Acer laptop weiger te booten in 'safe modus'.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Ik heb problemen om in safe-mode te komen op mijn Acer laptop met Windows 10.

Wat is het probleem: Het maakt niet uit welke startup optie ik kies; de Acer laptop kiest altijd de standaard Windows instellingen op Windows op te starten

Specs: Acer Swift 3 laptop SF314 met Windows 10

Waarom is dit belangrijk: Ik heb de befaamde BSOD een paar minuten na ingelogd te zijn in Windows 10. De stopcodes zijn memory management en system service exception. Om dit te onderzoeken wil ik Windows 10 in safemode starten zodat ik diverse tools/commando's/acties kan doen om tot een oplossing te komen.

Wat ik heb geprobeerd:
1: Bij het booten van de laptop gebruik ik de alt-f10 combinatie (D2D recovery staat aan in Bios) om in de recovery modus te komen. Vanuit daar kies ik de safemodus. De laptop start opnieuw op echter worden de standaard Windows instellingen gehanteerd om Windows in te gaan.
2: Bij het herstarten van de laptop houd ik de shift toets ingedrukt bij het restarten. Daaruit kom ik in de recovery modus terecht. Ook daar geldt dat als ik 'safe mode' selecteer, dat de laptop dan reset, maar dan nog steeds de standard Windows instellingen worden gehanteerd om Windows in te gaan.
3: In msconfig aangegeven dat bij het booten de boel in safe-modus moet worden opgestart. Na rebooten en opnieuw uitvoeren msconfig zie ik dat mijn bewaarde instellingen zijn gereset naar de normale instellingen.
4: In CMD het administrator account geactiveerd met het commando "net user administrator /active:yes". Na reboot krijg ik geen optie, bij aanmeldscherm, om met het admin account in te loggen.
4: Gezocht op Google, Acer forum, youtube video's. Alle resultaten laten zien dat met acties 1 en 2 je in safemodus zou moeten komen.
5: 1 en 2 en 3geprobeerd op een andere laptop. Dat werkt wel.

Mijn vraag: Wat is hier aan de hand? Waarom wordt de safe-optie niet overgenomen na rebooten pc? Waarom wordt het admin account niet geactiveerd? Waarom worden de instellingen die ik instel in msconfig niet overgenomen?

Uiteindelijk is de mogelijke eindoplossing om een complete format C: te doen en Windows opnieuw te installeren, maar ik hoop dat er nog andere oplossingen zijn voordat ik de boel ga formatteren :)

[ Voor 4% gewijzigd door OCTheEagle op 22-09-2021 11:21 ]