Vraag

• Samuel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-11 00:00
Ik zoek een?
Ik zoek een setje True Wireless Earbuds. Heb een setje Airpods 2 gehad, maar van de trap af laten vallen, dus werken niet meer.
- Ik wil graag een setje met goed design, dus niet een koeienring die je in je oor steekt, bij wijze van.
- Graag zou ik een setje hebben met ANC (Active Noice Cancelling)
- Eartips in de gehoorgang, tegen wind etc
- Klein doosje, makkelijk mee te nemen
- Decent batterylife
- Moet wat opties hebben om aan te passen (denk aan het customizen van double- en tripletap op een oortje om een nummer te skippen bijvoorbeeld. (Via een app of ingebouwde software). Hierbij vallen Airpods af, aangezien ik een Android gebruik.

Wat is je budget?
Maximaal 150. Als er écht fan-tas-ti-sche zijn te krijgen wellicht meer. Minder mag altijd ;)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wordt thuis naar muziek geluisterd, en op de fiets, af en toe auto. Vooral op de fiets lijkt het me fijn dat er niet teveel wind doorheen komt (had ik bij Airpods 2 wel last van) wellicht zo'n oortje die in je gehoorgang gaat ipv 'in je oor hangt.'

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb zelf een Samsung telefoon (A50). Ga 'binnenkort' upgraden, waarschijnlijk nog steeds een Samsung (S21FE of S22). Een setje samsung oortjes leek me dus wel handig ivm ecosysteem etc. Denk dan bijvoorbeeld aan de
Galaxy buds+ (pricewatch: Samsung Galaxy Buds+ (Zwart))
Of de Galaxy Buds2 (pricewatch: Samsung Galaxy Buds2 (Grafiet, Grijs, Zwart))
Of Galaxy Buds Pro (pricewatch: Samsung Galaxy Buds Pro (Zwart))

Bij andere merken kwam natuurlijk naar boven de opgehypete Nothing Ear (1). Lijken me ook wel leuke oortjes voor de prijs, vooral ook door die ANC, wat een groot pluspunt is voor mij.
pricewatch: Nothing ear (1) (Zwart)

Verder ook nog de Oneplus Buds Pro gezien, leuk als je een Oneplus hebt, maar voor mij minder relevant denk ik.
pricewatch: OnePlus Buds Pro (Zwart)

Verder niet heel veel bekeken. Dit leken me de interessanste. Graag laten weten als je nog goede weet voor een fijn prijsje, me goed uiterlijk!

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag ervaringen horen over deze Buds, icm een Samsung wellicht, of gewoon andere adviesen voor oortjes.
Alvast bedankt allemaal!

Samuel

Alle reacties

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:04
Op het persoonlijke van het design na, en het totaal niet kleine doosje, denk ik niet dat je iets beters kan vinden qua geluidskwaliteit en anc dan de Sony WF-1000XM3. De opvolger is net uit, maar dat maakt niet dat deze het geld niet meer waard zijn. ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:19

FeaR

In GoT we trust

CEA > ATT

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:50
sigmundfreund schreef op woensdag 22 september 2021 @ 01:15:
Op het persoonlijke van het design na, en het totaal niet kleine doosje, denk ik niet dat je iets beters kan vinden qua geluidskwaliteit en anc dan de Sony WF-1000XM3. De opvolger is net uit, maar dat maakt niet dat deze het geld niet meer waard zijn. ;)
Was juist niet een van de verbeteringen van de 4 juist een kleiner doosjes want die van de 3 was relatief lomp dacht ik?

@Samuel Galaxy buds hebben een voordeel samen met Samsung telefoons rondom de eigen codecs en samenspel met de telefoon. De Sony's werken over de hele markt gewoon goed als je ook met je laptop zou willen verbinden bijvoorbeeld, en daar zijn de Galaxy's hun integratie voordeel kwijt.

• sigmundfreund
swhnld schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:58:
[...]

Was juist niet een van de verbeteringen van de 4 juist een kleiner doosjes want die van de 3 was relatief lomp dacht ik?
Klopt maar het prijskaartje is dan ook bijna dubbel het budget.

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Voor een heel schappelijk prijsje:
pricewatch: Realme Buds Air 2 (Zwart)

Komt goed uit de reviews:
https://www.gsmarena.com/...r_2_review-news-49847.php
https://www.scarbir.com/tws/realme-buds-air-2-review
, maar de geluidskwaliteit en de ANC zijn niet helemaal op het niveau van een ~€150 TWS.

Valt te customizen met Realme Link app (werkt op elke Android telefoon) en is tot donderdagavond €40 ipv €50.

Voornamelijk dus een goede optie als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten. Zoek je echt compromisloze buds, dan kan je beter een duurdere nemen.

• Samuel
sigmundfreund schreef op woensdag 22 september 2021 @ 01:15:
Ik zie dat die buds 17 gram zijn. Das best veel in vergelijking met de buds van Apple/samsung/nothing die allemaal in de buurt van 5/6 gram zijn. Klinkt veel op papier, is dat ook zo bij dragen, of is dat per persoon ook verschillend?

Samuel

• sigmundfreund
Samuel schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:21:
[...]

Ik zie dat die buds 17 gram zijn. Das best veel in vergelijking met de buds van Apple/samsung/nothing die allemaal in de buurt van 5/6 gram zijn. Klinkt veel op papier, is dat ook zo bij dragen, of is dat per persoon ook verschillend?
Ik denk dat dat persoonlijk is. Als ik ze vergelijk met AirPods Pro's dan merk ik het verschil niet zo en ik vermoed dat dat komt omdat het 'in-ear' gevoel is wat je het meeste merkt. Vergeleken met AirPods (1/2 gen) is het een wereld van verschil qua gewicht. Maar aan de andere kant is het ook een wereld van verschil qua geluidskwaliteit ;)

Hiervoor had ik trouwens als 'budget' optie de Edifier X3. Ook een dikke prima voor het geld. Maar er zijn nu genoeg spelers in die markt dus kijk vooral rond.

[ Voor 10% gewijzigd door sigmundfreund op 22-09-2021 15:35 ]

• Samuel
sigmundfreund schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:34:
[...]

Ik denk dat dat persoonlijk is. Als ik ze vergelijk met AirPods Pro's dan merk ik het verschil niet zo en ik vermoed dat dat komt omdat het 'in-ear' gevoel is wat je het meeste merkt. Vergeleken met AirPods (1/2 gen) is het een wereld van verschil qua gewicht. Maar aan de andere kant is het ook een wereld van verschil qua geluidskwaliteit ;)

Hiervoor had ik trouwens als 'budget' optie de Edifier X3. Ook een dikke prima voor het geld. Maar er zijn nu genoeg spelers in die markt dus kijk vooral rond.
Ahjah precies. Ik heb nog wat rondgekeken en de Buds2 leken mij wel gewoon fijn omdat ze er 'normaal' uitzien, een kleine case hebben, en 5-6 uur batterylife, ANC etc. Ook was 'ie goed geschikt voor kleinere gehoorgangen (wat ik heb). Ook nog eens 25 euro in prijs gezakt.
Alleen zat ik nog van, vallen ze niet snel uit? Aangezien het alleen een beetje vastzit in je gehoorbuis, en verder niet ergens echt inhangen.
Heeft iemand hier ervaring met Galaxy Buds? Ze zien er allemaal een beetje t zelfde uit, dus zal wel enigzins hetzelfde zitten. Want als ze uitvallen op bijvoorbeeld de fiets, zoek ik toch even verder.
Bedankt!

Samuel

Pagina: 1