag om gebruikersnaam en wachtwoord.

Hierna had ik van alles geprobeerd, zelfs uitschakelen van Windows Credentials, maar niets loste het op.

Paar dagen daarna bedacht ik mij dat het niet laptop 2 is met het probleem, maar in dit geval laptop 1. Deze weigert de verbinding omdat die volgens hem niet lokaal is. In de verkenner is de laptop wel zichtbaar (in Nordvpn de visibility), maar dat betekent niet dat je meteen kan verbinden.

Hierna had ik Nordvpn uitgeschakeld op laptop 1 en toen reageerde die normaal op lokale verbindingen en kon ik dus streamen.

Momenteel heb ik er een router tussen geplaatst met vpn connectiviteit zodat ik het op de laptops uit kan laten.

Maar misschien iemand die hier nog een ander idee heeft? Misschien dat het een Windows instelling is ergens ver weggestopt. Ikzelf heb al bij alle mogelijke share opties gekeken en had zelfs alles en iedereen toegevoegd al full controll gemachtigd, maar zelfs toen kwam ie niet voorbij de windows credentials. Misschien dat het met second logon, of external logon te maken heeft?

Ik hoor het wel,
Grtz Niels

Alle reacties

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:33
@MaXXeR
Dit vond ik onliine

Check if you have disabled the setting for "Invisibility on LAN" in the application settings. If not, please do so and check whether you'd be able to access your LAN devices then.

CISSP! Drop your encryption keys!

• MaXXeR
Yup dat zag ik ook en probeerde ik ook. Bij niet visible is ie onzichtbaar en bij visible is ie zichtbaar. ZICHTBAAR! Maar zodra ik op het laptop icoontje klik... Please enter your credentials...

EN daarbij... beide laptops hebben 1 user, maar beide met wachtwoord, of zonder wachtwoord ingesteld, het maakt niet uit wat ik in typ... Windows blijft aangeven dat gebruikersnaam en wachtwoord niet kloppen.

[ Voor 35% gewijzigd door MaXXeR op 23-09-2021 03:42 . Reden: meer info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:48

lier

MikroTik nerd

Heb je ook de laptop naam toegevoegd bij de credentials invoeren?
MaXXeR schreef op donderdag 23 september 2021 @ 03:35:
EN daarbij... beide laptops hebben 1 user,
Het lijkt 1 user, maar tenzij je met een centrale user opslag werkt (ken even niet de echte term, maar neem bijvoorbeeld AD) zijn het twee verschillende users met dezelfde naam.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MaXXeR
@lier je bedoelt dat bijvoorbeeld een admin account een gewoon deel heeft en een apart deel met meerdere rechten, of eerder het lokale en netwerkdeel wat gescheiden is?

Of bedoel je het feit dat een gebruiker in een groep zit en ook daar van rechten heeft?

[ Voor 21% gewijzigd door MaXXeR op 23-09-2021 14:47 . Reden: groep toegevoegd ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:48

lier

MikroTik nerd

Pietje Puk op laptop A is niet dezelfde als Pietje Puk op laptop B.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MaXXeR
Klopt @lier . Maar zoals ik zei heb ik beide met en zonder wachtwoord ingesteld gehad (beide enkel admin account, meer niet), maar of ik de instellingen met wachtwoord of zonder wachtwoord deed, hij pakte niets.

Dus instellen met wachtwoorden allebei. Hierna beide opties testen (dus verschillende gebruikersnamen om verwarring (en mogelijk systeem verwarring) te voorkomen). Hierna wachtwoorden op beide laptops leeggemaakt en opnieuw getest.

Had nog gechat met iemand van NordVpn en die opte mij om Openvpn te proberen van hun website, dus niet de NordVpn app voor windows. De app gebruikt Nordlynx protocol. Mogelijk dat Openvpn anders is qua striktheid, of mogelijk beter instelbaar in dit geval, of lokaal netwerk en internet beter gescheiden kan houden. Met striktheid in gedachten denk ik dat de 3e optie, IKEv2/IPsec, op hun website nog lastiger werkbaar te maken is in dit geval. Heb dit allemaal echter nog niet getest.

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 18:38
Moet je niet gewoon inloggen met \username om aan te geven dat het een lokaal account is. Er moet een ww opzitten. Hoe heb je, je share rechten ingesteld?

• MaXXeR
Puur bij share staat momenteel alleen Iedereen full control op beide laptops drive D.

Als ik bij 1 Laptop NordVpn of OpenVpn aan zet kom ik niet meer op die share omdat die laptop dit ziet als een externe verbinding omdat die via Vpn binnen komt. Als ik het uit zet is het weer goed.

En Ja op die manier inloggen leek mij ook, maar ja als ie geen enkele combinatie van gebruikersnaam of wachtwoord pakt en ook niet als ik alles leeg instel en bij het schermpje gewoon op enter druk... dus ja in dat opzicht blijft het vaag.

[ Voor 29% gewijzigd door MaXXeR op 23-09-2021 19:23 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:33
Maar zonder von werkt alles wel zoals verwacht toch?
Dan zou ik het niet zoeken in de rechten

CISSP! Drop your encryption keys!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 15:48
Je gaat moeten werken met split-tunneling. Als je lokaal netwerk 192.168.0.0/24 ga je gewoon een regel moeten maken ergens dat het niet door de VPN gerouteerd wordt.

• MaXXeR
In de NordVpn App gaat dit op app niveau, dus kan windows verkenner buiten vpn om laten gaan. Echter... heb nu de NordVpn app draaien op beide laptops zonder split tunneling en nu werkt alles gewoon.

Heb op beide een full HD film staan en kan m vanaf Laptop 1 op Laptop 2 afspelen en tegelijk andersom. Vast dat dit over een paar uur weer anders werkt want zo gaat dat de hele tijd. Ene moment werkt het en andere moment niet.

Maar als het nu blijft werken weet ik nog niet wat het probleem was helaas :/
Pagina: 1