Geteste kabel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wassol
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zit met het volgende probleem.
Bij mijn opa en oma zijn 3 internetkabels getrokken. In de meterkast op een rj45. Aan de andere kant op een keystone In een wcd. 1 van de kabels werkt niet. Omdat ik ik hier wel handig mee ben (dacht ik :X ) ging ik er naar kijken. Aan beide kanten keurig de 568B norm gebruikt maar de kabeltester gaf volgorde 13425678 aan. Aan de keystone kant de boel omgegooid en dus "kleuren verkeerd geplaatst". Volgens de kabeltester nu wel de juiste volgorde maar nogsteeds wordt er geen kabel gedetecteerd door de pc en tv ontvanger. Ook een andere rj45 connector geeft hetzelfde resultaat.
Heb geen idee wat ik verder kan doen. Iemand ideeën?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Kijk of je goed de kabels hebt aangeduwd tegen het eind van de connector. Komt wel eens voor dat 1 van de aders net niet contact maakt met de metalen pinnetjes.

Als dat het niet is, (duidelijke) foto's zeggen veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:48

lier

MikroTik nerd

Welke kabels?
Welke stekkers?
Welke keystones?
Heb je al een keer gezocht op GoT op problemen met netwerkkabels?

Indien "solid": werken met keystones aan beide kanten
Indien "stranded": juiste kabels trekken

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:09
Wie heeft die kabels getrokken? Het is wel de bedoeling dat er goed werk wordt opgeleverd.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-09 13:39
Op zich hoeft het type kabel niet zozeer het probleem te zijn, maar de bijbehorende RJ45 stekkers wel. Bij een stranded kabel horen andere RJ45 connectoren als een solid. Het is alleen te hopen dat er geen CCA kabel gebruikt is, want dat is zeker over lange afstanden en geknepen connectoren nog wel eens een drama.

Zelf heb ik hier in ons nieuwbouwhuis de loze leidingen gevuld, met solid koperen CAT6 kabels, connectoren geknepen die erbij hoorden inclusief keystones aan de muuroutlets. Hierbij heb ik de volgende codering gebruikt:

https://incentre.net/ethernet-cable-color-coding-diagram/

Zelf heb ik de T-568A codering gebruikt. Zonder enige problemen 1gbps op alle kabels en haal die volle snelheid ook over die kabels.

• wassol
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zal als ik bij ze ben en het nog niet is opgelost foto's maken. Bedrijf dat de kabels getrokken heeft is al benaderd, maar "We komen als we tijd hebben". Heb dezelfde connectoren ook gebruikt voor cat 6 hier thuis en dat werkt probleemloos. Zal meteen even checken of er idd geen CCA is gebruikt. Ging er eigenlijk al vanuit dat een bedrijf dat sowieso niet gebruikt. Weet nog wel dat de kabel van Belden is.

[ Voor 5% gewijzigd door wassol op 23-09-2021 15:12 . Reden: info toegevoegd ]

Pagina: 1