• RoelofVos
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Om bij bepaalde werkzaamheden een groter beeld te hebben heb ik een monitor aangeschaft, een HP 27mq
Het is een QHD monitor en nu ondervind ik problemen met het beeld. Ik krijg op de monitor slechts en resolutie1920x1200. Alles geprobeerd, maar geen verbetering.
De monitor heb ik via een DisplayPort/HDMI adapter aangesloten op de HDMI ingang van de monitor. De kabel die ik gebruik is bij de monitor geleverd.
Zou het kunnen zijn dat de adapter het probleem veroorzaakt? Zo ja, dan zal ik de monitor moeten omruilen naar één met een displayport.
Of zijn er nog andere mogelijkheden om het probleem op te lossen?

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zou prima moeten kunnen, heb hier op een Surface Pro 3 al 2x QHD via een MST hub aangesloten, dus een Surface Pro 6 zou het zeker moeten kunnen.
Is het verloopje wel geschikt? Sommige DP > HDMI verlopen gaan maar tot 1920x1200, zijn vaak de goedkopere.

• RoelofVos
  • Niet online
De adapter is van Microsoft, model; 1553. Er staan verder geen specificaties op. Ik zoek het verder uit.

• RoelofVos
  • Niet online
Volgens de gegevens is de resolutie van de adapter 3840x2160 @60Hz.
Zou dus wel moeten kunnen.

• RoelofVos
  • Niet online
Ik ben er achter dat het toch aan de adapter moet liggen: ik heb een stokoude laptop rechtstreeks via HDMI aangesloten en die deed het perfect.
Is toch wel merkwaardig omdat de adapter volgens de specificaties een resolutie van 3840x2160 aan zou moeten kunnen.
Even kijken hoe ik dat moet oplossen

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:19

Croga

The Unreasonable Man

Waarom zou je de HDMI ingang van de monitor willen gebruiken?

De Surface heeft een DP uitgang, die kun je gewoon op de DP aansluiting van de monitor steken. Heeft bij mij in ieder geval altijd goed gewerkt.....

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Omdat zijn huidige monitor geen DP ingang heeft.

@RoelofVos Heb je al geprobeerd in het Intel control panel de resolutie zelf aan te maken? Dat wil ook nog wel eens helpen, zeker als het verloopje 4K aan kan.

• RoelofVos
  • Niet online
Naspeuringen op internet leren mij dat ik waarschijnlijk een Actieve 4K Minidisplayport -> HDMI adapter moet gebruiken.
@Kaalus het zelf aanmaken van de resolutie op het Intel control panel? Nu overschat je me: weet niet hoe dat moet.

• RoelofVos
  • Niet online
Eventueel kan ik de monitor bij HP nog omruilen voor een exemplaar met een DP ingang. Moet ik weer uitzoeken welk type mij dan het beste past.
Pagina: 1