OK deze moest ik ff sharen
.
Gisteren gaan kijken voor een elektrische vouwfiets van het station naar het werk/thuis te rijden. Deze wilde ik gewoon echt hebben omdat ik al een hoop Makita batterijen heb liggen en het gewon té grappig is om waar te zijn
. Bij aankomst bij de verkoper bleek de fiets niets te doen wat voor beiden vervelend was want ik wilde een werkende fiets, en de verkoper voelde zich natuurlijk ook rot. We hebben hem wat uit elkaar gevezen maar de oorzaak niet kunnen vinden ter plaatse. De verdere technische/mechanische staat is gewoon top. De fiets had volgens de verkoper letterlijk 0km gereden en dat zag je effectief aan de banden.
Uiteindelijk zijn we overeen gekomen dat ik hem toch mee ging nemen voor een fors lager bedrag en het risico op mij ging nemen dat het een total loss kon zijn en ik hoogstwaarchijnijk ook niet terecht ging kunnen bij de fietsenmaker, noch de standaard doe-het-zelfzaak
. Gisterenavond ben ik met de schroevendraaier en soldeerbout tot 23:30 in de weer geweest en heb bleek gewoon corrosie op de blasbuis-zekering. Ik heb bij wijze van test de zekeringhouder uit het circuit gesoldeerd en gewoon zo beide contacten vastgesoldeerd ( I know, I know, ... spare me the rant ) om hem te testen, en waarempel hij doet het gewoon helemaal zoals je zou verwachten
. Midden in de nacht nog rap een testrit gedaan. Dan vandaag op Amazon voor 20 euro een zekeringhouder, krimpkousen en wat extra zekeringen gekocht, totale reparatieprijs: 20 euro en een dikke glimlach.
Dus kortom voor geen geld en met een portie geluk een goede elektrische vouwfiets gescoord (van Makita nog wel
).
Nu hoop ik dat ik vooraan een groter blad kan steken want het verzet is echt niet voorzien op snelheden boven de 20km/h. De handleiding zegt zelfs dat als je bergaf gaat en sneller gaat dan 16km/h je dient te stoppen met trappen. Weet iemand toevallig waarom? Stel dat ik een groter blad erop krijg en comfortabel 22km/h op eigen kracht kan rijden, zou ik daar de motor/controller mee stuk kunnen maken als die aan staat en niets doet omdat de max snelheid is overschreden?
:strip_exif()/f/image/8Ryi4SAm19wwcTrSICtfZeFZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren gaan kijken voor een elektrische vouwfiets van het station naar het werk/thuis te rijden. Deze wilde ik gewoon echt hebben omdat ik al een hoop Makita batterijen heb liggen en het gewon té grappig is om waar te zijn
Uiteindelijk zijn we overeen gekomen dat ik hem toch mee ging nemen voor een fors lager bedrag en het risico op mij ging nemen dat het een total loss kon zijn en ik hoogstwaarchijnijk ook niet terecht ging kunnen bij de fietsenmaker, noch de standaard doe-het-zelfzaak

Dus kortom voor geen geld en met een portie geluk een goede elektrische vouwfiets gescoord (van Makita nog wel
Nu hoop ik dat ik vooraan een groter blad kan steken want het verzet is echt niet voorzien op snelheden boven de 20km/h. De handleiding zegt zelfs dat als je bergaf gaat en sneller gaat dan 16km/h je dient te stoppen met trappen. Weet iemand toevallig waarom? Stel dat ik een groter blad erop krijg en comfortabel 22km/h op eigen kracht kan rijden, zou ik daar de motor/controller mee stuk kunnen maken als die aan staat en niets doet omdat de max snelheid is overschreden?
:strip_exif()/f/image/8Ryi4SAm19wwcTrSICtfZeFZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w1EJcrQgfbhCKlBwxvXup4oq.jpg?f=fotoalbum_large)