HP Stream met Chrome OS verwijderen en windows terugzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fabianchang
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-01 17:23
Hallo,

Ik heb een HP Stream 11 waar voorheen windows op stond. Als experiment heb ik hier ChromeOS opgezet en dat werkt prima.

Echter nu wil ik de Stream verkopen en windows terugzetten op de stream. Alleen lukt dit niet.

Ik heb al geprobeerd de stream te herstellen, een windows media creation aangemaakt op een USB stick gezet en proberen op te starten van USB en ook herstel bestanden van HP gedwonload, helaas kan je geen exe bestanden uitvoeren op ChromeOS.

Wat kan ik nog meer proberen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via fabianchang op 30-09-2021 10:00)

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:14
Probeer eens in het Boot Option Menu te kiezen voor de optie:
Boot From EFI File

Vervolgens blader je naar de USB-stick die je met de (Windows Media Creation Tool hebt gemaakt) naar de map efi\boot en klik je bootx64.efi aan.

Mijn platencollectie

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je wel gewoon van de USB opstarten? Ding zou UEFI moeten hebben, dus kan je het UEFI menu in, zodat je een one-time boot kan uitvoeren van ander medium?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• fabianchang
Hmmmm ik dacht een reactie geplaatst te hebben maar helaas niet. Denk dat het niet goed gaat via mijn telefoon.

Ik heb een USB gecreerd via Windows Media Creation tool. Echter bij het opstarten start de laptop door naar google. In de foto's de instellingen van mijn laptop momenteel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqLaO-P7rDPGRaexmTcVWM3rCmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E9IljF4B4XClSNsVvMuOitbt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KteAWscYou_T1xGEb_b3ni09Lss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l7vDqsUlVQfzyauGtt9e0VO6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:14
Boot From EFI File

Vervolgens blader je naar de USB-stick die je met de (Windows Media Creation Tool hebt gemaakt) naar de map efi\boot en klik je bootx64.efi aan.

Mijn platencollectie

• fabianchang
pporrio schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:47:
Boot From EFI File

Ga ik uitproberen, dank je wel voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabianchang
Het is gelukt! Thanks
Pagina: 1