Artikel Tweakers & De Gelderlander

Pagina: 1
Acties:

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:39

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Geen idee of dit de juiste manier is, zoniet dan hoor ik het graag of zie ik graag een kick naar de juiste plek.
https://www.ad.nl/tech/hi...ernetabonnement~afb1bffc/
Hier moet je op letten bij het kiezen van een internetabonnement

Een goede internetverbinding is snel, stabiel en kost niet te veel. Maar een verbinding vinden die dit allemaal is, kan lastig zijn. Wil je kabel, DSL of glasvezel? Wat is er in jouw omgeving beschikbaar, wat zijn de verschillen en welk soort verbinding past bij jou? Wij zoeken het uit, samen met Tweakers-techexpert Olaf van Miltenburg.
Deze informatie zal vast telefonisch vergaard zijn, en niet juist genoteerd door de medewerker van de Gelderlander. Maar er staan hier nogal wat foutjes in.
Downloaden en uploaden
Een ander belangrijk detail is dat iedere internetverbinding twee verschillende soorten snelheden kent: de downloadsnelheid en de uploadsnelheid. Die eerste geeft aan hoe snel jouw computer data kan ontvangen, de tweede hoelang het duurt voordat informatie vanaf jouw computer het internet bereikt. Kijk je een film op Netflix of download je een bestand? Dan is de downloadsnelheid belangrijk. Wil je een bestand online? Dan verzend je data volgens je uploadsnelheid.

Een laatste belangrijke term is ‘latency’, oftewel ‘pin’. Dat is, simpel gezegd, de snelheid waarmee data over het netwerk gaan. De latency geeft de vertraging aan, dus lager is beter. Dit wordt gemeten in microseconden. De Mbps bepaalt dus hoeveel data er per seconde kan worden binnengehaald of verzonden, en de latency zegt hoelang het duurt voordat die data bij de ontvanger is. Hoe lager de latency, hoe stabieler het netwerk en de verbinding.
Dit is even een in het oog springende alinea erbij gepakt, waar zaken verward staan geformuleerd of gewoon ronduit fout. (Milli vs micro seconden scheelt een factor 1000 8)7 )

Ik kan geen rectificatie knop vinden bij de website van de Gelderlander, dus dacht het via hier onder de aandacht te kunnen brengen en gezamelijk meer onjuistheden uit het artikel te kunnen halen :)

Nee

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:50
Lijkt me niet de juiste plek hier.

Daarnaast: https://www.ad.nl/binnenl...ons-tips-geven~a26f7f514/

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Ja informatie over het insturen van "nieuw" nieuws had ik al wel gevonden, maar kan nergens iets vinden om een bestaand artikel onder de aandacht te brengen.

En gezien de informatie tot stand is gekomen met behulp van een redactie lid, hoopte ik dat daar misschien een communicatie kanaal tussen tweakers / gelderlander zat.

Nee

• corporalnl
John Doos schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:24:
Ja informatie over het insturen van "nieuw" nieuws had ik al wel gevonden, maar kan nergens iets vinden om een bestaand artikel onder de aandacht te brengen.

En gezien de informatie tot stand is gekomen met behulp van een redactie lid, hoopte ik dat daar misschien een communicatie kanaal tussen tweakers / gelderlander zat.
Je kan gewoon tips mail adres mailen, en anders de redacteur zelf.
Lijkt me omslachtiger om een bericht van AD via Tweakers aan te laten passen omdat toevallig iemand van Tweakers met het AD heeft gesproken. Maar oke 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
corporalnl schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:27:
[...]

Je kan gewoon tips mail adres mailen, en anders de redacteur zelf.
Lijkt me omslachtiger om een bericht van AD via Tweakers aan te laten passen omdat toevallig iemand van Tweakers met het AD heeft gesproken. Maar oke 8)7
Doe eens relaxed man. Je weet ook wel dat met zo'n emailadres niets gedaan zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het prima dat het hier wordt aangekaart.

Het is ook Tweakers naam die hier aan verbonden zit.

• corporalnl
RodeStabilo schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:37:
[...]

Doe eens relaxed man. Je weet ook wel dat met zo'n emailadres niets gedaan zal worden.
Dat valt best mee, en wat ik al zei je kan de redacteur zelf mailen van het artikel.
Daar wordt wel wat mee gedaan.

En ben harstikke relaxed hoor :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik zal @Olaf in ieder geval even taggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:06
Het is sowieso geen heel sterk artikel. Ook die vuistregel van 50 Mbps is wel een erge "powergebruiker"-regel. Videobellen? Nou, voor Zoom heb je 2 up en 6 down nodig, voor drie schermen. Gamen? Pakken we een worst-case scenario van Geforce Now; max 25 Mbps. En YouTube/Netflix? 4k werkt vloeiend op respectivelijk 15 en 25.

Geen idee waar die 200 Mbps vandaan komt voor vier gebruikers. Dat slaat gewoon nergens op.

[ Voor 4% gewijzigd door eric.1 op 22-09-2021 10:14 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Gisteravond heb ik het toevallig in een Whatsapp-groep over dit artikel gehad. We waren het eens: wat een slechte kwaliteit ...

Er valt zoveel op aan te merken dat ik er niet eens aan begin.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:07:
Ik zal @Olaf in ieder geval even taggen.
Ja dat probeerde ik tijdens het aanmaken, maar de gebruiker werd niet gevonden :+
Thanks in ieder geval!

Nee

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Hier staan inderdaad een aantal dingen niet goed. Ik neem contact op met de redacteur.

[ Voor 16% gewijzigd door Olaf op 22-09-2021 11:10 ]

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Netjes @Olaf !

Bedankt voor het oppakken :)

Nee

Pagina: 1