Ethernetkabel wandcontactdoos werkt wel op laptop, niet op .

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• soenos
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09-2021
hoi,

Ik heb een nieuwe huurwoning waar wandcontactdozen in de muren zitten die aangesloten zijn op de modem en een ethernetingang hebben. Het wandcontactdoos dat bij de tv in de buurt is werkt vreemd. Immers, een ethernetkabel die ik daar in steek en verbind met de tv-ontvanger of spelcomputer werkt niet, maar deze geeft wel internet als ik deze in mijn laptop doe. Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen?Overigens werkt de tv- ontvanger wel als ik een lange ethernetkabel leg vanuit een andere wandcontactdoos.

groetjes,

Koen

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Kan je misschien uitschetsen hoe de wandcontactdoos verbonden is met het modem? Zit daar nog een router tussen? Heb je daar al gewisseld?

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:08
Hoe zijn de kabels aangesloten in de meterkast? Met wat voor kabels? Welke Router/modem.

Zou eerst het totale plaatje schetsen hoe alles is aangelegd en aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:57
Weet je zeker dat je internet hebt op je laptop als je hem met de betreffende wandcontactdoos verbindt, en niet alleen 'Netwerk' en dat op je wifi zit oid?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:20

Sharky

Skamn Dippy!

Misschien slecht aangesloten (verwisselde aders oid) waarbij je ontvanger erg kieskeurig is maar je laptop niet. Misschien kun je proberen eerst een switch aan te sluiten op de wcd en daar weer je ontvanger of console op aansluiten. Als het dan wel werkt ben je al een stap verder.

This too shall pass

• soenos
@Nielsvr hoi, in de meterkast zit in de modemrouter, waar de twee ethernetkabels op zijn aangesloten. de modem is op een glasvezelkastje aangesloten. de modem is van zyxel

• soenos
@Nat-Water ja, ik heb echt internet

• soenos
@Nielsvr wat bedoel je met wisselen? :)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zelfde kabel of probeer eens andere kabel.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:03
Probeers eens een switch er tussen te hangen? Misschien is het per ongeluk aangesloten als crossover en kan één apparaat daar niet mee overweg.

• soenos
@orillion ga ik proberen! eerst nog een switch kopen ;)

• soenos
Helaas, switch aansluiten op wandcontactdoos werkt niet! Hmm toch maar een monteur inschakelen misschien?
Pagina: 1