Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordygrunn
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-07-2023
Binnenkort gaan wij met de familie op vakantie naar Kreta, Griekenland. Hiervoor hebben wij al veel voorbereiding gedaan qua papierwerk (PLF-formulieren per volwassene ingevuld zoals dit is aangeraden door Sunweb).

Tijdens onze vakantie gaat er één kind mee van 11 jaar oud. Momenteel is het in Griekenland zo dat alleen gevaccineerde mensen naar binnen mogen bij een horeca gelegenheid. Hoe zit dit met kinderen van 11 jaar?

Ik ben benieuwd hoe het er nu voorstaat op Kreta. Is hier iemand toevallig op vakantie geweest naar Kreta die mij hier meer over kan vertellen? (Wij zitten in een resort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland

Ik denk dat hier wel genoeg kenners/ervaringsdeskundigen zitten

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-05 20:11
Bewijzen zijn alleen nodig voor kinderen vanaf 12 jaar.

Is gewoon te vinden op nederlandwereldwijd en de verschillende reisorganisatie sites.

[ Voor 8% gewijzigd door corporalnl op 21-09-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordygrunn
@Gunner Bedankt voor de link! Daar zit zeker wat bruikbaars tussen

@corporalnl Klopt qua vliegen wel. Maar hoe zit het in Griekenland zelf binnen de horeca? Ik lees overal dat kinderen die niet gevaccineerd zijn zich moeten laten testen. Maar het lijkt mij niet dat een kind van elke leeftijd zich moet laten testen. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49

dj_dysaster

Stoom \o/

Ik kom net terug van Kreta, ben zowel in Chania als Malia geweest. Heb daar weinig gemerkt van de maatregelen zoals aangegeven door de griekse overheid. Het restaurant personeel draagt in de regel een mondmasker maar verwacht niet dat je het zelfde doet, ookal deden wij het vaak wel.

Een coronabewijs is ons niet een keer naar gevraagd. Het PLF formulier hebben we enkel mee moeten wapperen bij het uitstappen van het vliegtuig maar werd niet inhoudelijk gelezen, laten zien dat je er 1 had was genoeg.

Tot zo ver de papieren tijger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordygrunn
dj_dysaster schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:34:
Ik kom net terug van Kreta, ben zowel in Chania als Malia geweest. Heb daar weinig gemerkt van de maatregelen zoals aangegeven door de griekse overheid. Het restaurant personeel draagt in de regel een mondmasker maar verwacht niet dat je het zelfde doet, ookal deden wij het vaak wel.

Een coronabewijs is ons niet een keer naar gevraagd. Het PLF formulier hebben we enkel mee moeten wapperen bij het uitstappen van het vliegtuig maar werd niet inhoudelijk gelezen, laten zien dat je er 1 had was genoeg.

Tot zo ver de papieren tijger ;)
Dit stelt mij wel weer gerust! Bedankt voor je berichtje. Ik had stiekem wel verwacht dat het eigenlijk zoals in Nederland is. De overheid zit er bovenop te hameren, maar in werkelijkheid merk je er tegenwoordig weinig van.

Ze maken het spannender dan het is zover ik het lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-05 15:10
Ik ben enkele weken geleden naar Kreta geweest en in geen enkele locatie merk je eigenlijk veel van de maatregelen. Veelal eet je toch op het terras en daar wordt er überhaupt niet naar gevraagd, de enigen met een mondkapje op zijn eigenlijk de serveerders en zelfs dat lijkt niet consequent te worden gehandhaafd.
Pagina: 1