Schakelaar op hoek pand aan straatzijde ?

Pagina: 1
Acties:

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-01 13:38
Weet iemand waarvoor de schakelaar dient die op de buitenzijde van ons pand gemonteerd is, om de hoek zit een contactdoos? Pand uit eind jaren 60 of begin jaren 70, ik kan me niet herinneren dat hier ooit een lichtbalk heeft gehangen (maar ken niet de hele geschiedenis van het pand) en dan nog : waarom zou die schakelaar aan de openbare straatkant hier zijn aangebracht in een dikke betonbalk. Over een paar weken hebben we weer een VVE-bijeenkomst en zou graag hier duidelijkheid in brengen. Ik weet nog niet of er spanning op staat, durf de schakelaar niet om te halen aangezien ik niet weet wat hier allemaal achter hangt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jorvH4KWNM75kHs2WAKS-BbmKPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6eVLMjSdRggkpR4WpV1tKPAQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:59
Dit is vaak een werkschakelaar voor een luchtbalk/reclame balk. Deze kan dan bij een calamiteit van buiten worden uitgeschakeld.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:42

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hier stond een dode link.

• bvdbos
Daarom durf ik 'm niet zomaar over te zetten, misschien zet ik een bedrijfspand en woning zonder spanning en ik weet niet hoe betrouwbaar deze schakelaar nog is...

• bvdbos
Tito129 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:45:
Dit is vaak een werkschakelaar voor een luchtbalk/reclame balk. Deze kan dan bij een calamiteit van buiten worden uitgeschakeld.
Als dit vaker gebruikt is (ik kan me niet herinneren het eerder gezien te hebben) dan is dit wel logisch. Hier zat vroeger een supermarkt.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

bonzz.netninja

Niente baffi

Vrij eenvoudig om te ontdekken of er uberhaupt spanning opstaan met een draadloze spanningzoeker toch?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:03

• bvdbos
Ik heb een elektricien laten komen (wist niet hoe rot de schakelaar zou zijn na 30 jaar niet gebruikt te zijn en wat dat dan voor effect op de rest van het pand zou hebben) maar er staat geen spanning meer op. Voor een aan te brengen lichtbak zal ik een nieuwe aansluiting laten maken en als de balk opnieuw gestuct wordt dan ga ik deze laten verwijderen.... Tot die tijd is het netter dat ze blijven zitten... Dank allen voor de reacties...
Pagina: 1