Vraag

• Jaapotten
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-06-2024
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een nieuwe (action)camera waarmee ik voetbalwedstrijden kan filmen voor a) analyse en b) een leuke samenvatting voor spelers en ouders. Graag wil ik er ook mee kunnen inzoomen (al dan niet live of in de montage, zonder te veel kwaliteitsverlies

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik monteer de filmpjes in movavi videosuite en gebruik dotcom voor de analyse

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op dit moment gebruik ik een Yi Action 4K camera. Voldoet behoorlijk, maar vooral bij inzoomen heb ik veel kwaliteitsverlies. Zoek een camera van goede kwaliteit die ik graag ook per IPhone/ tablet kan bedienen en kan bevestigen op een mast van 6m.

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou dan eerder naar beveiligingscamera's kijken eventueel met pan en tilt. Losse videoserver waarvanaf je de beelden kan downloaden. Maar zeker met mast etc praat je al gauw over meer dan 1000 euro of je moet een sponsor vinden

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Jaapotten
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-06-2024
Dank Frogmen, heb je een suggestie voor een bepaald type camera?

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:28
@Jaapotten wat ik van voetbalverenigingen ervaren heb is dat ze allen overspoeld worden met aanbieders die dergelijke systemen graag aan je willen verkopen of verhuren. kijk even in zo'n foldertje en de gebruikte camerasystemen.

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 12:58
Als je het zelf wilt doen, vraag dan eerst in de spelersgroep of er niet een camera is waar je mee kunt experimenteren.

Overwegingen: Met een goede lens, 4K en een goede lens kun je heel goed naderhand inzoomen. Dat van die goede lens heb ik niet per ongeluk 2x getypt.
Daarmee kun je de hele camera stilzetten, het hele veld opnemen, en later inzoomen.

Andere optie is een ouder die een camera met een telelens bedient en ongeveer de bal volgt.

Dan kun je kijken waar je het meest aan hebt.

• Frogmen
  • Niet online
@Jaapotten Daar zijn hele topics over geschreven. Overigens bedenk wel dat het nogal wat privacy issues met zich meebrengt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Tarquin
Frogmen schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:50:
@Jaapotten Daar zijn hele topics over geschreven. Overigens bedenk wel dat het nogal wat privacy issues met zich meebrengt.
Die privacy is een dooddoener, ik zit zelf in een vereniging en dat kun je prima regelen. Gewoon opschrijven waar het voor is, wie er bij mag en wanneer het vernietigd wordt - en dan kun je onder 'gerechtvaardigd belang' heel veel doen.
En wie denkt dat overal toestemming voor nodig is; dan heb je 88 pagina's wettekst teruggebracht tot 1 regeltje en er staat echt meer in dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
@Tarquin Dan sla je wel heel gemakkelijk zijn doel B over, voor A gaat dat op al is dat voor kinderen maar de vraag of dat stand houdt voor een rechter. Kinderen zijn geen Pro rechtvaardig belang is maar de vraag, is het in het belang van het kind als zijn blunder breed uitgemeten en teruggekeken wordt? Ik weet het niet.
Verder ben ik persoonlijk van mening dat ik liever heb dat foto's en film bij de vereniging beheerd te bekijken zijn dan dat ze overal maar ongecontroleerd rond gaan op Whatsapp, Facebook etc. Op die manier is een ongewenste foto nog te verwijderen en is er iemand verantwoordelijk te houden anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
Frogmen schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:37:
@Tarquin Dan sla je wel heel gemakkelijk zijn doel B over, voor A gaat dat op al is dat voor kinderen maar de vraag of dat stand houdt voor een rechter. Kinderen zijn geen Pro rechtvaardig belang is maar de vraag, is het in het belang van het kind als zijn blunder breed uitgemeten en teruggekeken wordt? Ik weet het niet.
Goed punt, had ik niet meegenomen.

Wij hebben o.a. in onze privacyverklaring staan dat we nooit iemand nadelig in beeld brengen.
Een 'blunder' is gewoon een leermomentje dat je samen kunt terugkijken; dat ga je echt niet 3x te herhalen in slow motion, een lachtrack eronder en rondsturen.
Dan schaad je het vertrouwen en zegt die speler 'ik hoef niet meer in beeld'.
Het doel is verbeteren, niet uitlachen. Ook dat kun je in je privacy-verklaring schrijven en dan moet je je daar gewoon aan houden.

TO heeft het over een leuke samenvatting voor spelers en ouders.

Bij mij zijn er ook kinderen die niet in beeld willen, en als ze dan anderen zien, en zien dat er zorgvuldig mee wordt omgegaan, komen ze vragen of ze in het vervolg ook mogen.

Ga uit van het positieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
@Tarquin Snap je punt helaas zijn er ouders die gewoon geen toestemming geven, gewoon omdat het kan. Die vergeten dat hun kinderen straks geen geschiedenis hebben nooit op een foto staan.
Ik ben zelf actief binnen Scouting en we hebben uit het verleden een enorm foto archief maar nu komt er bijna niets meer bij zo jammer. Overigens achter een wachtwoord en zonder naamsvermeldingen dus ook zonder Google of andere searchengines die erbij komen. Login is keurig uit een tekst op te maken op de voorpagina, mensen kunnen er dus wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kunnen we het hier een beetje on-topic houden? De vraag gaat zuiver om aankoopadvies. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1